به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ماسال، در این کارگاه آموزشی که با حضور حدود ۱۵۰ نفر از خواهران قرآن آموز برگزار می شد، الیاس ملکی کارشناس دوره های سواد مجازی گفت: در حالیکه اکثر قشر فعال جامعه در فضای مجازی حضور دارند اما با سواد فضای مجازی بیگانه اند. به همین علت ارتقای سواد فضای مجازی در جامعه اقدامی جهادی می طلبد.
وی با اشاره به کارکردهای خاص پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی، درباره اینستاگرام گفت: فضای نابرابر و ظاهر محور اینستاگرام، افراد را به تغییر سبک زندگی و خودنمایی سوق میدهد. چرا که در این فضا “عالم محضر انسان است!” و ملاک برتری ، میزان محبوبیت تصاویر در بین دیگر اعضا است و لذا کاربران با مشکلاتی مانند رواج بی حیائی، ریا و ظاهرسازی، فروپاشی حریم شخصی، دوستی های مجازی خسارت بار و ترویج بی دینی مواجه هستند.
۱۰ اصل اساسی مدیریت رسانه در خانواده ها شامل؛ مسئولیت پذیری، حاکمیت قانون، همراهی و مشارکت والدین، مدیریت، صمیمیت همراه با اقتدار، آموزش و آگاه سازی، ایمن سازی، جایگزین سازی، الگوسازی و اصل تدریج را تشریح کرد.
افشای تصاوبر شخصی در اینستاگرام و سواستفاده های اخلاقی، امنیتی و مالی از دیگر آسیبهای مورد اشاره در این جلسه بود.
در پایان این نشست به سوالات حاضرین در جلسه پاسخ داده شد.
گفتنی است دفتر استانی سازمان سراج در گیلان آمادگی اعزام مربیان سواد فضای مجازی به مدارس، دانشگاهها، هیاتهای مذهبی و ارگانهای دولتی جهت ارتقای سواد فضای مجازی را دارد.
انتهای پیام /
متاسفانه الان دست همه بچه ها یه گوشی و تبلت هست و هیچ آموزشی برای اینها گذاشته نمیشه
باید نهادهای فرهنگی و آموزشی برای همه مردم روشنگری کنند و آموزش بزارن