به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ماسال، دکتر عادل پیغامی استاد اقتصاد دانشگاه امام صادق علیه السلام در یکی از کلاسهای آموزشی موسسه طلوع، خاطره ای جالب درباره ی تبلیغ کالاهای خارجی و عدم رغبت مردم به کالاهای ایرانی بیان کرد:
من پسری دارم که الان ۱۰ سال دارد، پنج سال قبل، یک بار وقتی داشتم در بزرگراه همت او را میبردم برای پیش دبستانی، در بزرگراه تبلیغ یک برنج با نام ایرانی زده بودند، قبلاً در خانه شنیده بود که من داشتم با کسی صحبت میکردم و میگفتم اینها برنجهای خارجی را وارد و بستهبندی میکنند و به اسم برنج ایرانی عرضه میکنند!
گفت؛ بابا، این مگه ننوشته برنج …؟! ، گفتم بله. گفت؛ مگه این خارجی نیست؟ گفتم؛ بله. با یک حالت روحی که چشمهایش پر اشک شد و لرزید و با یک حالت غیرتی گفت؛ اگه خارجیه پس چرا توی خیابونهای ما نشونش میدن؟!
حالا من این بچه را یک جوری آرام کردم، ولی گفتم؛ اگه ما ایرانیها اینجور غیرتمند بودیم، یک جور دیگری بود اوضاع! این همان روح حماسی است… وقتی مقام معظم رهبری سال ۹۲ را سال «حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی» نامگذاری کردند، من به دنبال «مفهوم حماسه» میگشتم، چارچوب مفهومی که در بعد «حماسه» پیدا کردم -آنچه که در وجود ما کم است- «روح حماسی» است.
جنس بد به ما میدهند میپذیریم، دشمن میخواهد ما را تحریم کند میگوییم به آن بیتوجه باشیم و …
انتهای پیام/
هم جنس های خودتون وارد کننده و سودجوی این اقلام هستند. یک بدبخت بیچاره توان اینگونه واردات رو نداره