یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ , 07 July 2024

تاریخ انتشار : ۰۶ اردیبهشت ۹۷
ساعت انتشار : ۹:۳۹ ق.ظ
چاپ مطلب

شهادت رئیس جمهور یمن و چشم انداز آینده این کشور

 زندگی و شهادت شهید الصَّمّاد نشان می‌دهد که به چه اندازه مردمی، مؤمن، شجاع و آماده شهادت بوده است.

به گزارش ماسال نیوز، اسلام ملکی معاف کارشناس مسائل کشورهای عربی در یادداشتی پیرامون شهادت صالح الصَّمّاد در یمن نوشت:

دو شب قبل اعلام شد که صالح الصَّمّاد رئیس‌جمهور مجاهد و مردمی یمن در بمباران عربستان در روز پنجشنبه در شهر الحدیده به شهادت رسیده و اکنون شورای رهبری انقلاب یمن، «مهدی المشاط» را به جانشینی وی برگزیده و قرار است مجاهدان پابرهنه یمن همین روزها تشییع باشکوهی برای رئیس جمهور شهیدشان برگزار کنند.

زندگی و شهادت شهید الصَّمّاد نشان می‌دهد که به چه اندازه مردمی، مؤمن، شجاع و آماده شهادت بوده است. او اهل زندگی رفاه طلبانه در کاخ ریاست جمهوری و نظاره کردن رنج‌های ملت خود نبود. گرچه می‌توانست در پناهگاهی در پایتخت یا در کاخ ریاست جمهوری بماند اما از نزدیک در مناطق جنگی حضور می‌یافت تا مشکلات مردم مجاهد یمن را از نزدیک لمس کند و راهکارهای عملی برای رفع آن بیابد و این‌گونه بود که سرانجام در الحدیده که یک منطقه جنگی است و به شدت زیر آتش حملات سعودیها بوده به شهادت رسید.

شاید بعضی از دلسوزان نگران آینده یمن باشند که با شهادت چنین شخصیت برجسته‌ای ممکن است نظام انقلابی یمن فرو بپاشد اما این نگرانی به کلی بی مورد است زیرا  اولاً فرایند انتخاب رئیس جمهور یمن در حال حاضر به صورت شورایی است و این شورای رهبری به هیچ وجه دچار قحط الرجال نیست.

ثانیاً رهبر معنوی و حکیم انقلاب یمن یعنی سید عبدالملک الحوثی همچنان با قدرت و انگیزه کامل به راه خود ادامه می‌دهد و شهادت الصماد جز اینکه محبوبیت جریان انقلابی را بیفزاید و عزم و اراده مردم یمن برای مقاومت را تقویت کند اثری نخواهد داشت.

 

همانگونه که شهادت علامه سید عباس موسوی (دبیرکل پیشین حزب الله لبنان) زمینه ساز اوج گرفتن حزب الله شد و شهادت الصماد نیز به تقویت انصار الله یمن خواهد انجامید.

 

بی تردید یمنی‌ها به زودی انتقام خون الصماد را خواهند گرفت و باید منتظر موشکباران کاخ‌های آل سعود باشیم.


ویژه ها