پنج شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ , 19 September 2024

تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۹۵
ساعت انتشار : ۱۰:۲۵ ب.ظ
چاپ مطلب
پس از 2 ماه بر ملا شد؛

افتتاح نمایشی پروژه‌های گازرسانی در تالش

در حالی که پروژه گازرسانی به ۱۱ روستای تالش در هفته دولت انجام شد اما همچنان تعدادی از این روستاها از نعمت گاز برخوردار نشده اند.

به گزارش ماسال نیوز به نقل از مریان خبر، در ششمین روز از هفته دولت امسال  پروژه گاز رسانی به ۱۱  روستای  بخش حویق بصورت همزمان در روستای شیرآباد به بهره‌برداری رسید که در همان زمان مورد اعتراض برخی اهالی روستاهای سید محله، اوتارمحله، هلیس محله واقع شد؛

علت اعتراض اهالی این بود که تنها کار گازرسانی روستای بازار شیرآباد به اتمام رسیده بود و بقیه روستاها در آن زمان گاز نداشتند ولی با این وجود این پروژه ناقص با حضور فرماندار و دیگر مسئولان شهرستان تالش به بهره برداری رسید (لینک خبر).

در حال حاضر لوله گذاری گاز و علمک برای روستای شیرآباد تا حدود به اتمام رسیده است و همه خانوارهای بازار محله شیرآباد در حال حاضر از نعمت گاز برخوردارند اما روستای اوتار محله شیرآباد با وجود اتمام لوله کشی خانگی توسط اهالی، منتظر تاییدیه اداره‌ی گاز هستند و کنتور این خانه هنوز وصل نشده و دیگر روستاهای این منطقه هنوز علمک گذاری نیز نشده است.

و از طرفی با رسیدن فصل سرما اهالی منطقه که منتظر گاز روستایی بودند و هزینه‌ی زیادی برای لوله کشی گاز منازل پرداخت کردند و  بلاتکلیف مانده اند اکنون نه تنها گاز ندارند بلکه برای تهیه نفت هم دچار مشکل شده اند و این در حالی است که دمای هوا هر روز کاهش می‌یابد.

یادمان باشد شیرآباد بیشترین شهدای منطقه تالش را در دوران دفاع مقدس تقدیم این مرز و بوم کرده و زادگاه  آیت الله عرفانی اولین نماینده تالش در مجلس شورای اسلامی بوده است.

البته فرماندار تالش هم در نشست خبری در اسفندماه ۹۴ از گازرسانی به تمامی روستاهای بالای ۲۰ نفر تا تیرماه ۹۵ خبر داده بود.(لینک خبر )

امیدواریم مسئولان جوابگو باشند که چرا یک پروژه‌ی ناقص را افتتاح کرده اند و این ما را به یاد حکایت معروف می اندازد که: پادشاهی در یک شب سرد زمستان از قصر خارج شد. هنگام بازگشت سربازی را دید که با لباسی اندک در سرما نگهبانی می داد.
از او پرسید: سردت نیست؟
نگهبان گفت: چرا ای پادشاه اما لباس گرم ندارم و مجبورم تحمل کنم.
پادشاه گفت: من الان داخل قصر می روم و می گویم یکی از لباس های گرم مرا برایت بیاورند.
نگهبان ذوق زده شد و از پادشاه تشکر کرد. اما پادشاه به محض ورود به داخل قصر وعده اش را فراموش کرد.
صبح روز بعد جسد سرما زده نگهبان را در حوالی قصر پیدا کردند، در حالی که در کنارش با خطی ناخوانا نوشته بود:
ای پادشاه من هر شب با همین لباس کم سرما را تحمل می کنم اما وعده لباس گرم تو مرا از پای درآورد.

و مردم شیرآباد تحمل سرما را در این ۳۷ سال بعداز انقلاب داشتند ولی امسال به امید گاز، نفت برای خود تهیه نکرده‌اند و مسئولان محترم در این قضیه باید در پیشگاه خداوند جواب بدهند.

 

انتهای پیام/