به گزارش ماسال نیوز به نقل از فارس، سردار محمدرضا میرحیدری ظهر امروز در جلسه انتظامی گیلان با اشاره به فعالیت ۱۵ ساله خدماترسانی مرکز نظارت همگانی پلیس گفت: جلب اعتماد عمومی به مجموعه انتظامی و افزایش مشارکت مردمی در نقد و تحلیل عملکرد پلیس با هدف کسب رضایتمندی، از اهداف راهاندازی مرکز مذکور است.
وی فراهم کردن بستر تصمیمسازی برای فرماندهان و مدیران انتظامی را از اهداف تشکیل مرکز نظارت همگانی پلیس عنوان کرد و افزود: کاهش میزان جرایم و تخلف کارکنان انتظامی از دیگر اهداف تشکیل مرکز مذکور است.
فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه جمعآوری پیامهای مردمی در قالب پیشنهادها، انتقادها و قدردانی از ماموریتهای ناجا و عملکرد کارکنان از طریق پلهای ارتباطی مردمی ۱۹۷ اعلام میشود، تصریح کرد: ارائه گزارشها به مبادی رسیدگیکننده و پیگیری آنها تا اخذ نتیجه و اعلام بررسی گزارشهای مردمی به منظور جلب اعتماد عمومی به مجموعه انتظامی گیلان از وظایف دفتر نظارت همگانی بازرسی این فرماندهی است.
میرحیدری افزود: شهروندان میتوانند از طریق شماره تلفن ۱۹۷ به صورت شبانهروزی، صندوق نظرها و پیشنهادها، ناظران، مراجعهکنندگان حضوری و جلسههای ارتباط مستقیم با مسؤولان نیروی انتظامی مطالب خود را به سازمان مذکور ارائه کنند.
وی با اشاره به اینکه تماسهای مردمی با مرکز نظارت همگانی بازرسی پلیس گیلان از ابتدای امسال تاکنون ۲۷ درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: در چهار ماه نخست امسال، یکهزار و ۵۶۰ مورد تماس انتقادی، ۱۴۵ تماس شکایتی، یکهزار و ۵۸۷ تماس پیشنهادی و درخواستی و یکهزار و ۳۹۷ تماس قدردانی با مرکز مذکور در استان داشتیم.
میرحیدری از رسیدگی به ۴ هزار و ۶۹۲ مورد تماسهای مردمی از ابتدای امسال تاکنون در پلیس گیلان خبر داد و یادآور شد: روزهای دوشنبه افراد با مراجعه حضوری به نشانی دفتر نظارت همگانی واقع در خیابان سعدی، ابتدای استادسرا، کوچه شهید سهیل دبیری۲ یا تماس با شماره تلفن ۱۹۷ میتوانند مشکلات خود را به مسؤولان انتظامی گیلان اطلاع دهند.