سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ , 17 September 2024

تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۹۵
ساعت انتشار : ۴:۳۵ ب.ظ
چاپ مطلب
بیانیه هیات محبین ولایت ماسال:

به بهانه‌ی دفاع از مردم گیلان، ولنگاری‌ها را توجیه نکنید

اینکه بجای حل مسئله بخواهیم با فرافکنی صورت مسئله را پاک کنیم خیانتی بزرگ به مردم فهیم استان است. چرا بجای قبول مسئولیت و عذرخواهی از کم کاری ها و ولنگاری ها و اهتمام به اقدام و عمل از نجابت و دین مداری مردم گیلان سوء استفاده می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ماسال، هیات محبین ولایت ماسال، در رابطه با اتفاقات اخیر در گیلان پیرامون وضعیت حجاب، بیانیه ای صادر نمود که بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
با صلوات بر محمد و آل محمد (ص) و با سلام

“بايد همه بدانيم كه آزادي به شكل غربي آن، كه موجب تباهي جوانان و دختران و پسران مي‌شود، از نظر اسلام و عقل محكوم است … و بر همه ما و مسلمانان جلوگيري از آنها واجب است و از آزادي‌هاي مخرب بايد جلوگيري شود …. مردم و جوانان اگر برخورد به يكي از امور مذكور نمودند به دستگاههاي مربوطه رجوع كنند و اگر آنان كوتاهي نمودند، خودشان مكلف به جلوگيري هستند. ”

قسمتي از بند “م “وصيت نامه سياسي الهي امام خميني(ره)

امروز یکی از مهمترین محورهای تهاجم فرهنگی در مواجهه با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تلاش برای تغییر سبک زندگی زنان ایرانی در موضوع عفاف و حجاب است که غایت آن باعث از هم گسیختگی نهاد خانواده اصیل ایرانی و سست شدن پایه های اعتقادی خانواده مسلمان است. از طرف دیگر از بین بردن حیا و عفت عمومی یکی از مهمترین شیوه هایی است که دولت های استعمارگر برای ذلت و استثمارجوامع بکار می بندند.

اما به کوری چشم دشمنان، امروز اکثریت قاطع بانوان ما پایبند به نهاد خانواده و حجابند. مقاومت در مقابل بی حجابی به درون مرزها و خاک دولت های استعمارگری که مهد بی عفتی و فساد بوده اند کشیده شده است. امروز زنان آزاده ای در قلب اروپا و امریکا با انتخاب حجاب اسلامی رشد روزافزون گرایش به هویت دینی را به نمایش می گذارند.

با این حال در سال‌هاي اخير به موازات تبلیغ بی حجابی در رسانه های غربی و گسترش پديده بد حجابي در بخشی از بدنه اجتماعی، شاهد سكوت، بي برنامگي و انفعال متوليان فرهنگي و دستگاههاي مربوطه بوده‌ايم. اينك كه اين مسئله در كشور، هيچ ارگان و نهاد متولي را در مقابل خود نمي‌بيند و شاهد ولنگاری مسئولین پیرامون آن هستیم، دشمنان كمين كرده جمهوري اسلامي، فرصت را غنيمت شمرده و سعي در ترويج بي بند و باري در فضاي جامعه دارند.

طی روزهای گذشته عالم وارسته و استاد حوزه و دانشگاه حضرت حجت الاسلام والمسلمین رفیعی انتقاداتی را پیرامون وضعیت بد حجاب در استان گیلان مطرح نمودند، که با توجه به سکوت معنادار مسئولین و رسانه های استان پیرامون این ناهنجاری مهم اجتماعی؛ این تذکر قابل تقدیر و تشکر بود. اما در عین ناباوری شاهد انتقادات بی منطق، بی رحمانه و دور از ادب برخی از مسئولین استان بودیم که منتج به عذرخواهی مکرر این استاد اخلاق مدار و گرانقدر گردید که امیدواریم این بداخلاقی ها پای مردم فهیم، شریف و میهمان نواز گیلان نوشته نشود.

متأسفانه موضع گیری های مسئولین استان در روزهای اخیر و تنها به فاصله چند روز از ابراز گله مندی مقام معظم رهبری از ولنگاری مسئولین در حوزه فرهنگ، بیشتر شبیه به یک نوع فرار به جلو برای تطهیر خویش و توجیه نابسامانی هاست.

اینکه بجای حل مسئله بخواهیم با فرافکنی صورت مسئله را پاک کنیم خیانتی بزرگ به مردم فهیم استان است. چرا بجای قبول مسئولیت و عذرخواهی از کم کاری ها و ولنگاری ها و اهتمام به اقدام و عمل از نجابت و دین مداری مردم گیلان سوء استفاده می شود. چرا به بهانه ی دفاع از مردم استان، موضوع اصلی را به حاشیه رانده و حاشیه به جای متن نشانده می شود.

مگر نه اینکه امر بمعروف و نهی از منکر و مسئله عفاف و حجاب یکی از مطالبات جدی امام خمینی(ره) و امام خامنه ای(مدظله) بوده و هست.

در متن قانون راهکارهای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب که در تاریخ ۱۳ دی ماه ۱۳۸۴ به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است، صراحتا به وظایف دستگاه های مختلف در این امر اشاره شده است.

مسئولين، متوليان فرهنگي و همه كساني كه دغدغه دين، انقلاب و حفظ حرمت مردم استان را داريد،

آیا داشتن محيط زندگي سالم و به دور از آلودگي‌هاي اخلاقي حق مسلم شهروندان گیلانی نیست؟

آيا بی حجابي و ترویج آن را تجاوز به حقوق ديگران نمیدانید؟

آيا بی حجابي و ترویج آن را توهین به هویت تاریخی و دینی مردم استان نمی دانید؟

آیا مردم استان حق ندارند نگران محیطی باشند که بناست فرزندانشان در آن محیط رشد یابند؟

آیا جلب توریست و بهانه هایی از این دست برای بی توجهی به چنین مقوله ی مهمی توجیه پذیر است؟

شما خودتان حاضرید فرزندانتان در یک محیط آلوده و نا امن – به لحاظ فرهنگی – زتدگی کنند؟

آيا وقت آن نرسيده كه در اجرايي كردن قوانين، برخورد با هنجارشكنان، عملي كردن فريضه امر به معروف و نهي از منكر قدمي برداريد؟

هيچ كس مدعي نيست كه با برخورد انتظامي و انضباطي مسئله حجاب حل مي‌شود، اما معتقديم اين اقدامات صرفا ضمانت كننده‌هايي هستند كه قرار است نظم را برقرار و شكستن قانون را براي هنجارشكنان هزينه‌دار كنند. بدون شک اقدامات سلبی و ایجابی به موازات هم اثرگذار خواهد بود و بی توجهی به هر دو مقوله ولنگاری محسوب می گردد.

لذا از دستگاه های اجرایی استان می خواهیم تا بر اساس بند ۳ قانون اساسی که دولت را موظف کرده است «تمامی امکانات خود را برای رشد فضائل اخلاقی و مبارزه با فساد و تباهی بکار گیرد» به وظیفه خود بطور جدی عمل کنند و کار را به ملت واگذار نکنند که ملت آماده است در صورت ادامه کوتاهی ها بر اساس بند ۲ «بخش م» وصیت نامه سیاسی الهی امام خمینی (ره) به وظیفه خود عمل کند.

 

والسلام علي من اتبع الهدي

هیئت محبین ولایت شهرستان ماسال

 

انتهای پیام /


2 ديدگاه

  1. کله گف گفت:

    درود بر کسانی که حرف نزدنند در صحنه حاضر شدند و بدون توجه به این مسئله که تذکر چه تبعاتی دارد آیا با چهره فرهنگی آنها سازگار هست یا خیر عمل به واجب امر به معروف و نهی از منکرکردند،برداران برای امر به معروف ونهی از منکر گاهی فقط گاهی هم قطره خونی از بینی مان جاری شود بد نیست گاهی فقط گاهی چهره فرهنگی مان در شهر باتذکر و مورد هجمه مردم قرار گرفتن خدشه دار شد هیچ اشکالی ندارد بهشت را به بها می دهند نه به بهانه….
    دیگه خیلی فرهنگی شدیم تو شهر اثراتش معلومه نکند جمعه ها یا تعطیلات از خواب خود بزنیم درمناطق گردشگری حاضر شویم و فضا را برای هنجارشکنان ناامن کنیم عواقب بدی داری بقول دوستی: بعدش چهره فرهنگی ما خراب میشه وجور در نمیاد با کارمون….
    آقایون این کار وظیفه ماست برخورد هزینه دادن شهید دادن بیکار شدن انقدری که بر باطلشان تاکید دارن ما بر حق مان پافشاری داریم ؟؟؟؟
    برا قربون فقط بژنه گف گف نظر آدیه و بیانیه
    چند دفعه دادگاه شیرونه بخاطر تذکر لسانی به ایله هنجارشکن ؛چندبار لس هردره ،چندبار اشته تفریح بهم هردشه به خاطر تذکر و چندبار فحش و ناسزا مسره ، که اگر هنته ببی الان چمه شهری وضعیت انته نیا سیامک دولتی شهر که اصلا ام نااهنجاریون بر نتابیسته ؛خدا بیامرزه شهید خلیلی شهید امر به معروفی …