جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ , 20 September 2024

تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۹۴
ساعت انتشار : ۶:۵۶ ب.ظ
چاپ مطلب
آیت الله اشکوری در ماسال:

مسئولان مراقب نفوذ دشمن باشند/ کشورهای مستکبر برای دیگر کشورها دل نمی سوزانند + تصاویر

نامزد پنجمین دوره مجس خبرگان رهبری با حضور در مسجد ماسال در جمع مردم این شهرستان سخنرانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ماسال، آیت الله سید علی میرحسینی اشکوری امشب در مسجد جامع ماسال اظهار داشت: ائمه معصومین (ع) برای حفظ کیان اسلام زحمت ها کشیدند و در این راه اذیت و آزارها را تحمل کردند همانطور که ما برای استقرار جمهوری اسلامی هزینه های زیادی متحمل شدیم.

وی با طرح این موضوع که برای به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی خون ها نثار شده است افزود: در جمهوری اسلامی پست و مناصب امانت است و طعمه ای در دست مسئولان نمی باشد. هر چه مسئولیت سنگین تر باشد صیانت و امانت داری از آن سخت تر خواهد بود با وجود این برخی، برای رسیدن به این پست ها پول ها هزینه می کنند و بسیاری از مبانی اخلاقی را زیر پا می گذارند.

آیت الله اشکوری ادامه داد: وقتی مردم خلافت امیرالمومنین (ع) را پذیرفتند فرمود اگر نبود که خدای متعال از عالمان عهد گرفته است که در برابر ظلم ظالمان ساکت ننشینند و اگر مردم با حضور و دعوت خود این مسئولیت را بر دوش من نمی گذاشتند من به دنبال این مسئولیت نمی آمدم و ارزش جکومت بر شما از آب بینی بز هم برای من پست تر است. همچنین ایشان فرمود ارزش یک لنگه کفش پاره را برای خود ارزشمندتر از  حکومت بر می دانم. بنابراین انسان نباید گول عناوین و مناصب دولتی را بخورد و ارزش مناصب به احقاق حق است.

وی یکی از مذله اخلاق را دل بستن به پست مقام عنوان کرد و گفت: یکی از مذله اخلاق این است که انسان گول مناصب و مسئولیت ها را بخورد. تکلیف انسان نسبت به امانات سنگین تر بیشتر است و مردم این امانت را بر دوش هر کش بگذارند ما استقبال خواهیم کرد.

آیت الله اشکوری با بیان اینکه کشورهای مستکبر برای کشورها دیگر دل نمی سوزانند اظهار کرد: کشورهای استکباری و استعمارگر عناوینی بین المللی درست کرده اند که از طریق این مناصب کشورها را بچاپند بنابراین ما باید چشم بینا داشته تا آنها نتوانند نفوذ کنند و نفوذ خود را به نوع دیگر در کشور پیاده کنند.

این نامزد پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در استان گیلان افزود: مسئولان نظام باید مراقب باشند که گول نخورند. همچنان که وقتی طناب نفت دست آنهاست حاضرند ضرر ببینند اما به کشور ما و جمهوری اسلامی آسیب بزنند. به همین جهت قیمت نفت را پایین می آورند. ما باید اقتصاد، فرهنگ و نیروهای مسلح خود را خودمان به دست بگیریم و آن طناب قدرت را به دست آنها ندهیم.

شایان ذکر است آیت الله سید علی میرحسینی اشکوری عصر امروز پس از حضور در گلزار شهدای ماسال به مقام شامخ شهیدان ادای احترام نمود و سپس با حضور در دفتر امام جمعه ماسال با حجت الاسلام و المسملین سید هادی موسوی دیدار کرد.

همچنین نماز جماعت امروز مغرب و عشای مسجد جامع ماسال به امام آیت الله اشکوری اقامه شد.

 

انتهای پیام/