سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ , 17 September 2024

تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۹۴
ساعت انتشار : ۱۰:۳۴ ق.ظ
چاپ مطلب

شکستگی ۲۴۰۰ دلاری و آمریکای دروغ زا!

البته بعد از آمدن صورتحساب می توان چانه زنی کرد! بسیار افرادی که برای کم کردنش کلی دروغ سر هم می کنند. تقریبا عادی است. دروغ بگو تا قبض کم شود!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ماسال، فرنگ نوشت این بار از مصایب بیمار شدن و رفتن به بیمارستان در آمریکا نوشت:

حدود سه ماه پیش دستم از ناحیه مچ آسیب دید! نمی دانستیم شکسته یا فقط ضرب دیده…
تا دو روز به دلایلی که عرض خواهم کرد #دکتر نرفتیم! صبر کردیم ببینیم خودش خوب می شود یا نه؟
بعد از مدتی ورم کرد… با کوچکترین تکان آه از نهادم بلند می شد…
در #آمریکا اگر #مریض شوند، باید قضیه جدی باشد و حتما لازم باشد تا دکتر بروند… دلیش واضح است: هزینه های #درمان خیلی بالاست… ویزیت پزشک عمومی ۱۲۵ دلار! اگر اورژانس باشد که خیلی بیشتر می شود.
یک بنده خدایی که دل درد داشته از ترس هزینه های بالا به خیال خوشِ خودش خوب می شود دکتر نرفته… بعدا فهمیدند دل دردش از  آپاندیس بوده… بخاطر دکتر نرفتن ترکیده و جانش را از دست داده است…
#بیمه که اتفاقا اجباری است و حداقل ماهیانه ۶۰ دلار هزینه دارد از ابتدا به ما اعلام کرده بود که اصلا در هزینه های زیر ۵۰۰ دلار ورود نخواهد کرد! بالای ۵۰۰ دلار هم طبق درصدی که خودشان تعیین می کنند… آن هم با اما و اگرهای…
روز سوم به اصرار دوستان و بخاطر بیشتر شدن ورم و درد تصمیم گرفتیم برویم عکس بگیریم. چند جایی تماس گرفتیم… گفتند بدون نامه دکتر عکس نمی گیریم! یک جای مثلا ارزان(نسبت به بقیه) پیدا کردیم که برای ویزیت دکتر و عکس ۲۰۰ دلار می گرفت! مجبور بودیم برویم! فقط به دوستان گفتم دعا کنید شکسته باشد و الا من میدانم و شما بخاطر هزینه ۲۰۰ دلاری 😊
رفتیم خدمت دکتر ۱۲۵ دلاری… چند سوال پرسید که چه اتفاقی افتاده و چرا و چه شده و… ؟ و دستور گرفتن عکس گران قیمت را صادر کرد… عکس را که گرفتند معلوم شد دست شکسته است. دکتر فرمودند باید بروید پیش ارتوپد! ارتوپد ببیند، دستور بدهد گچ بگیرند!
رفتیم خدمت ارتوپد! اول پرسیدیم هزینه چقدر؟ گفتند معلوم نیست! چاره ای نبود… ارتوپد دست و عکس را دید! دستور فرمودند گچ گرفته شود برای شش هفته… زحمت کشیدند در اتاق بغل گچ گرفتند. طرف گیر داده بودکه دوست دارید گچ چه رنگی باشد! ما هم گفتیم سفید تا دوستان بتوانند یادگاری بنویسند. تا گفتم سفید، نمی دانم چرا ذوق ش کور شد و با ناامیدی و تعجب گفت سفید!
تمام که شد، رفتیم پذیرش هزینه را پرسیدیم… فرمودند ویزیت ارتوپد و گچ روی هم ۲۰۹۷ دلار! که وقتی صورت حساب آمد فهمیدیم بیشتر هم شده است*.
ولی یک چیز خیلی خوب داشتند. آن روز هیچ پولی نگرفتند! نه پزشک عمومی، نه عکس، نه ارتوپد، نه گچ گرفتن.
گفتند قبض را می فرستند برا بیمه. بیمه طبق قوانینش سهم خود را تعیین می کند، و هزینه ای که ما باید بپردازیم بعد از آن مشخص می شود که صورتحسابش را می فرستند درب منزل.
و البته بعد از آمدن صورتحساب می توان چانه زنی کرد! بسیار افرادی که برای کم کردنش کلی دروغ سر هم می کنند. تقریبا عادی است. دروغ بگو تا قبض کم شود! حتی بعضی کلا بیخیال می شوند و به روی خودشان نمی آورند! انگار نه انگار که به مراکز درمانی بدهی دارند! البته در آمریکا سخت است چنین کاری!
اگر مراکز درمانی ببینند پس مدتی خبری از طرف نشد اطلاعات بدهکار و اسناد طلبشان را می فروشند به شرکت های شرخر…! شرکت های مجاز و رسمی که خیلی جدی کارشان شرخری است… مثلا یک سوم (یا بیشتر) بدهی بدهکار را در ازای اطلاعات و اسناد به #بیمارستان می دهند و می افتند دنبال وصول طلب خریداری شده با روش های خودشان!!!
آن روز یک اتفاق دیگری هم جالب توجه بود: محل پذیرش کلینیک یک اتاق L مانند بود. نیمه دومش را نمی توانستیم ببینیم. در صورتی که وقتی مدارک را به کارمند جلوی پذیرش تحویل دادیم کارهایش در آن قسمت پشت که پیدا نبود انجام می شد. بخاطر همین جلوی پذیرش یک آینه محدب گذاشته بودند که از طریقش، آن قسمت ناپیدا قابل مشاهده بود. می دیدیم که #کارمندان دارند کار #ارباب_رجوع را بدون وقفه انجام می دهند. در حدود آن ۲۰ دقیقه ای که منتظر بودیم نوبت ما شود لحظه ای نبود که کارمندان به چیزی به جز رسیدگی کار مراجعین مشغول باشند!

پی نوشت *: صورتحساب چند روز پیش آمد. ۲۲۲۲ دلار هزینه ارتوپد و گچ! حدود ۲۰۰ دلار هم هزینه پزشک عمومی و عکس. بیمه یک سنت (همان یک قِران خودمان) را هم به عهده نگرفته است.

انتهای پیام/