به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ماسال به نقل از فارس؛ تذکرات کتبی نمایندگان و مسئولان اجرایی کشور در جلسه علنی امروز مجلس (۲۰ اردیبهشت ۹۵) از سوی هیأت رئیسه قرائت شد که این تذکرات به شرح زیر است:
سیدحسین دهدشتی نماینده مردم آبادان در تذکری به وزیر دفاع عنوان کرد: علت عدم اجرای سند راهبردی خدمت رسانی به رزمندگان علیرغم گذشت بیش از ۱۰ ماه از ابلاغ آن چیست؟
تعداد ۱۰۳ نفر از نمایندگان در تذکری به رئیسجمهور خواستار تعیین ضربالاجل تجدیدنظر در اقدامات داوطلبانه و از سرگیری کلیه فعالیتها در چارچوب NPT بر اساس قانون اقدام متقابل و متناسب دولت در اجرای برجام در صورت عدم استرداد داراییهای سرقت شده ایران و ادامه شیطنتها و تهدیدها، کارشکنی و عدم پایبندی به آمریکا و رفع تحریمها و ایجاد فضای روانی مسموم در اجرای برجام شدند.
در شرح این تذکر آمده است: در حالی که جمهوری اسلامی ایران به تمامی تعهدات خودم یکجا عمل کرده است و قرار بود براساس بندهای ۷، ۱۳ و ۱۴ ضمیمه ۵ برجام، طرف مقابل به تعهدات خود در بندهای ۱۶ و ۱۷ همان پیوست در روز اجرا عمل کند بدعهدیها، کارشکنیها و ممانعت در اجرای برجام طی سه ماهه گذشته از سوی آمریکاییها مغایر صریح بند سه قانون اقدام متقابل و متناسب دولت در اجرای برجام است که در فرمان ۹ بندی مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته است.
نظر به اینکه آمریکا بر بدعهدی خود پا میفشارند و عملا در رفع تحریمها و مبادلات بانکی و بازگشت داراییهای بلوکه شده جمهوری اسلامی ایران کارشکنی میکند و بنا به اظهار رئیسکل بانک مرکزی به علت کارشکنی آمریکاییها برجام تاکنون تقریبا هیچ دستاورد اقتصادی برای ملت ایران در بر نداشته است، شرایط موجود ایجاب میکند طی ضرب العجل معینی به آمریکاییها اتمام حجت شود که در صورت ادامه کارشکنیها و عادی نشدن مبادلات مالی و بانکی و عدم استرداد داراییهای بلوکه شده جمهوری اسلامی ایران و اعمال تحریمهای جدید اقدامات داوطلبانه متوقف و جمهوری اسلامی ایران تمامی فعالیتهای خود را کمافیالسابق در چارچوب NPT از سر خواهد گرفت.
علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در تذکری به وزیر امور خارجه خواستار طرح شکایت علیه دولتهای ترکیه، عربستان و قطر به دلیل در اختیار قرار دادن سلاح شیمیایی به داعش شد.
نادر قاضیپور و محمد دهقان نمایندگان ارومیه و چناران در تذکری به رئیسجمهور خواستار صدور دستور برای اجرای قوانین مصوب مجلس شدند.
انتهای پیام/