جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ , 18 October 2024

تاریخ انتشار : ۱۴ اردیبهشت ۹۲
ساعت انتشار : ۸:۲۹ ق.ظ
چاپ مطلب
فرماندار ماسال خبر داد؛

برگزاری انتخابات شوراها در ۷۴ روستای ماسال

فرماندار ماسال از برگزاری انتخابات شورای اسلامی در 74 روستای ماسال و شاندرمن خبر داد و گفت: در 5 روستا از شهرستان که می توانند شورا اسلامی داشته باشند در این دوره انتخابات شورای اسلامی روستا نخواهیم داشت.

سید رضا جوادپور فرماندار ماسال در گفتگو با خبرنگار ماسال نیوز در خصوص مشکلات مربوط به ثبت نام نامزدها در سه روستای مشه که، رزین دول و کیشه خاله گفت: این روستاها ۱۵ سال پیش و از زمان تبدیل شدن ماسال به شهرستان و شاندرمن به بخش بصورت توافقی به بخش مرکزی واگذار شده بودند اما همچنان در تقسیمات کشوری جزء شاندرمن می باشند.
وی ادامه داد: در سه دوره قبلی امکان ثبت نام نامزدهای این سه روستا در بخش مرکزی فراهم بود اما در این دوره این امکان وجود نداشت و روستاها بر اساس تقسیمات کشوری در بخش مربوط به خودشان ثبت نام کردند. جوادپور افزود: علارغم جلسات پی در پی با مردم محلی و شورای اسلامی و دهیار روستا متأسفانه در این روستا افراد حاضر به ثبت نام به عنوان نامزد انتخابات نشده اند و لذا در این جاها شورای مستقل برای روستا انتخاب نمی شود.

فرماندار ماسال افزود: در بخش شاندرمن از بین ۴۳ روستای دارای شورای فعلی ۴۰ روستا انتخابات شورای اسلامی روستا خواهند داشت و در روستای کیشه خاله، رزین دول و مشه که شورای اسلامی روستا انتخاب نخواهد شد اما در بخش مرکزی روستاهای میله سرا، گیله سرا و خودبچر که در دوره‌های قبل انتخابات شورای اسلامی نداشته اند در این دوره انتخابات شورای اسلامی روستا خواهند داشت. روستاهای درخانه و لنگ هم که در حاشیه شهر قرار دارند و با توجه به عدم تمایل مردم محلی برای نامزدی در انتخابات شوراها انتخابات نخواهیم داشت. وی گفت البته در این روستاها نداشتن شورا دلیل بر شرکت نکردن در انتخابات شوراها نیست و مردم محلی در انتخابات شورای شهر ماسال مشارکت می کنند.

جوادپور گفت: در مجموع در بخش مرکزی در ۳۴ روستا انتخابات شورای اسلامی روستا برگزار می شود و در سطح شهرستان در مجموع ۷۴ روستا از ۷۹ روستای دارای قابلیت برگزاری انتخابات،  انتخابات اعضای شورای روستا خواهند داشت.
جوادپور در مورد روستای گرم خونی نیز گفت: این روستا به دلیل کاهش تعداد خانوار در این دوره انتخابات شورای اسلامی روستا نخواهد داشت.