سه شنبه ۰۶ آذر ۱۴۰۳ , 26 November 2024

تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۹۶
ساعت انتشار : ۱۰:۵۴ ب.ظ
چاپ مطلب
معاون وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر یک‌روزه به گیلان اعلام کرد:

اتمام عملیات زیرسازی و ریل‌گذاری راه‌آهن رشت – قزوین تا پایان سال ۹۶

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور به همراه مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین از روند پیشرفت راه‌آهن رشت-قزوین بازدید کردند.

به گزارش ماسال نیوز؛  به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان، خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در جریان بازدید از این پروژه از  اتمام عملیات نصب تیرهای فلزی دهانه وسط پل کیلومتر ۵۵ راه‌آهن قزوین-رشت را خبر داد.

وی افزود: با توجه به مزایای ترانزیت ریلی و نقش اساسی آن در رشد اقتصادی کشور، یکی از اولویت‌های مهم دولت تدبیر و امید توسعه شبکه راه‌آهن است و راه‌آهن قزوین- رشت یکی از مهمترین پروژه‌های ریلی حال حاضر کشور محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور تصریح کرد: عملیات اجرایی پل کیلومتر ۵۵ مهمترین بخش عملیات محور قزوین- رشت است که از روی آزادراه قزوین- رشت و جاده قدیم عبور می‌کند و هم‌اکنون عملیات ساخت، نصب و تکمیل سه دهانه باقیمانده پل در حال انجام است که شامل یک دهانه صد متری بر روی آزادراه قزوین- رشت و دو دهانه ۶۵ متری است و تکمیل شدن این پل نقش مهمی در اتمام عملیات اجرایی راه‌آهن قزوین- رشت دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حجم زیادی از عملیات اجرایی به پایان رسیده است و تا ۲۵ اسفند عملیات زیرسازی و ریل‌گذاری به اتمام می‌رسد، افزود: تکمیل این پروژه از نظر ترانزیت کالا حتی برای کشورهای همسایه از جمله هند استراتژیک محسوب می‌شود و می‌تواند زمان حمل کالا به روسیه و آذربایجان را تا نصف کاهش دهد که در هزینه‌ها نیز صرفه‌جویی قابل‌توجهی خواهد شد.

خادمی در پایان گفت: برای احداث راه‌آهن قزوین-رشت به قیمت روز بیش از ۳ هزار میلیارد تومان هزینه شده است و امسال هم ۳۰۰ میلیارد تومان به پروژه تزریق شده که بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان آن هزینه شده است تا پروژه در زمان مقرر به بهره‌برداری برسد.


    همچنین بخوانید :