یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ , 08 September 2024

تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۹۶
ساعت انتشار : ۱:۵۲ ب.ظ
چاپ مطلب
مدیر عامل تعاونی روستاییی تالش بزرگ خبر داد؛

عرضه ۹۵ تن میوه شب عید در تالش، رضوانشهر و ماسال توسط تعاونی روستایی / جمع آوری ۲۳۰۰ تن شیر در ماسال

مدیرعامل تعاونی روستایی تالش بزرگ گفت: توزیع حدود 95 تن میوه شب عید در شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال توسط تعاونی‌های زیر مجموعه آغاز شده است.

محمد قلی نژاد مدیرعامل تعاونی روستایی شهرستان‌های ماسال، رضوانشهر و تالش در گفتگو با خبرنگار ماسال نیوز با بیان اینکه ۳۰ تن میوه شب عید برای عرضه در بازار شهرستان ماسال تهیه شده است اظهار داشت: این میوه شامل ۱۵ تن پرتقال و ۱۵ تن سیب است که ۷ تن از این میوه در پنجشنبه‌بازار شاندرمن توزیع شد و امروز هم در ماسال توزیع میوه داریم.

وی افزود: سیب به قیمت ۲۵۰۰ تومان و پرتقال تامسون به قیمت ۱۵۰۰ تومان عرضه می‌شود و امسال برای اولین بار عرضه میوه به‌صورت خالص فروشی است و وزن سبد از میوه کسر می‌شود.

مدیرعامل تعاونی روستایی شهرستان‌های ماسال، رضوانشهر و تالش گفت: در ماسال اتحادیه تعاونی روستایی ماسال مقابل بانک سپه و در شاندرمن شرکت تعاونی اتحاد شاندرمن بعد از اداره کمیته امداد این شهر وظیفه عرضه میوه شب عید را بر عهده دارند.

قلی نژاد با بیان اینکه در رضوانشهر نیز ۲۵ تن میوه شب عید عرضه خواهد شد اظهار کرد: در تالش ۴۰ تن میوه شب عید درخواست شده است که در ۹ مرکز توزیع می‌شود که در بخش مرکزی ۴ مرکز، اسالم دو مرکز، حویق یک مرکز و در کرگان رود دو مرکز توزیع میوه وجود دارد.

وی درباره توزیع سم و کود کشاورزی نیز ادامه داد: هم‌اکنون توزیع ۶ تن بذر بوجاری شده برنج در شهرستان ماسال نیز آغاز شده است و ۴ هزار تن خوراک دام نیز در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

مدیر عامل تعاونی روستایی شهرستان‌های ماسال، رضوانشهر و تالش افزود: ۲۴۰ تن کود NPK جهت عرضه به کشاورزان نیز در اختیار سه تعاونی زیرمجموعه تعاونی روستایی قرار گرفته و توزیع شده ضمن اینکه ۱۰ تن کود ماکرو هم برای عرضه به کشاورزان تهیه شده است.

قلی نژاد ادامه داد: در رضوانشهر ۵۰ تن کود و در تالش ۲۲۰۰ تن کود کشاورزی توزیع شده است.

وی درباره جمع‌آوری شیر نیز گفت: در سال ۹۶ حدود ۲۳۰۰ تن شیر از دامداران شهرستان جمع‌آوری شده است.