چهارشنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۳ , 23 October 2024

تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۹۵
ساعت انتشار : ۲:۲۴ ب.ظ
چاپ مطلب
تخریب گسترده درختان بام سبز در سکوت رسانه ها؛

در دهکده‌ی بام سبز چه می‌گذرد؟ / اصلاحات با داس در جنگل‌های ماسال + تصاویر

پروژه ساخت دهکده اقامتی در بام سبز ماسال در شرایطی تحت مدیریت سرمایه گذار بخش خصوصی در حال اجراست که شواهد از تخریب گسترده جنگل حکایت می کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ماسال، فراخوان جذب سرمایه گذار ساخت پروژه دهکده سبز در بام سبز ماسال در مرداد ماه سال جاری از سوی شهرداری ماسال منتشر شد.

این مناقصه در نهایت با برنده شدن گروهی از همشهریان ماسالی که بنا به منابع آگاه سابقه فعالیت در گروه های مردم نهاد حفاظت از محیط زیست را دارند، به پایان رسید.

سرمایه گذاران برنده شده در طرح مدتی است عملیات اجرایی در بام سبز را آغاز کرده اند اما در روزهای اخیر خبرهای خوبی از اجرای این پروژه به گوش نمی رسد.

یک منبع آگاه در این خصوص به خبرنگار ماسال نیوز گفت: برخی از کسانی که مجری این طرح هستند از اصلاح طلب های سرشناس ماسال هستند و سابقا در سَمَن (ان جی او) های محیط زیستی فعالیت زیادی داشته اند اما حالا در مسیر اجرای پروژه دهکده سبز شاهد تخریب شدید محیط زیست هستیم. چگونه در پروژه ای که تحت نظر این عزیزان در حال اجراست، می بینیم که با داس به جان درختان افتاده اند و درختان کوچک و میانسال بام سبز را به بهانه های نامعلوم قطع می کنند.

وی افزود:  اصلاحات با داس همخوانی ندارد. معلوم نیست این وضعیت تخریب و قطع درختان و تغییر در محیط زیست طبیعی منطقه، چگونه با سابقه زیست محیطی برخی از مدیران اصلاح طلب این پروژه همخوانی دارد.

در پی اعلام این خبر، خبرنگار ماسال نیوز در محل حاضر شده و با تخریب گسترده جنگل های بام سبز در محل پروژه ۲۵ هکتاری اول دهکده سبز روبرو شد. وضعیتی که نشان می دهد ظاهرا درختان کوچک و میانسال از دید برخی اساسا اهمیتی ندارند. معلوم نیست این اقدامات توسط چه کسانی صورت گرفته اما هر چه هست بر اساس قانون و متن دقیق مناقصه « مدیریت بر اجرا» بر عهده برنده مناقصه گذاشته شده است  و مسئولیت این تخریب ها متوجه مدیریت پروژه است.

در این میان جای خالی ادارات و سازمان های نظارتی همچنان محسوس است.

پیشنهاد می شود همشهریان ماسالی ضمن حضور در محل پروژه (کمی بالاتر از مجتمع اقامتی هاراشید در بام سبز) از نزدیک قطع درختان را مشاهده کنند.

تصاویر زیر هر چند گویای تخریب رخ داده نیستند اما شاهدی کوچک برای این اتفاق تلخ اند. جهت مشاهده در اندازه بزرگتر بر روی تصویر کلیک کنید؛


16 ديدگاه

  1. همشهري گفت:

    ماسال نيوز جان الان مشكل شما با اصلاحات هست يا تخريب درختچه ؟؟!!!

  2. مارکوپلو گفت:

    این تازه اولشه
    خدا به داد بقیه درختان و نباتات منطقه برسه
    جوانان اصلاحاتی ما در حال اصلاح درختان منطقه اند

  3. م.احمدی گفت:

    بله روزگاری یه به باد گرم که میزد دوتا درخت میفتاد یکیشون میگفت محیط زیست از بین رفت پس الان چی شد خودت به جان طبیعت افتادی زیستگاه گیاهی و جانوری را نابود کردی آقای ان جی او . آقای روشنفکر تو که تا دیروز میگفتی یه پشه نباید بمیره پس چی شد منافع چیزه خیلی خوبیه مگه نه

  4. سلام گفت:

    از ماسال نیوز خواهشمندم برود بررسی کند که اجازه بهره برداری از بام سبز ماسال به چه کسانی داده شده است و چگونه این افراد برنده شده اند؟؟؟
    چه کسانی با استفاده از رانت در حال خریدن زمینهای مرغوب و آینده دار ماسال هستند

  5. م.احمدی گفت:

    من خواهش میکنم لطفا در مورد پیشینه فعالیتهای سیاه نمایی این آقایون که در گذشته و حتی در همین تابستون چه بلائی سر بعضی از سرمایه گذارها آوردن تحقیقی بکنید الان این آقایی که عینک با سوادی و روشنفکری زده و در خیابان یک جور رفتار میکند اما در بیابان و جنگل جور دیگه برید ببینید اینها کین

  6. م.احمدی گفت:

    آقایون به ظاهر طبیعت دوست یا در حقیقت ای تریمیناتورهای طبیعت و جنگل تو که تا دیروز مخالف طرح های گردشگری در ییلاقات و مراتع و جنگلها بودی الان چه شده که خود داس بدست شده ای . شاید هم مال شما مال هست مال کسان دیگه بیت اعمال!!

  7. م.احمدی گفت:

    تو که نگران مرتع و چراگاه‌ها بودی پس چرا الان تمام زیستگاهای پرندگان و پوشش گیاهی بام سبز را بهم زدی آقای ان چی چی تو میدونی اون محلی که نابود کردی محل تخم گذاری و لانه گذاری چه تعدا پرنده بوده آره یا نه تو که پرچم دار حفظ محیط زیست بودی الان داس دار شدی . میگم نکنه روی پیشانی مردم شهید پرور ماسال چیزی نوشته شده که شما میتوانید بخوانید اما مردم خودشون نمیتونن بخونن هان؟؟؟

  8. م.احمدی گفت:

    آقای اصلاحات آیا از عمل خلاف خودت هم عکس گرفتی یا اینکه اون دوربین را گذاشتی برای یه عده آدم دیگه که دارن تو منطقه سرمایه گذاری میکنن

  9. م.احمدی گفت:

    ۲۵۰۰۰ هزار متر از پوشش گیاهی منطقه را داری نابود میکنی به نام چی

  10. م.احمدی گفت:

    من نمیدونم فقط ریس محیط زیست کجاست

  11. م.احمدی گفت:

    البته آقایون در جریان باشید برای این حرکت پلید این چند نفر مردم شهید پرور و ولایتمدار هرگذ بیکار نخواهند نشست اگر مسولین شهرستانی و استاتی پیگیر نباشند بدون شک شکایت مردم به دفتر مقام معظم رهبری خواهد رسید

  12. سلام گفت:

    خائنین به طبیعتهمونهایی هستند که تا دیروز دم از گروه طبیعت و حافظ سبز و اینجور ادعا داشتند
    حالا خودشان شروع کرده اند به تارومار طبیعت!!!
    مردم ماسال شما را می شناسند
    توی حرف زدن و شبکه اجتماعی خیلی ادعا دارید ولی در عمل >>>!!!!؟؟؟؟

  13. م.احمدی گفت:

    آقای ریس محیط زیست کجایی که یکی از مهمترین محل های پروش و زندگی قرقاول منطقه را در بام سبز ماسال اصلاحات اصلاح کردن

  14. مهدی .ر گفت:

    از قدیم گفتن مرغ همسایه قازه،تا دیروز مدافع محیط زیست بودن اما حالا که نوبت به خودشون رسید شدن باعث پیشرفت منطقه و جذب توریست و فعالیتهای فرهنگی

  15. آیت الله گفت:

    واقعا چرا مردم ما به انقدر حسود شدن.به خدا بچه های خودتتون میرن سر کار.گردشگر میاد تو شهر خودتون.انقدر کم بین نباشید.کاش خبر گذاری ما به فکر بدبختیای شهر باشه