یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ , 08 September 2024

تاریخ انتشار : ۱۵ فروردین ۹۶
ساعت انتشار : ۱۰:۵۷ ب.ظ
چاپ مطلب
امام جمعه ماسال:

اعتکاف از دستاوردهای معنوی بزرگ انقلاب اسلامی است

امام جمعه ماسال با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف در مساجد جامع ماسال و شاندرمن گفت: در طول این سالها در کنار دستاوردهای زیاد در عمران میهن اسلامی، دستاوردهای معنوی زیادی هم داشته‌ایم که یکی از آن دستاوردها رونق بخشی به اعتکاف است.

به گزارش ماسال نیوز؛ حجت‌الاسلام سیدهادی موسوی، امام جمعه ماسال در گفت‌وگو با  شبستان با تبریک حلول ماه رجب، اظهار داشت: مسجد جامع ماسال و مسجد جامع شاندرمن همچون سنوات گذشته میزبان برگزاری مراسم معنوی اعتکاف هستند.

وی، اعتکاف را یکی از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و افزود: بعد از اینکه نظام جمهوری اسلامی در ایران مستقر شد و انقلاب به پیروزی رسید، در طول این سالها دستاوردهای زیادی در عمران و آبادی میهن اسلامی  و همچنین دستاوردهای معنوی زیادی هم داشته‌ایم که یکی از آن دستاوردها رونق بخشی به اعتکاف است.

امام جمعه ماسال با بیان اینکه اعتکاف به معنی گوشه‌گیری است و انسان مدتی را منقطع از دنیا در گوشه‌ای از خانه خدا به عبادت و بندگی می‌پردازد، گفت: این عبادت تاثیر بسزایی در تغییر و تحول افراد دارد.

حجت‌الاسلام موسوی تصریح کرد: همان دعایی که در زمان تحویل سال نو(یا مقلب القلوب و الاحوال…) می‌خوانیم ، اعتکاف ترجمان حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ است که در انسان یک حالت دگرگونی ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه اعتکاف مایه نجات از جهنم است، خاطرنشان کرد: در روایات ذکر شده کسی که از روی اعتقاد و ایمان معتکف شود خداوند گناهان گذشته و آینده فرد را مورد آمرزش قرار می‌دهد.

امام جمعه ماسال با بیان اینکه اعتکاف از مسائلی است که در دین مبین اسلام بر ما تاکید و توصیه شده، اظهار داشت: اعتکاف یک پیشینه طولانی دارد و در همه ادیان این امر وجود داشته است.

پایان پیام/