چهارشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۳ , 15 January 2025

تاریخ انتشار : ۲۹ اردیبهشت ۹۳
ساعت انتشار : ۸:۴۱ ق.ظ
چاپ مطلب

معاون وزیر آموزش و پرورش: محتوای ۸ کتاب درسی دوره متوسطه تغییر کرد

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش از تغییر محتوای هشت عنوان کتاب درسی دوره نخست متوسطه در سال تحصیلی جدید و اجرای طرح ارتقای مدیریت آموزشی در تمام مدارس کشور خبر داد.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش از تغییر محتوای هشت عنوان کتاب درسی دوره نخست متوسطه در سال تحصیلی جدید و اجرای طرح ارتقای مدیریت آموزشی در تمام مدارس کشور خبر داد.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: محتوای هشت عنوان کتاب درسی دوره نخست متوسطه در سال تحصیلی جدید تغییر کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر انزلی، علی زرافشان در جمع مدیران آموزش و پرورش گیلان با اشاره به همکاری فرهنگیان در تولید کتاب‌های درسی با ایجاد فضای مجازی در سایت آموزش و پرورش اظهار کرد: پیش‌نویس کتاب کلاس هشتم برای نظرخواهی از معلمان در سایت آموزش و پرورش گذاشته شده است.

وی ادامه داد: معلمان با مطالعه محتوای کتاب‌های درسی به فرآیند تعلیم آشنا می‌شوند.

زرافشان از تغییر محتوای هشت عنوان کتاب درسی دوره نخست متوسطه در سال تحصیلی جدید خبر داد و افزود: عنوان و محتوای دو کتاب جدید تغییر کرده است.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش «تفکر و سبک زندگی» و «کار و فناوری» را دو عنوان کتاب جدید در سال تحصیلی جدید دانست و بیان کرد: کتاب «تفکر و سبک زندگی» به دنبال پاسخ به خواسته فرهنگیان است.

وی ارتقای شایستگی آموزش معلمان را در فرآیند یاددهی و یادگیری مهم خواند و بیان کرد: امسال ۳۰ درصد از معلمان پایه هفتم آموزش ندیدند و با راهنمایی سرگروه‌های آموزشی و جلسه‌های تعاملی مثبت و سازنده این گروه‌ها فعالیت‌ها را انجام می‌دهند.

* اجرای طرح ارتقای مدیریت آموزشی در مدارس کشور

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش از اجرای طرح ارتقای مدیریت آموزشی در تمام مدارس کشور در سال تحصیلی جدید خبر داد.

علی زرافشان در همایش تجلیل از سرگروه‌های درسی برگزیده در دهکده ساحلی انزلی با بیان اینکه گروه‌های آموزشی رابط بین معلمان و ستاد آموزش و پرورش هستند اظهار کرد: گروه‌های آموزشی در شرایط کنونی نقش کلیدی در افزایش توان و ظرفیت آموزش و پرورش دارد.

وی از اجرای طرح ارتقای مدیریت آموزشی در تمام مدارس کشور در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: فرآیندهای این طرح در مدارس احصا شده و در هر مدرسه یک برنامه ارتقای مدیریت آموزشی اجرا می‌شود.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش اجرای طرح مذکور را سبب بهبود فرآیندها خواند و خاطرنشان کرد: یکی از فرآیندها یاددهی و یادگیری است.

وی ادامه داد: در فرآیند یاددهی و یادگیری اجرای مطلوب برنامه درسی به عنوان عامل اساسی ارتقای کیفیت دیده شده است.

زرافشان با اشاره به اینکه در برنامه درسی نقشه یادگیری و یاددهی ترسیم شده است، خاطرنشان کرد: اجرای طرح ارتقای مدیریت آموزشی در مدارس به ‌عهده معلمان است و باید با تدبیر خود این برنامه را اجرا کنند.

وی به فاصله این برنامه‌های ستاد آموزش و پرورش در مدارس اشاره کرد و متذکر شد: در گروه‌های آموزشی می‌توانند این فاصله را کاهش دهند.

این مسئول با بیان اینکه ارتقای کیفیت یادگیری با کاهش فاصله بین ستاد آموزش و پرورش و مدرسه تحقق پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: یکی از کارهای جدی آموزش و پرورش نقد و بررسی کتاب‌های درسی است.

وی همکاری فرهنگیان در تولید کتاب‌های درسی با ایجاد فضای مجازی را امکانپذیر دانست و خاطرنشان کرد: پیش‌نویس کتاب کلاس هشتم برای سال آینده روی سایت آموزش و پرورش گذاشته شده و معلمان می‌توانند نظر خود را درباره این کتاب ارائه دهند.

در پایان مراسم مذکور سرگروه‌های درسی برگزیده تجلیل شدند.