جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ , 18 October 2024

تاریخ انتشار : ۰۷ شهریور ۹۵
ساعت انتشار : ۸:۴۵ ق.ظ
چاپ مطلب
یادداشت /

توضیحات ماسال نیوز در خصوص اتفاقات تلخ روزهای اخیر

سردبیر ماسال نیوز طی یادداشتی، توضیحاتی در خصوص ضرب و شتم نوجوان 13 ساله ماسالی و حواشی آن ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ماسال، روز گذشته حمید رضایی بخشدار سابق ماسال، طی جوابیه ای در خصوص اتفاقات اخیر در ماسال توضیحاتی ارائه کرد. سردبیر ماسال نیوز نیز طی یادداشتی، توضیحاتی در خصوص اتفاقات اخیر ارائه کرد؛

بسم الله الرحمن الرحیم

حال که تب جریانات اخیر در حال فروکش است و بسیاری از حقایق مشخص شده است، زمان آن رسیده تا دوباره لب به سخن بگشاییم و سکوت سخت این چند روزه را بشکنیم و توضیحاتی در خصوص اتفاقات اخیر و جوابیه ای که امروز منتشر شد، به مخاطبان عزیز ارائه نماییم؛

 

۱- از همان ساعات آغازین رخداد این اتفاق تلخ، آنچه برای ما مهم بود، آبروی نظام و انتساب چنین حرکاتی به جمهوری اسلامی بود. عده ای از همان ابتدا «حفظ آبروی نظام» را در «سکوت و خفه کردن» اصل ماجرا می دانستند. اما آنچه رخ داد، از دید تیز بین مردم مخفی نبود و نمی ماند. بسیاری از همشهریان ماسالی در صحنه حضور داشتند و بسیاری دیگر هم بزودی مطلع می شدند. راهکار «سکوت»، از دید ما، «محافظه کارانه» و البته «تایید کننده» و «عامل تکرار» چنین اتفاقاتی، دانسته شد. بهترین راهکار این بود که آنچه «واقعیت» بود را به اطلاع مردم برسانیم و از مسئولین بخواهیم، رفتار خارج از عرف یک مسئول را به شدت مورد محکومیت قرار دهند. به یمن انتشار دقیق و واقعی این اتفاق، امروز همه مردم ماسال می دانند که «نظام با کسی شوخی ندارد» و حتی اگر کسی از عالی ترین مسئولین شهرستانی باشد، نمی تواند از حریم قانون تعدی کند. این رسانه ای شدن و این برخورد بجای استاندار گیلان، نشان داد، که «جمهوری اسلامی با کسی تعارف ندارد» و متخلف، در صورت اثبات تخلف، مجازات خواهد شد. اگر ماسال نیوز و رسانه های مشابه مهر سکوت بر لب می زدند، چه پاسخی در برابر مردم، که ولی نعمتان اصلی نظامند، داشتند؟!

 

۲- ماسال نیوز پس از انتشار خبر اولیه ضرب و شتم، خبر دیگری در این خصوص منتشر نکرد تا آن هنگام که خبر عزل ایشان برای اولین بار از سوی باشگاه خبرنگاران جوان کشور منتشر شد. آیا این نشان از عدم وجود اختلافات شخصی و جناحی در کار خبری نبود؟ آیا ما نمی توانستیم بعد از انجام رسالت خبری مان در انتشار ضرب و شتم نوجوان ۱۳ ساله، با مقالات و مصاحبه ها و مطالب متنوع دیگر، ماجرا را آب و تاب دهیم؟ آیا نمی توانستیم بر خلاف تقوا، ماجرا را مستمسک قرار داده و بر دولت و دولت‌مردان بتازیم؟ آیا حتی یک مطلب، که در آن به دولت و دولت مردان و جناح مربوطه بخاطر جریانات اخیر تاخته باشیم، در ماسال نیوز منتشر شد؟ آنچه ما بر آن نقد داشتیم رفتار یک مسئول – فارغ از جناح و حزب و اسم و رسم – در نظام مقدس جمهوری اسلامی بود و جز این چیزی اگر سراغ دارید، به ما هم نشان دهید.

 

۳- پس از انتشار خبر اصلی ضرب و شتم، ماسال نیوز، تحت شدیدترین فشارها از سوی شخصیت های حقیقی و حقوقی قرار گرفت. فشار برای آنکه این خبر از خروجی سایت حذف شود. در عین حال که از اهرم های فشار به انحای مختلف استفاده می شد، راه های دیگری همچون «ترحم آمیز کردن ماجرا» هم پیگیری شد! ماسال نیوز بر اساس رسالت حرفه ای خود، خبر را که عین حقیقت بود، حفظ نمود.

سوال اساسی این است که اگر خبر دروغ بود چرا شکایتی رخ نداد و اگر راست بود چرا این همه فشار و واسطه و برنامه ریزی برای حذف خبر؟

 

۴- آقای بخشدار سابق در جوابیه شان آورده اند؛

“اگر معتقدید که با چنین اتفاقی آبروی نظام که حاصل خون هزاران شهید است می رود، چرا به سرعت  و با تحت فشار  قراردادن افراد و بدون مجوز قانونی اقدام به تهیه فیلم و انتشار این واقعه با آن همه آب وتاب و تهمت های ناروا نموده اید”

باید به ایشان گفت که کدام فیلم؟ اساسا فیلم ضرب و شتم توسط حضرتعالی را نه تنها ماسال نیوز منتشر نکرد، بلکه از باز نشر آن هم تا کنون خودداری کرده است. آقایان! مردم هم می فهمند! حرفه ای عمل کردن و رعایت انصاف از سوی یک سایت غیرهم فکر تا کجا؟ خود نیز می دانید که با انتشار خبر اولیه، بسیاری ما را به دروغ گویی متهم کردند. از جمله ایشان در مصاحبه هایشان ماجرای ضرب و شتم را منکر شد. در چنین شرایطی انتشار فیلم ضرب و شتم بهترین راهکار برای اقناع افکار عمومی و دفاع از خود بود.  اما ماسال نیوز از چنین کاری امتناع کرد چرا که راه حل را در پیگیری از طریق مقامات حکومتی و قضایی می دانست و اساسا هدفش چیزی ورای تفکرات جناحی بود. انتظار داشتیم آقایان بخاطر این رفتار حرفه ای طلبکار نشوند.

 

۵- پس از انتشار خبر ضرب و شتم، بخشدار سابق ماسال اقدام به مصاحبه با چند سایت خبری نمود. در یکی از سایت ها به نقل از بخشدار سابق نوشتند:

«ناگهان آن نوجوان را سر راه دیدیم. از ماشین پیاده شدم و نوجوان را صدا زدم و او را سوار ماشین کردم تا به خانه شان برویم و با اولیایش صحبت کنیم »

و در سایتی دیگر نوشتند «بنده برای جدا کردن این دو وارد شدم و البته کمی هم در این میان عصبانی شدم و با وی با تندی حرف زدم و این نوجوان را سوار ماشین کردم تا نزد پدرش ببرم و در میان راه وی را نصیحت کردم ولی ضرب و شتمی نبوده است ».

علاوه بر تناقض روایت های آقای بخشدار، تاکید ویژه بر عدم وقوع ضرب و شتم نکته ای است، که برای فضای افکار عمومی سوال اساسی بوجود خواهد آورد؛ آیا صداقت با مردم در این مصاحبه ها رعایت شده است؟ آیا این روایت‌های کذب، خود نیاز به عذرخواهی جداگانه از افکار عمومی ندارد؟

 

۶- پس از برکناری بخشدار ماسال، فیلمی نسبتا حرفه ای در فضای مجازی منتشر شد، که روایتگر لحظات خداحافظی وی از بخشداری بود. درباره این فیلم افکار عمومی قضاوت خواهد کرد و ما سخنی نمی‌گوییم!

 

۷- در مصاحبه های بخشدار سابق و سخنرانی های فرماندار شهرستان در خصوص این اتفاق تلخ، تاکید ویژه ای بر بی‌هوشی فرزند بخشدار شده است. اینکه اساسا ماهیت دعوای دو نوجوان چه بوده و حق با کیست، موضوعی است که ماسال نیوز به آن نپرداخته و نخواهد پرداخت. چرا که باید در محاکم قضایی رسیدگی دقیق شود. اما این نکته جای طرح دارد که پدر نوجوان ۱۳ ساله ماسالی، داستان بیهوشی را کذب اعلام نموده است. قضاوت در این خصوص در محاکم قضایی صورت خواهد پذیرفت.

 

۸- در مصاحبه ها و تکذیبیه های بخشدار سابق ماسال، بر رضایت پدر نوجوان ۱۳ ساله، و حل و فصل موضوع تاکید ویژه ای شده است. این در حالی است که پیگیری قضایی این موضوع از طرف والدین نوجوان ۱۳ ساله به جد در حال انجام است و پدر نوجوان مذکور، حل و فصل ماجرا را تکذیب نموده است.

 

۹- ماسال نیوز در جریان این اتفاق ناگوار بارها به جناحی عمل کردن و «ماهی گرفتن از آب گل آلود» متهم شده است. پاسخ به این اتهام بسیار ساده است؛ در چند مطلبی که ماسال نیوز منتشر کرد، سخنی از حزب و جناح و تفکرات سیاسی رضایی رفته است؟

 

۱۰- جای تعجب است که برخی مسئولین، هنگامی که انتقاد بحقی از آنان صورت می گیرد کار را به شکایت از رسانه ها و محاکم قضایی می کشانند. آن چنان که بارها ماسال نیوز را به محاکم دادگاهی کشانده اند و هر بار دست از پا درازتر به نتیجه ای نرسیدند. چگونه است که این چنین افرادی، هنگامی که بزرگترین خطاها را مرتکب می شوند، انتظار دارند رسانه ها مهر سکوت بر لب زده و «مصلحت اندیشی های سیاسی» را بر «جانب داری از حقوق مردم»، ترجیح دهند؟

 

۱۱- در جوابیه مذکور آمده است؛

” شما و رسانه کم فروغتان و گردانندگان پشت پرده آن که بقول خودتان سنگ مردم را به سینه می زنید اندک پایگاهی درمیان مردم ندارید”.

ما به چنینی ادبیاتی عادت داریم آقای بخشدار سابق! قبول! ما کم فروغیم! بی پایگاهیم! بی سوادیم! بی شناسنامه ایم! اما نمی دانیم چرا بودنمان اینقدر برای برخی تلخ است و جانکاه.

 

۱۲- در جوابیه مذکور آمده است ؛

” شما اینگونه القا کرده اید همانند مدیران طاغوتی برای مقاصد خاصی ازخودروی دولتی استفاده کرده ام “.

این در حالی است که در خبر ماسال نیوز تنها چنین جمله ای آمده است؛ « وی با خودروی پلاک دولتی در مسیر باشگاه ورزشی حاضر شده » و اساسا در این جمله شرح ما وقع با رعایت کامل صداقت صورت گرفته است و هیچ تحلیلی درباره حق بخشدار برای استفاده یا عدم استفاده از خودروی دولتی در آن ساعات ارائه نشده است. ظاهرا این مورد هم، مانند بسیاری از موراد دیگر، با ادعاها و اقدامات سایر رسانه ها خلط شده است. ماسال نیوز توضیح بیشتری در خصوص خودروی دولتی ارائه ننموده است.

 

۱۳- در جوابیه مذکور، در مقام عذرخواهی نوشته شده است؛ « دراین که رفتار اشتباهی از سوی اینجانب صورت گرفته شکی نیست، هرچند که دلیل آن موجه واحتمال بروز آن از هرکسی متصور باشد ». این هم از عذر خواهی! کدام دلیل موجه؟ این چه سبک نوینی از عذرخواهی است؟ دلیلی موجه داشتید و حالا عذرخواهی می کنید؟

 

۱۴- ماسال نیوز ماجرای ضرب و شتم نوجوان ۱۳ ساله را پایان یافته می داند. در شرایطی که موضوعات مهمی همچون «تخریب محیط زیست در امامزاده شفیع شاندرمن»، «اعزام زنان باردار ماسالی برای زایمان به شهرستان های همجوار بعلت مشکلات بیمارستان رسالت و خطرات احتمالی این مساله» و «تعطیلی مساجد و مراکز فرهنگی در شهرستان» وجود دارد، رسالت خبری اقتضا می کند، توان و انرژی خود را بیش از این بپای ماجراهای منقضی صرف نکنیم.

انتهای پیام /


23 ديدگاه

  1. ماسالی اصیل گفت:

    درود بر سایت ماسال نیوز
    و سید عزیز انقلابی

  2. شهروند گفت:

    امید است که حزبی عمل نکرده باشید که حتما در آینده مشخص میشود

  3. عباد گفت:

    بله امام زاده شفیعی داره جنایت میشه

  4. nazar گفت:

    مراسم اعدام بخشدار کی و کجا برگزار میشه؟میخوایم بیایم تماشا….ماسال نیوز یکمی هم از بی کفایتی و بی مسولیتی کارخانه چوکا بنویس که الان اقای شکری با ۵ سال نمایندگی نه تنها اوضاعشو بهتر نکرده که باعث شده هر روز اونجا اعتصاب بشه.اگر مسولان چوکا از منصوبین شکری هستن که واویلا و اگر نیستند هم باز واویلا.چون مردم نماینده ای رو راهی ممجلس کردن که از خودش اختیاری نداره و حتی نتونسته رو مدیریت چوکا اعمال نظر بکنه….کلا کسی فکر مردم نیست.

  5. حرف حق گفت:

    آقای ماسال نیوز .شماچطور حرفای اولیای بچه رو تاییدمیکنیدولی حرف بخشدارو نه.درسته ضرب وشتم آقای بخشدار درست نبود(شایدشما هم بچتون بیهوش میشد بدتر از این میکردید) ولی تو این مدتی که ماسال بود کسی ازش جز خدمت چیز دیگری ندیده بود.هم از لحاظ رفتاری وهم ازلحاظ کاری برخلاف دیگر ادارات ماسال یا آقایون تشریف ندارن یا تو جلسن.

    • سید رسول حسینی گفت:

      ب نظر شما خدمت ب مردم دلیل موجهی برای این اتفاق تلخه؟
      و اما در جواب (شاید شما هم بچتون بیهوش میشد بدتر از این میکردید): دل انگیز من اگه من یا شما ک فرد عادی هستیم این کار رو میکردیم کسی ب ما خرده نمی گرفت اما ایشون بخشدار این شهر هستن، ایشون مجری قانون هستن، مجری قانونی که خودشون حکم صادر و اجرا کردن. ایشون باید متوجه جایگاهشون می بودن…
      ایشان ب جای انکار قضیه و دروغ گفتن باید مرد و مردانه از مردم عذرخواهی میکرد نه بعد از اینکه دروغهاش آشکار شد.
      علی ای حال که استاندار با اقدامی انقلابی قضیه رو فیصله داد…
      و من الله توفیق

      • غ.م گفت:

        ایشون بخشدار بودن، معصوم که نبودن.
        آخه چه دروغی؟ کدوم انکار؟ ایشون که از همون اول اشتباهشونو قبول کردن، عذرخواهی هم کردن. پدر اون بچه هم توی مصاحبه ای که توی همین سایت منتشر شده تایید کرده که ایشون عذرخواهی کردن. شما تاریخ مصاحبه ایشون با خزرآنلاینو نگاه کن مال یک هفته قبله یعنی قبل از برکناری، همونجا از مردم ماسال عذرخواهی کرده.
        ایشون اگه یه اشتباهی کرده چندین برابر هم تاوانشو داده، این شمایید که حالا با این حرفها دارید ظرفیت خودتونو نشون میدید!

        • سید رسول حسینی گفت:

          ایشان ابتدا گفتن که اصلا چنین چیزی نبوده!!!!!! بعد ک فیلمشون منتشر شد مجبور شد اعتراف کنه!!!!!!
          بعدش گفتن که من با پدر بچه رفیقم در حالی که آقای غلامی این مورد را رد کرد!
          حالا ایشون دروغ نگفته؟؟؟؟
          اینا دروغ نیست؟؟؟؟

        • سید رسول حسینی گفت:

          و یک چیز دیگه اینکه اگه آقای بخشدار پسر شما رو میزد اون موقع شما ظرفیت بالای خودتون رو نشون میدادین؟؟؟؟؟؟

    • بسیجی گفت:

      اومده بخشدار شده که خدمت کنه نه اینکه هوا بخوره ،اینم از اون حرفا بود بایدم خدمت میکرد ولی آخرین خدمتشم فی سبيل اله بود .

    • بی طرف گفت:

      مخاطب حرف حق،ايشاله ميسپاريم از این ببعد مسئولین ماسال تو جلسه نباشن

  6. f گفت:

    در این که ماسال نیوز رسالتشو انجام داده خوب حرفی نیست اما اینکه گاهی جناحی مینویسه شک و شبه وجود دارد نمونه ش اعلام حمایت علنی از محمود شکری
    من با اینکه خودم اصولگرام اما به هیچ وجه آقای شکری رو اخلاقا قبول ندارم تند خو و اعصاب ندار سالم هستن و دزد هم نیستند اما خوب بد اخلاق و شایدم عقده ای چون بعد از پیروزیشون یکبار هم در شاندرمن دیده نشدن چون لابد شاندرمن بهشون رای نداده ایشون ناراحتن از شاندرمنی ها
    جمع کن خودتو عمو محمود چه ربطی داره بهت رای بدن یا ندن ادعای خدا ترس بودن داری همه رو باید به یک چشم ببینی ماسال میری اما شاندرمن نه

    • امید گفت:

      این بچه بازیا چیه دوست عزیز،اونجا ميري اینجا میای کار بچهاي دبستان و مهدکودکه.از نوشتنت معلومه از این حاج شکری خوشت نمیاد حالا چ من خوشم بیاد یا شما ازش انتقاد داری ،ایشون فعلا نماینده هستن و دست ماها هم ب چنین جایگاهی نمیرسه الکی میایم شلوغ میکنیم

  7. همشهري گفت:

    منتظر واكنش ماسال نيوز در مورد عمل امروز نماينده اصول گرا با خبرنگار روزنامه ايران مي مانيم !!! جناب شكري صراحتا اعلام كرده اند مديري كه طرفدار نيرومند بوده به هيچ وجه نبايد مسئوليت داشته باشد از نماينده در اين مورد پرسش نمي شود ؟!!!

  8. غ.م گفت:

    ”قتل الخراصون”
    ماسال نیوز بخشدار را محکوم به دروغگویی میکنه درحالیکه خودش به طور حرفه ای این کار رو انجام میده
    شما گفته خودتونو انکار میکنید، تیتر شما در مورد این ماجرا توی همین سایت رو به خاطر نمیارید؟: ”تا کی باید آبروی نظام خرج رفتارهای طاغوتی مسئولین شود”
    با استناد به مصاحبه بخشدار میگید ایشون گفته قضیه حل و فصل شده در صورتیکه پدر اون بچه پیگیری قضایی رو در این رابطه به جد دنبال میکنه
    شما میدونید اون مصاحبه مال یه هفته قبله در حالیکه طبق گزارش همین سایت شکایت پدر بچه دیروز اتفاق افتاده، بخشدار همون اول با پدر بچه صحبت کرده و ازش عذرخواهی کرده و لابد فکر کرده قضیه تموم شده، از کجا باید میدونست این آقا قراره یه هفته بعد شکایت کنه
    نکنه شما توقع دارید مسئولین شهرتون علاوه بر معصوم بودن، علم غیب هم داشته باشن!
    مدعی هستید بعد از خبر عزل دیگه مطلبی در این باره منتشر نکردید در حالیکه خبرتون با عنوان ناگفته های ضرب و شتم …. هنوز روی سایته
    اینکه اتفاقی که منجر به بیهوشی یه بچه و ورم سروصورتش شده ”درگیری مختصر” و چکی که مسبب این اتفاق خورده ”ضرب و شتم شدید” نامیده میشه بیطرفی شما رو معلوم میکنه
    شاهد عینی که از قولش ماجرا رو نقل کردید هم که جای خود داره بهتر بود اسمشو میذاشتید شاهد غیبی!
    ضمن اینکه اگر واقعا تکذیبیه ای از طرف بخشدار صادر شده بوده چرا سایت شما منتشر نکرد؟
    شما که به هدفتون رسیدید دیگه این همه آسمون ریسمون بافی برای چیه؟

    • عمو گفت:

      پدر اون بچه ازهمون روز دوم دنبال پیگیری قضایی رفت و اصلا رضایت نداد دیروز هم ادامه پیگیری قضایی رو تو رشت داشته . اصل شکایت تو ماسال انجام شده

    • شاندرمنی گفت:

      ماسال نیوز که نگفته بعد خبر عزل مطلبی کار نکرده
      گفته بعد خبر اولیه ی ضرب و شتم تا زمانی که خبر عزل بیاد مطلبی کار نکرده
      مگه کرده؟!

    • شاندرمنی گفت:

      تکذیبیه بخشدار تو قالب مصاحبه بوده نه متن جوابیه
      اگر متن جوابیه می نوشت باید می فرستاد به سایت اصلی و بقیه رسانه ها
      ولی بخشدار رفت با چنتا سایت مصاحبه کرد و غیر مستقیم جئاب داد و ضرب و شتم رو کلا تکذیب کرد

    • قانون مدار گفت:

      جناب غ.م
      نفست مستدام عالی بود نقدت!دقیق و کامل

  9. حرف حق گفت:

    قبلا هم مسئولهای شهرستان زیر گوش مهمانهایی که برای انجام دادن کاری به شهرستان می اومدن زدن مثلامدیرکل یه اداره ای چرا ایشون از کار برکنار نشدن؟؟؟؟
    این حرفا ربطی نداره کسی بیاد کار بخواهدبکنه به هزار طریق براش مانع میتراشن و نمیذارن به مردم خدمت کنه.

  10. حسن م گفت:

    از پاسخ منطقی شما لذت بردم

  11. حاج صادق گفت:

    آقای ماسال نیوز خیلی از شکری حمایت میکنیا
    حیف سایتت نیست جوونای به این پاکی همه جوره خوب ولایی پیرو راه شهدا اونوقت بخاطر یکی که فکر میکنید آدم درستیه اما آب داشته باشه ماهی گیر خوبیه دارین خودتونو خراب میکنید.
    انصافی بگم ارزش نداره لااقل این محمود شکری ارزش حمایت شمارو نداره
    شما جوانان خوبی هستین بنده رسما از شما خواهش میکنم رسالت خبریتونو در مورد شکری هم داشته باشید شما تیترش کنید مجبوره کار کنه اما فکر کنه که شمارو داره باور کنید چطور بگم امیدوارم خودتون یک روز به این نتیجه برسید که شکری هیچ وقت سعید جلیلی نمیشه که ارزش حمایت کردن شماهارو داشته باشه باور کنید تیترش کنید کار میکنه .