یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ , 08 September 2024

تاریخ انتشار : ۰۸ شهریور ۹۱
ساعت انتشار : ۳:۱۱ ب.ظ
چاپ مطلب

بهره برداري رسمي از طرح بتني كردن انهار كشاورزي

ماسال نيوز: به مناسبت گرامیداشت هفته دولت از دو طرح احداث شبكه های فرعی آبیاری و زهكشی روستای بی تم و كوره جان شاندرمن بهره برداری شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ماسال، مدیر جهاد كشاورزی ماسال روز چهارشنبه در آیین بهره برداری احداث شبكه های بتنی آبیاری و زهكشی روستای بی تم و كوره جان بخش شاندرمن گفت: این دو طرح با طول سه كیلومتر و ۸۰۰ متر با اعتباری معادل پنج میلیارد و ۲۴۴ میلیون ریال، ۱۴۰ هكتار از اراضی و ۲۰۵ نفر از بهره برداران كشاورزی شهرستان را تحت پوشش قرار می دهد.

‘احمد پوردرویش’ افزود: پیش از این در سال های ۸۹ و ۹۰ در مجموع ۵ / ۲۸ كیلومتر از شبكه های بتنی آبیاری با اعتباری معادل ۴۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال برای استفاده بهینه از منابع آبی در اختیار مردم قرار داشت.

وی ادامه داد: در سال جاری نیز ۵ / ۱۱ كیلومتر از طرح های بتنی كردن شبكه های آبیاری ماسال در حال انجام است كه در دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.

مدیر جهاد كشاورزی ماسال با اشاره به كسب رتبه اول استانی در زمینه كشت دوم اظهار داشت: در سال ۹۱ با افزایش ۱۰ درصدی نسبت به سال گذشته، چهار هكتار از اراضی ماسال به كشت دوم اختصاص پیدا كرده است.

وی اضافه كرد: شهرستان ماسال دارای سه هزار و ۲۵۰ هكتار اراضی شالیكاری است كه حدود سه هزار و ۸۰۰ هكتار از آن تجهیز و یكپارچه سازی شده و نسبت به سطح زیركشت رتبه اول استان را در اختیار داریم.

پوردرویش ادامه داد: پیش بینی می شود امسال بیش از ۳۱ هزار تن شلتوك از مزارع ماسال برداشت شود.

منبع: ايرنا


يک ديدگاه

  1. کشاورز گفت:

    کجا بهر برداری شد نیمه کاره داره استفاده میشه ای خداااااااااااااااااااااااااا