شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ , 06 July 2024

تاریخ انتشار : ۱۵ شهریور ۹۵
ساعت انتشار : ۶:۱۰ ب.ظ
چاپ مطلب
در تذکر کتبی به وزیر دادگستری مطرح شد؛

درخواست ۸ تن از نمایندگان برای عدم‌آزادی مهدی هاشمی/ محمود شکری از جمله امضا کنندگان + متن نامه

8 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تذکر کتبی به حجت‌الاسلام پورمحمدی خواستار عدم‌آزادی فرزند هاشمی‌رفسنجانی از زندان شدند.

به گزارش ماسال نیوز به نقل از تسنیم، ۸ تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تذکری به حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری خواستار عدم آزادی مهدی هاشمی رفسنجانی از محکومان امنیتی از زندان شدند.

این تذکر کتبی براساس ماده ۲۰۸ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی تقدیم هیئت رئیسه مجلس شده تا به وزیر دادگستری ابلاغ شود.

متن کامل این تذکر بدین شرح است:

هیئت رئیسه محترم

خواهشمند است برابر ماده ۲۰۸ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی تذکر زیر را ابلاغ و خلاصه آن را در جلسه علنی مجلس قرائت فرمایید.

خلاصه تذکر:

وزیر محترم دادگستری

لازم است جنابعالی تلاش فرمایید تا جلوی فشارها به دستگاه قضایی برای آزادی محکومان دستگاه قضایی مانند محمدرضا رحیمی و مهدی هاشمی گرفته شود.

شرح تذکر:

جناب آقای پورمحمدی وزیر محترم دادگستری ، ملت ایران در دهه پیشرفت و عدالت منتظر اجرای احکامی هستند که عدالت را بیش از هر زمانی در دسترس ببینند، یکی از این احکام انقلابی زندانی شدن مهدی هاشمی رفسنجانی بوده که در کمیسیون امنیت ملی ۱۲ عنوان اتهامی داشت که در محاکم اخیر به دو یا سه عنوان رسیدگی شد و در نهایت ایشان محکوم به حبس گردید.

جناب آقای وزیر، در همین مدت کم شاهد تلاش گسترده از وکیل و خانواده ایشان برای برداشتن حکم ایشان با استفاده از عنوان اعاده دادرسی برای زیرسؤال بردن مبانی صدور حکم فعلی می‌باشد تا این محکوم به حداقل مجازات محکوم شده از زندان آزاد شود.

جناب آقای وزیر، آیا این امکان با این ظرفیت در اختیار همه محکومین دادگاه‌های انقلاب قرار می‌گیرد؟

جناب آقای وزیر، اگر در محاکم قضایی ملت بشنود برای ابطال حکم قطعی مهدی هاشمی روزنه‌ای باز شده بدانید که همه عدالت را در پای این خانواده ذبح کردید، هیهات، هیهات.

به گزارش تسنیم، اسامی نمایندگان تذکردهنده به وزیر دادگستری بدین شرح است:

محمد دهقان

ابوالفضل ابوترابی

حسینعلی حاجی‌دلیگانی

احمد سالک

محمود شکری

هاجر چنارانی

سید محمد جواد ابطحی

محمد جواد کریمی قدوسی

انتهای پیام/*


7 ديدگاه

  1. Farhad گفت:

    شکری هاشمی رو ول کن چوکارو بچسب.درد مردن آزادی یا زندانی شدن هاشمی نیست که

  2. تالش بزرگ گفت:

    آقای شکری بیکاری رو حل کن کاری با بقیه نداشته باش خواهشا

  3. سیدمحسن گفت:

    شکری برس به داد نامه هایی که زیرش رو امضا کردی و ما جوانان رو فرستادی پی نخود سیاه با هاشمی و خاندانش در نیوفت

  4. همشهري گفت:

    ماسال نيوز جاااان !!!!!
    محمدرضا رحيمي معاون اول رئيس جمهور مورد علاقه ات بود واسه همين تو تيتر خبرت از اسمش استفاده نكردي تا حفظ آبرو كرده باشي ؟!!!!

  5. ماسال گفت:

    چه شده که بعضیها اینقدر از حبس مهدی هاشمی ناراحتند آیا با تذکر به وزیر دادگستری در افتادن با خاندان هاشمی است ؟ مگر پسر هاشمی و رحیمی چه فرقی با بقیه زندانیان دارد ، و حل بیکاری یکی از مشکلات کشور میباشد انشاءا… با دست دولت تدبیر و امید حل خواهد شد ، چوکا هم مثل بقیه شرکتها که بدلیل تحریم تعطیل شده ، آن نامه ها را جهت پیگیری به دفتر حاجی ببرید تا دفتر پیگیری کند تا نخود سیاه نسیبتان نشود ، از جهتی حق با شماست چون بعد از افشاع فیشهای نجومی مردم نسبت به بعضی از مسئولین بی اعتماد شدند خودشان حقوق ۲۳۴ میلیونی میگیرند ولی برای تعطیلی امثال چوکا هیچ اهمیتی قائل نیستند هیهات هیهات هیهات

  6. کوروش گفت:

    آقای شکری دست شما درد نکند . با مفسدان از هر صنفی چه اقتصادی چه اجتماعی چه امنیتی و…. مبارزه کنید آنهایی که می گویند چوکا ، بیکاری ، شفارود و…. از انعطاف وانفعال بیش از حد گذشتگان است آنهایی که می گویند رحیمی ، رحیمی هم مجرم بود وباید تنبیه شود کی احمدی نژاد به او گفت تو مرتکب خبط وخطا شو. همین موضع را در مقابل رحیمی هم حفظ کنید . خدا پشتیبان مومنان است . ریشه ی همه ی آنها را بخشکانید . درود درود درود درود

  7. خیرخوا گفت:

    تو نیکی میکونو در دجله انداز که ایزد …… ببین چه کار برات میکند ، شکری جان خدا را فراموش نکن خدا کمکت میکند اینو آن نکن ، پسر این پسر آن ندارد ، از حق مردم دفاع کن ، خدا خیرت بده انشاءاله

ویژه ها