پنج شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ , 19 September 2024

تاریخ انتشار : ۰۷ اردیبهشت ۹۵
ساعت انتشار : ۱:۱۱ ق.ظ
چاپ مطلب
همسر شهید کوچک‌زاده در دیدار فعالان فرهنگی ماسال:

شهید کوچک‌زاده معتقد بود جهاد کمترین کاری است که می‌شود انجام داد + تصاویر

همسر شهید حامد کوچک زاده در دیدار با فعالان فرهنگی شهرستان ماسال گفت: شهد کوچک زاده اصرار داشتند چون در اینجا کار خاصی انجام نمی دهند با بروند و معتقد بودند کم‌ترین کاری که می توانند انجام دهند رفتن به جبهه‌ی مقاومت اسلامی در سوریه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ماسال، تعدادی از فعالان فرهنگی شهرستان ماسال با حضور در منزل شهید حامد کوچک زاده از فعالان فرهنگی استان گیلان و از اکران کنندگان جشنواره‌ی مردمی فیلم عمار، با همسر و خانواده‌ی این شهید مدافع حرم دیدار کردند.

در این دیدار، سید فضایل صفوی از فعالان فرهنگی شهرستان و دبیر جشنواره‌ی مردمی فیلم عمار در ماسال با بیان اینکه شهید از دست دادنی نیست بلکه یک دستآورد است اظهار داشت: فهم این جمله که «شهید به وجه الله نظر می کند» برای بسیاری از ما و مردم دشوار است.

وی افزود: ما در دیدار با خانواده‌ی محترم شهدا می خواهیم برای انجام فعالیت های فرهنگی تجدید روحیه نموده و محکم تر قدم برداریم.

صفوی با اشاره به اینکه شهید کوچک زاده از فعالان فرهنگی استان گیلان بودند گفت: این شهید والامقام از بزرگان فرهنگی استان بودند و با شهادت خود باعث تزریق تفکر انقلابی در فعالان فرهنگی شدند.

حامد تقی زاده از ذاکران اهل بیت (ع) شهرستان ماسال نیز در این دیدار، شهدای مدافع حرم را مظلوم دانست و اظهار کرد: حامد کوچک زاده تنها در نبرد با دشمن شهید نشده است بلکه در نزد فعالان فرهنگی نیز شهید و مظلوم بوده اند و ما باید در شناخت این شهید تلاش و مجاهدت بیشتری داشته باشیم.

سید رسول منفرد دبیر اجرایی جشنواره‌ی مردمی فیلم عمار نیز اظهار داشت: جشنواره‌ی عمار بر خود تکلیف می داند از افراد اهل عمل پاسداشت کند و در همین راستا در برنامه های خود تلاش می کند از خانواده های معظم این شهدا تقدیر و تجلیل به عمل آورد.

وی تولید و رونمایی از اولین فیلم داستانی نیمه بلند با موضوع شهدای مدافع حرم به نام «هنگامه» را از دیگر برنامه‌های جشنواره در راستای تجلیل از شهدای مدافع حرم عنوان کرد.

سمیه روزافزای همسر شهید حامد کوچک زاده نیز در این دیدار با بیان اینکه این شهید والامقام همیشه نسبت به دیگر شهدای مدافع حرم غبطه می خوردند گفت: من ابتدا با رفتن شهید مخالف بودم ولی ایشان اصرار زیادی بر رفتن داشتند و می گفتند چون در اینجا کار خاصی انجام نمی دهند باید بروند و معتقد بودند کم‌ترین کاری که می توانند انجام دهند رفتن به جبهه‌ی مقاومت اسلامی در سوریه است.

وی اخلاق خوب را از صفات بارز شهید عنوان کرد و افزود: در طول زندگی مشترکمان به یاد نداریم که شهید کوچک زاده بر سر بچه ها فریاد زده باشد. ایشان هیچ وقت دل کسی را به درد نمی آورد و از کسی گلایه نمی کرد و تلاش می کردند در اوج عصبانیت تنها سکوت کنند.

روزافزای ادامه داد: شهید کوچک زاده وقتی از سر کار به خانه می آمد با وجود خستگی با بچه ها بازی می کرد و به آنها عشق می ورزید و این دوست داشتن زیاد در ذهن من این سوال را به وجود آورده است که حامد چگونه توانست تعلق خاطر خود نسبت به این بچه ها را کنار و در راه شهادت قدم بگذارد.

این همسر شهید خواستار توجه بیشتر جشنواره‌ی فیلم عمار به تولیدات آثاری با موضوع شهدای مدافع حرم شد.

در پایان این این دیدار، لوح برگزیده‌ی ششمین دوره‌ی جشنواره‌ی مردمی فیلم عمار، فیلم مستند «برادران» (مستند زندگی شهید نوروزی از شهدای مدافع حرم)، تندیس ششمین دوره‌ی جشنواره‌ی مردم فیلم فیلم عمار و  چند نسخه از «هفته نامه ی راه ۵۷» توسط سید فضایل صفوی به همسر شهید حامد کوچک زاده تقدیم شد.

انتهای پیام/