سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ , 17 September 2024

تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۹۴
ساعت انتشار : ۱۱:۰۲ ب.ظ
چاپ مطلب
به همت کانون طلیعه ظهور آغاز شد:

ثبت‌نام از بانوان ماسالی در طرح آموزش آسان قرآن

دوره عمومی آموزش آسان روخوانی،روانخوانی و تجوید قرآن کریم ویژه بانوان ماسالی برگزار می‌شود.

قران اسان کانون طلیعه ظهور

مسئول کانون فرهنگی طلیعه ظهور درگفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی ماسال گفت: از حدود یکسال پیش، به منظور آشنایی با علوم قرآنی آموزش هفتگی قرآن کریم در دو بخش خواهران و برادران ، در حال برگزاری است.

منوچهر یوسفی با اشاره به اهداف دوره‌های مختلف قرآنی در این کانون اظهار کرد: خواهران در گروههای ۱۰ تا ۱۵ نفره اقدام به حفظ سوره‌های قرآن کریم همراه با مفاهیم و نکات تفسیری کردند که بازخورد این آموزش در درخشش این افراد در مسابقات مدهامتان امسال قابل مشاهده است.

وی دوره آموزش آسان قرآن کریم را دوره‌ای عام عنوان و تصریح کرد: این دوره پس از طرح حفظ سوره‌ای که زیر نظر خانم رضایی برگزار شده بود؛ جهت افزایش آگاهی عمومی مادران و خانواده‌ها با قرآن کریم بعد از دعای ندبه هفته جاری آغاز می‌شود.

یوسفی با اشاره به هدف گذاری بر روی۳۰ نفر از نوجوانان قرآنی افزود: این گروه در بخش برادران تمرکز یافته که در هفته آتی پس از آزمون نهایی، رده‌های دیگر کلاس قرآن مجدد آغاز می‌شود.

وی با اشاره به تمرکز کانون طلیعه ظهور بر مهارت افزایی نوجوانان و جوانان مسجدی تصریح کرد: با توجه به هزینه بر بودن برنامه‌های فرهنگی سعی داریم ضمن آموزش مهارت‌های مختلف در حوزه‌های مورد نیاز فرهنگی، علاوه بر رفع نیازهای درون کانونی به افزایش مهارت فعالان مسجدی نیز کمک کنیم.

وی دوره‌های قرآنی ، کلاسهای کمک درسی و دوره‌های صنعت رسانه‌ای را از برنامه‌های آتی کانون ذکر و خاطرنشان کرد: دوره‌های صنعت رسانه همچون فتوشاپ، تدوین فیلم، آشنایی با سخت افزار و نرم افزار رایانه نقش مهمی در برنامه‌های فرهنگی دارند و ضروری است تا ضمن خودکفایی مساجد از این حیث به اشتغال‌زایی افراد مسجدی نیز کمک شود.

م.ب.ف/انتها/