سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ , 17 September 2024

تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۹۴
ساعت انتشار : ۳:۳۲ ب.ظ
چاپ مطلب

کشف ۱۵۰ اصله چوب قاچاق در شاندرمن

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان ماسال از کشف 150 اصله چوب قاچاق در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ماسال به نقل از پلیس گیلان، سرهنگ وحید اصلانی گفت: ماموران نیروی انتظامی بخش شاندرمن پس از دریافت گزارشات مردمی مبنی بر قاچاق چوب توسط فردی، بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.
وی افزود: ماموران انتظامی با تحقیقات پلیسی از این موضوع اطمینان یافته و با کسب دستور قضایی خودروی نیسان این متهم را متوقف کردند.
سرهنگ اصلانی با بیان اینکه ماموران انتظامی از خودروی این متهم، ۱۵۰ اصله چوب قاچاق کشف کردند، ادامه داد: ارزش تقریبی چوب قاچاق کشف شده، ۱۰ میلیون ریال است.
وی از شهروندان خواست در صورت رویت موارد این چنینی، سریعا با سامانه فوریت های پلیسی ۱۱۰ تماس بگیرند تا با اقدام بموقع پلیس ، دست به یغما برندگان ثروت ملی از بیت المال کوتاه شود.
فرمانده نیروی انتظامی صومعه سرا نیز بیست و چهارم آبان ماه جاری از کشف و ضبط ۱۱۴ اصله چوب آلات جنگلی قاچاق به وزن پنج تن در این شهرستان خبر داده بود.
شهرستان ماسال با دو بخش مرکزی و شاندرمن، در ۴۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
از مجموع اراضی ملی گیلان، ۵۶۵ هزار هکتار اراضی جنگلی، ۲۴۵ هزار هکتار اراضی مرتعی و ۲۸۸ هزار هکتار اراضی ملی جلگه ای و ۱۱ هزار هکتار اراضی ساحلی مستحدث ( سواحلی که با پسروی دریا ایجاد می شود) است.
یک هزار و ۸۰۰ گونه مختلف گیاهی نیز در گیلان می روید و جنگل های هیرکانی به عنوان تنها باقیمانده رویشگاه های جنگلی دوران سوم زمین شناسی که بیش از پنج میلیون سال قدمت دارند، از دیگر موهبت های الهی برای این استان است.