جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ , 20 September 2024

تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۹۵
ساعت انتشار : ۹:۴۷ ق.ظ
چاپ مطلب
همراه با سومین جشنواره بین الملل فیلم عمار؛

«میراث»، حقایق ناگفته کودتای سیاه به روایت یک فیلمساز ایرانی- امریکایی

امیر خسروی که شاهد کودتای امریکایی 28 مرداد 1332 بوده است، تلاش دارد در مستند «میراث» با به تصویر کشیدن حقایقی، نقش سازمان سیا را در جریان این کودتا بیان کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ماسال به نقل از عمار فیلم، مدتی پیش روابط عمومی بخش بین الملل جشنواره مردمی فیلم عمار، در اطلاعیه‌ای از برگزاری سومین دوره این رویداد سینمایی- فرهنگی، همزمان با کودتای امریکا علیه دولت ملی ایران، دکتر محمد مصدق خبر داد.

بنابرین گزارش، در این دوره، با استقبال فیلمسازان ۱۲۹ کشور، بیش از ۵۰۰۰ اثر در جشنواره عمار حضور پیدا کردند. قصد داریم تا در روزهای باقیمانده به برگزاری این جشنواره به صورت هفتگی به معرفی برخی فیلمهای حاضر بپردازیم.

در سومین دوره بخش بین الملل جشنواره مردمی فیلم عمار، هنرمندان و فیلمسازان ایرانی مقیم خارج از کشور هم آثار خود را ارائه کردند.

«میراث»-Inheritance-  نام یکی از مستندهای حاضر در این جشنواره است که به کارگردانی کامبیز امیرخسروی، فیلمساز ایرانی مقیم امریکا تولید شده است.

امیر خسروی که در زمان کودکی خود، شاهد کودتای امریکایی ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ علیه دکتر محمد مصدق، نخست وزیر دولت ملی و مردمی ایران بوده است، تلاش دارد در این مستند با به تصویر کشیدن حقایقی، نقش پدر خود را به عنوان یکی از مسئولان دولتی آن دوره، در جریان این کودتا بیان کند.

«میراث»، روایتی است از حقایق و ناگفته‌هایی درباره کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ که سازمان جاسوسی امریکا(سیا) به عنوان عامل اصلی کودتا، در این سالها آنها را تحریف کرده و روایت خود را گفته است.

گفتنی است سومین دوره بخش بین الملل جشنواره مردمی فیلم عمار با محوریت ارائه تصویری حقیقی از ایران و جهان و با موضوع ویژه «نفوذ استکبار در کشورها» از روز ۲۸ مرداد الی چهارم شهریور در تهران برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/