دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ , 16 September 2024

تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۹۶
ساعت انتشار : ۸:۰۴ ق.ظ
چاپ مطلب
نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال:

رئیس جمهور باید به ملت و وکلای آن‌ها پاسخگو باشد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به حواشی ایجاد شده در جامعه در پی طرح سئوال از رئیس جمهور گفت:‌ در قضیه موسسات مالی و اعتباری،‌ شخص رئیس جمهور باید به مردم و مجلس پاسخ دهد.

به گزارش ماسال نیوز، محمود شکری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت:‌ در مورد نحوه عملکرد موسسات مالی و اعتباری و تعیین تکلیف سریع مالباختگان، رئیس جمهور باید در مورد‌ نواقص و ‌ضعف عملکردها به ملت و مجلس پاسخ‌های قانع‌کننده ارائه دهد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد:‌ با توجه به اینکه موسسات مالی و اعتباری زیر نظر بانک مرکزی در کشور فعالیت می‌کنند و حکم رئیس کل بانک مرکزی نیز از سوی رئیس جمهور صادر می‌شود بنابراین شخص وی باید پاسخگوی مستقیم نحوه فعالیت آنها باشد.

نماینده مردم تالش،‌ رضوانشهر و ماسال در مجلس ابراز داشت:‌ طبق قانون اساسی کشور، نمایندگان مجلس ‌می‌توانند برای طرح سئوال و یا استیضاح، نسبت به فراخوان هر کدام از وزرا کابینه دولت و یا خود رئیس جمهور‌ به مجلس اقدامات لازم را انجام دهند.

شکری با اشاره به حضور معاونان رئیس جمهور در مجلس افزود:‌ بر طبق قانون معاونان رئیس جمهور با توجه به شرح وظایف‌شان،‌ جزء وزرا محسوب نمی‌شوند بنابراین تنها وزرا و یا خود رئیس جمهور باید برای پاسخ به سئوالات در مجلس حضور پیدا کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:‌ هیئت رئیسه مجلس طرح سئوال نمایندگان از رئیس جمهور را به کمیسیون اقتصادی ارجاع داد و در نخستین جلسه آن نیز سه نفر به نمایندگی از دولت جهت پاسخ به سئوالات در کمیسیون حاضر شدند.

شکری درباره نحوه برگزاری جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:‌ نمایندگان سئوالات و ابهامات خود را در مورد موسسات مالی و اعتباری با نمایندگان دولت مطرح کردند اما اینکه پاسخ‌های داده شده قانع کننده بوده‌ یا نه مسئله‌ای است که ابعاد آن تا پایان هفته مشخص می‌شود.


يک ديدگاه

  1. شاندرمن گفت:

    اقای شکری شمابه مردم حوضه انتخاباتی شماپاسخگوهستین ازیه اسفالت شهرماندید