سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ , 17 September 2024

تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۹۴
ساعت انتشار : ۷:۲۴ ق.ظ
چاپ مطلب

تجمع اعتراضی مقابل سفارت عربستان در تهران + عکس

تعدادی از تجمع‌کنندگان معترض به اعدام شیخ النمر، از روحانیون برجسته عربستان سعودی، وارد سفارت این کشور در تهران شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ماسال به نقل از فارس، در پی اعدام شیخ النمر، از روحانیون برجسته عربستان، تجمع اعتراضی خودجوشی در مقابل سفارت این کشور در تهران از ساعاتی پیش آغاز شد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که کلیت این اعترضات، به صورت مسالمت‌آمیز برگزار شده، اما عده‌ای از معترصان خشمگین، وارد سفارت عربستان سعودی شده‌اند.

 با برخورد ماموران نیروی انتظامی و خارج کردن معترضانی که وارد سفارت عربستان سعودی در تهران شده بودند، تجمع اعتراضی پایان یافت. گفته می شود چند تن از معترضان نیز توسط پلیس بازداشت شده اند.

به گفته مسئولان امنیتی در جریان آتش سوزی سفارت به هیچ یک از دیپلماتهای سعودی آسیبی نرسیده است.

نیروهای آتش نشانی هم آتش سوزی ساختمان سفارت سعودی را مهار کردند.

 

 

این اتفاق در حالی رخ داده که سرپرست سفارت رژیم سعودی، امروز به وزارت امور خارجه ایران فراخوانده شده بود.

متقابلاً ریاض نیز امروز، سفیر ایران را احضار کرده و یادداشت اعتراضی را تسلیم وی نمود.

جمهوری اسلامی ایران، رسماً اعدام آیت‌الله النمر را محکوم کرده است و موج انتقادات شدیدی نیز از دیگر کشورهای جهان و نهادهای بین‌المللی متوجه ریاض گردیده است.

امروز در مشهد نیز گروهی از معترضان ایرانی در برابر سفارت عربستان سعودی در مشهد تجمع کرده بودند.

حسین جابرانصاری سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت خارجه ضمن اعلام محکومیت مجدد اعدام ناعادلانه عالم دینی شیخ نمر النمر، بر ضرورت تامین امنیت اماکن دیپلماتیک عربستان سعودی در تهران و مشهد مقدس تاکید و اعلام کرد: وزارت امور خارجه با درک احساسات پاک مردم مسلمان کشورمان، خواستار جلوگیری از هرگونه تجمع در مقابل این اماکن می‌باشد.

انتهای پیام/

 


3 ديدگاه

  1. منبع آگاه گفت:

    اعدام شیخ النمر قسمتی از یک جورچین خطرناک
    اقدام آل سعود در به شهادت رسانیدن آیت الله النمر، خطای بزرگی بود که از سوی این رژیم ننگین در چارچوب یک طراحی راهبردی اجرایی گردید.

    شکست های متوالی محور غربی، عبری، عربی و قدرت یابی ایران و محور مقاومت در منطقه، منجر به تغییر توازن راهبردی شده و زمینه را برای تغییر نظم منطقه ای فراهم ساخته است.
    از منظر محور مذکور، کلید تغییر نظم منطقه ای در دستان ایران و شیعیان است. از این رو محور غربی، عبری، عربی در یک طراحی مشترک راهبردی برای حفظ نظم منطقه ای ومهار ایران و محور مقاومت، اقدامات زیر را در دستور کار قرار داده اند.
    ۱تغییر راهبرد در قبال ایران از تحریم و تعامل به جنگ اقتصادی ( نسل جدید تحریم ها، جنگ نفت و محدودیت های تجارت از طریق قانون ویزا ) و ایجاد تعارض و دوگانگی در حاکمیت و محیط داخلی ایران
    ۲ ایجاد ائتلاف نظامی .. در منطقه با محوریت عربستان سعودی، این ائتلاف تشدید جنگ مذهبی و نیابتی را از طریق تروریست های تکفیری دنبال خواهد کرد.
    ۳ایجاد تعامل راهبردی بین ترکیه، عربستان و رژیم صهیونیستی، اخیرا اردوغان اظهار داشته، اسرائیل به کشوری مانند ترکیه نیاز دارد، باید بپذیریم که ما نیز به اسرائیل نیاز داریم، این واقعیت منطقه است.
    کشتار شیعیان و سرکوب آنان در حوزه های نفوذ راهبردی ایران و مناطق راهبردی
    در این رابطه و در پرده اول سناریوی کشتار و سرکوب شیعیان، کشتار وحشیانه ی شیعیان نیجریه و سرکوب آنان در یک طراحی غربی، عبری، عربی اجرایی شد و اکنون به نظر می رسد در پرده ی دوم سناریو، کشتار و سرکوب شیعیان عربستان در دستور کار محور مذکور قرار گرفته است.
    ️به نظر می رسد شهادت آیت الله النمر توسط آل سعود، سکانس اول از پرده ی دوم سناریوی کشتار و سرکوب شیعیان در عربستان است
    در مقابل این سناریوی خطرناک، چنانچه تمهیدات لازم برای بازدارندگی اتخاذ نشود. کشتار و سرکوب شیعیان به دیگر کشورها نیز سرایت می نماید
    لعن الله علی آل سعود آل خلیفه

  2. سید سرخ گفت:

    توجه توجه
    انقلاب بی نام امام خمینی رحمة الله علیه به دنیا صادر شد.
    شیخ علی سلمان ⬅️ بحرین
    علامه ابراهیم زکزاکی ⬅️ نیجریه
    شیخ نمر باقرالنمر ⬅️ عربستان
    نفر بعدی کیست؟
    شاید با این اتفاقات رخ داده بهتر بتوان به عمق معنای این کلمه که چند وقتی‌ست نقل مجالس و نطق علما و افراد بصیر شده است پی برد: فتنه_اکبر
    فتنه ای که شخص رهبری را هدف گرفته است.
    دشمن پی برده است به قدرت اسلام حقیقی و به خصوص قدرت ولایت
    آقایون داداشای گل شش دنگ حواسها جمع ،بند پوتینا سفت و محکم نبرد سختی در پیش داریم.

  3. سید سرخ گفت:

    لعن الله علی آل سعود آل خلیفه