به گزارش روابطعمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، مهندس حسین نازدار افزود: با توجه به کوهستانی بودن مسیر، پلهای فنی خاصی در این پروژه واقع شده که از آن جمله میتوان به بزرگترین پل ریلی کابلی کشور به طول ۵۶۰ متر اشاره کرد که در حاشیه سد منجیل واقع شده است.
وی همچنین پل راهآهن شاهرود را یکی دیگر از پلهای واقع در راهآهن قزوین – رشت عنوان کرد که به لحاظ عملیات اجرایی معادل پل راهآهن ورسک است و گفت: تزریق اعتبارات تازه از طریق فروش اوراق مشارکت به عنوان یکی از مهمترین روشهای تامین منابع مالی یکی از دلایل سرعت در انجام عملیات اجرایی سنگین و پیچیده در این خط ریلی است و مقرر است این پروژه با پیشرفت فیزیکی بیش از ۷۰ درصد تا پایان دولت دهم به اتمام برسد.
نازدار تحریمهای وضع شده از سوی کشورهای غربی را با تکیه بر سرمایه و متخصصان داخلی بیاثر عنوان و تاکید کرد: بهرغم تحریمها پروژه مهمی چون راهآهن قزوین – رشت به طول ۱۶۴ کیلومتر با ۲۲ کیلومتر تونل، ۱۲ کیلومتر پل و حدود ۲۱ میلیون متر مکعب عملیات خاکی و خاکبرداری توانسته است با استفاده از توان مهندسان داخلی و با استفاده از سرمایه داخلی با کیفیت و سرعت به اجرا برسد.
منبع: دنياي اقتصاد