یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ , 08 September 2024

تاریخ انتشار : ۲۲ اردیبهشت ۹۷
ساعت انتشار : ۶:۰۲ ب.ظ
چاپ مطلب
رئیس اوقاف ماسال خبر داد؛

برگزاری طرح «ضیافت الهی» در ۷ بقعه متبرکه ماسال

رئیس اوقاف و امور خریه ماسال گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان طرح ضیافت الهی در ۷ بقعه متبرکه ماسال برگزار می‌شود.

به گزارش ماسال نیوز، حمید رحیمی، رئیس اوقاف و امور خیریه ماسال در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان از ماسال با تبریک پیشاپیش فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: طبق سنوات گذشته همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان طرح ضیافت الهی در هفت بقعه متبرکه ماسال برگزار می‌شود.

وی افزود: اهل روزه واقعی تقوا پیشه‌گانی هستند که ذخیره بطن را از نان تهی و از انوارهای آسمانی آکنده می‌سازند، و با تمسک به قرآن و توسل به اهل بیت(علیه‌السلام) و در پرتو عنایات و برکات این ماه رازهای خود را با صاحب حق، خدای سبحان گفته و سر به آستان ربوی نهاده و با رب الکریم خود به نجوا می‌نشینند.

رئیس اوقاف و  امور خیریه ماسال با بیان اینکه مساجد این شهرستان با حضور مردم این شهرستان غبار روبی شده است، گفت: اقامه نماز جماعت، مراسمات دعا و مناجات، محافل انس با قرآن کریم، ترتیل خوانی، جزء خوانی و تفسیر قرآن کریم از جمله برنامه‌های اجرایی در طرح ضیافت الهی است.

رحیمی تصریح کرد: محتوای محفل انس با قرآن شامل سخنرانی با محوریت مفاهیم و آموزه‌های قرآنی و ترویج سنت حسنه وقف، اجرای تواشیح، تلاوت قاریان استانی در کنار قاریان بین المللی، اجرای مسابقات قرآنی با حضور حضار همراه با اهدای جوایز و تقدیر از پیشکسوتان و فعالان قرآنی از دیگر برنامه‌های طرح ضیافت الهی است.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری مراسمات شب‌های قدر، شب و روز و شام شهادت امام علی(علیه‌السلام)، برپایی ایستگاه همه واقف باشیم، تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف در طرح ضیافت الهی، ترویج فرهنگ افطاری ساده، راه اندازی خیمه معرفت، جشن ولادت کریم اهل بیت(علیه‌السلام)، حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس و برپایی نماز عید سعید فطر از دیگر برنامه‌های اوقاف د ر طرح ضیافت الهی است.

رئیس اوقاف و امور خیریه ماسال با اشاره  به اطلاع رسانی و تبلیغات در راستای طرح ضیافت الهی، اظهار کرد: ارسال پیامک‌های اطلاع رسانی مراسمات ضیافت الهی و همچنین پیامک‌های مناسبتی شامل آیات و روایات متناسب با ماه مبارک رمضان، شب‌های قدر، شهادت حضرت علی(علیه‌السلام)، فضاسازی و تبلیغات محیطی بقاع متبرکه و امامزادگان واجب التعظیم و سیاه پوش نمودن فضای محیطی امامزادگان متناسب با شب‌های قدر و شهادت حضرت علی(علیه‌السلام) از دیگر برنامه‌های این ماه است.