جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ , 20 September 2024

تاریخ انتشار : ۱۶ فروردین ۹۶
ساعت انتشار : ۹:۵۷ ق.ظ
چاپ مطلب
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

فردا ۵ نامزد نهایی جمنا معرفی می شوند

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: مبانی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی باید به خوبی برای مردم تشریح شود.

به گزارش ماسال نیوز؛ محمدمهدی زاهدی در گفتگو با خبرنگار ۸دی با بیان اینکه کشور با مشکلاتی مواجه است که رهبر معظم انقلاب مهمترین آنها را مباحث اقتصادی برشمرده است، اظهار داشت: در کنار مشکلات اقتصادی معضلات دیگری نیز وجود دارد که از جمله آن می توان به مسائل اجتماعی، سیاسی و فرهنگی را می توان اشاره کرد.

وی به تشکیلات مهندسی شده در جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: این جبهه تشکیل شده است تا با یاری و هم زبانی و با رفتار کاملا مدیریت شده و مهندسی شده در انتخابات پیش رو شرکت کنیم.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این نکته که امت ایران با تشکیل حبهه مردمی انقلاب تلاش کرده اند تا دولت ۴ ساله باشد، گفت: باید منیت ها از اعضای جمنا به دور گذاشته شود و “همه با هم می توانیم” باید تحقق پیدا کند و اگر تحقق پیدا کرد یقینا پیروز می شویم.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سیستم دولت فعلی در دست جریان خاصی است که باید برای حضور پر نشاط و وحدت رویه انسجام کافی داشت، اظهار کرد: پایه های منسجم جبهه مردمی انقلاب باید در شهرستان ها تشکیل شود و این انسجام در راس هرم باید بیشتر باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه اکنون ۳۳ میلیون نیروی بیکار در جامعه حضور دارند که این نیروی بسیار ارزشمند است، گفت: اگر به جریان اصولگرایی نگاه کنیم مشاهده میشود که این جبهه بخشی از جامعه را شامل می شود و جبهه مردمی باید تمامی آحاد جامعه را به خود از جمله جوانان جویای کار را به خود جذب کند و چتر جبهه مردمی بیشتر باز شود.

زاهدی به لزوم آشنایی جامعه با مبانی حبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: همه ی آحاد جامعه که انقلابی هستند و نظام اسلامی را قبول دارند و نسبت به اقدامات انجام شده در این دولت ناراضی هستند باید به جبهه فراخوانده و نسبت به مبانی آن آشنا شوند.

وی بار مسئولیت بر اعضای شورای مرکزی جمنا را بسیار سنگین توصیف و اظهار کرد: کسانی که در راس هرم هستند باید اعتماد بخشی به قاعده هرم داشته باشند و استراتژی های آنها باید کاملا هدفمند و مدیریت شده باشد.

نماینده مردم کرمان با تاکید بر اینکه جبهه نیروهای انقلاب اعتماد خوبی در کشور جلب کرده، ادامه داد: جمنا دیر شکل گرفته است اما انرژی نهفته در آن بسیار زیاد است و مردم در ابتدای آن اعتماد بسیار خوبی نسبت به آن دارند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در تشریح و تبیین کاندیداهای حاضر در جمنا گفت: در گذشته انتخاباتی در جبهه مردمی شکل گرفته و با آن حجمی که قرار بود کاندیدا شوند تعداد کاندیدا تقلیل یافته و قرار است در ۱۷ فروردین (فردا) انتخابات دیگری برگزار شود تا ۵ نفر از آنها انتخاب شوند تا در ادامه مسیر وحدت کامل شود و نهایتا یک نفر از جمنا معرفی شود.

زاهدی از احساس تکلیف کردن برخی از اعضای شورای مرکزی جمنا ابراز نگرانی کرد و افزود: از اینکه کسانی سر ناسازگاری در جمنا داشته باشند جای نگرانی است و پیش بینی شده تا برخی از افراد همچون انتخابات گذشته تمکین نکنند.

وی با بیان اینکه باید منافع نظام و انقلاب و کارآمدی مدیران در رأس آن برای همه ی آحاد جامعه مهم باشد، گفت: بازوان رئیس جمهور از وزرا گرفته تا دهیاران همه ی بعنوان نماد ملی معرفی می شوند و همه با هم باید این بار سنگین را به دوش بکشند و تک روی در انتخابات به نفع هیچ کس نیست.

نماینده مردم کرمان در مجلس به تضعیف نیروی مقاومت در منطقه با شکست جبهه مردمی نیروهای انقلاب اشاره کرد و گفت:  اگر جمنا در انتخابات موفق نشود خط مقاومت در منطقه تضعیف می شود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وظیفه ما است تا از جمع طبیعیت کنیم و از تک روی ها به دور باشیم، اظهار داشت: اگر در درون مشکلات اقتصادی را نتوانیم حل کنیم دشمن از راه های متفاومت وارد می شود و خانه و جامعه را از هم می پاشد.