یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ , 08 September 2024

تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۹۴
ساعت انتشار : ۷:۴۵ ب.ظ
چاپ مطلب

حکم «شیخ نمر» هفته جاری اجرا می شود

در پی افشای حکم اعدام شیخ نمر طی هفته آتی، شیعیان در عربستان به اعدام فعالان در این کشور اعتراض کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ماسال، شبستان به نقل از البحرين اليوم نوشت:

صاحب امتیاز پایگاه خبری «موجز الاخبار» امروز در صفحه توئیتر خود نوشت: حکم اعدام «شیخ نمر باقر النمر» روحانی هفته آتی اجرا می شود .

گزارش های منتشر شده حاکی است علی النمر -که در زمان دستگیری تنها هفده سال داشت- نیز از جمله ده ها نفری است که قرار است طی یک روز در عربستان اعدام شوند.

النمر یکی از معترضان شیعه است در زمان دستگیری اش زیر سن قانونی بوده و به اعدام محکوم شده است.

در پی اعلام این حکم  معترضان در عوامیه -شهری شیعه نشین در استان الشرقیه که نفت خیز است- تجمع کرده و خواستار آزادی این زندانیان شده اند. ساکنان منطقه همچنین جاده های منطقه را مسدود کرده اند.

صاحب امتیاز موجز الاخبار که بیش از یک میلیون بازدیدکننده دارد و «خالد الحقبانی» مسئول امنیتی پیشین در منطقه ریاض و از نزدیکان وزیر کشور اداره می کند، امروز در توئیتر خود مدعی شد: هفته آتی شرع خدا درباره شخصیت های که در زمین فساد کردند، جاری می شود.(!)

روزنامه های سعودی الریاض اوایل هفته جاری اعلام کرد ۵۲ نفر به زودی اعدام خواهند شد اما این روزنامه سپس این خبر را بدون ارائه توضیح از پایگاه اینترنتی خود حذف کرد.

گفتنی است،دستگاه قضایی عربستان، شیخ «نمر النمر» را به اتهام ایجاد ناآرامی و زمینه‌چینی برای دخالت خارجی به اعدام محکوم کرد، آیت الله شیخ “نمر باقر النمر” از تابستان سال ۲۰۱۲  در زندان به سر می برد. نیروهای امنیتی آل سعود انواع شکنجه های بدنی و روحی – روانی را بر آیت الله نمر اعمال کردند و در جریان این شکنجه ها، دندان ها، بازو و ران وی شکسته است.

انتهای پیام/