سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ , 17 September 2024

تاریخ انتشار : ۳۰ اردیبهشت ۹۷
ساعت انتشار : ۹:۱۷ ق.ظ
چاپ مطلب
آیا مسئولان شهرستان رضوانشهر در خوابند؟!

عدم پرداخت حقوق معوقه؛ مسئله زندگی روزمره و ادامه حيات کارگران جنگل و سد شفارود رضوانشهر

عدم پرداخت ماه ها حقوق معوق کارکنان شرکت جنگل شفارود و کارگران سد شفارود مسئله زندگی روزمره کارگران را دچار مشکل کرده است.

یک منبع کارگری در سد شفارود در گفتگو با خبرنگار ماسال نیوز با بیان اینکه مسئولان شهرستان همچنان نسبت به پرداخت به موقع حقوق کارگران سد شفارود بی توجه هستند اظهار داشت: پروژه سد شفارود از جمله پروژه‌های فاینانس خارجی است که به گفته نماینده شهرستان نباید هیچ مشکل مالی در پرداخت حقوق کارگران داشته باشد اما با این حال اکنون کاگران شرکت ژیان در کارگاه سد شفارود حقوق ماه‌های بهمن، اسفند، فروردین و اردیبهشت ماه خود را دریافت نکرده‌اند.

وی افزود: متأسفانه اوضاع کارگران دیگر پیمانکار پروژه که زیر پرچم شرکت ژیان فعالیت می‌کند بسیار بدتر از کارگران شرکت ژیان است و آن‌ها حقوق ماه‌های قبل‌تر از این را نیز دریافت نکرده‌اند.

این منبع ادامه داد: بسیاری از کارگران که دستشان به هیچ منبع درآمد دیگری بند نیست امروز با مسئله  تأمین مایتحتاج زندگی روزمره خود دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی تأکید کرد: چند روز قبل مصاحبه‌ای درباره به فراموشی سپرده شدن کارگران سد شفارود در رسانه‌ها منتشر شد اما به نظر می‌رسد برای مسئولان اصلاً مهم نیست که کارگران سد ماهها حقوق دریافت نکرده باشند.

گفتنی سد شفارود در شش کیلومتری جنوب غربی رضوانشهر و ۶۵ کیلومتری غرب شهر رشت بر روی رودخانه شفارود در حال ساخت است و مطالعات ساخت این سد قبل از پیروزی انقلاب اسلامی انجام و در دهه ۶۰ با بازنگری در این مطالعات، عملیات اجرایی آن در سال ۱۳۶۹ آغاز شده است.

سد مخزنی شفارود تنها پروژه‌ای در کشور بود که در روزهای پایانی سال ۹۲ از اعتبارات فاینانس چین بهره برد اما با این وجود و با عدم پیگیری‌ها، پروژه با مشکلاتی همراه بود.

یک منبع کارگری در شرکت سهامی جنگل شفارود نیز صبح امروز در گفتگو با خبرنگار ماسال نیوز ضمن گلایه از وضعیت معیشتی کارکنان این شرکت اظهار کرد: نیروهای رسمی شرکت جنگل شفارود ۴ ماه حقوق معوق و نیروهای قراردادی ۵ ماه حقوق معوق دارند.

وی افزود: امروز کارکنان و کارگران جنگل شفارود در زندگی روزمره خودشان دچار مشکل متعددی هستند و اگر مسئولان هر چه زودتر تدبیری در این خصوص به خرج ندهند ممکن است برای شهرستان رضوانشهر مسائل دیگری به وجود بیاورد که جمع کردنش برای مسئولان بسیار هزینه بردارتر باشد.

 


يک ديدگاه

  1. عطا گفت:

    واقعا جای تاسف داره . اخه این بدبختها تا کی عذاب بکشن .چرا هیجکس بفکرشون نیست . فقط ماسال نیوز …