یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ , 08 September 2024

تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۹۷
ساعت انتشار : ۱۰:۱۹ ق.ظ
چاپ مطلب
در اقدامی عجیب؛

بخشدار شاندرمن برجام را به رهبر انقلاب منتسب کرد! / آقایان شهدایی را دوست دارند که کاری به ترکمانچای نداشته باشد

آنچه ما فهمیدیم این است که شما شهیدانی را دوست دارید که نه به سیاست کار داشته باشند و نه به توافق‌نامه‌های گلستان، ترکمانچای و برجام و ژنو و ...

به گزارش ماسال نیوز، سید رضا صفوی بخشدار شاندرمن در گفتگو با کانال تلگرام ماسال سی تی در واکنش به سخنان حجت‌الاسلام حسن‌زاده سخنران یادواره شهدای روستای چاله سرا برجام را ثمره حمایت رهبر انقلاب عنوان کرد.

صفوی افزوده است: متأسفانه برخی چهره‌ها به جای اینکه در مقابل عهدشکنی آمریکا مردم را به وحدت سوق دهند، در مجالس مقدسی همچون یادواره شهدا امضای برجام را “امضای کثیف ” می‌دانند! برجامی که با حمایت رهبر انقلاب انجام شده و حتی ایشان پس از خروج امریکا دستور افزایش سطح فعالیت‌های هسته‌ای در چهارچوب برجام را صادر کردند!

بخشدار شاندرمن تأکید کرده است: متأسفانه برخی افراد به حرف‌هایی که عنوان می‌کنند توجه نکرده و سیاست‌های کلی نظام را زیر سؤال می‌برند؛ خب اگر می‌خواهید از دولت انتقاد کنید، از تریبون‌های آزادی همچون مطبوعات استفاده کنید و از مجلس شهدا بهره‌برداری شخصی و سیاسی نکنید. زیرا استفاده از چنین ادبیاتی آن هم بر علیه دولت جمهوری اسلامی زیبنده و شایسته یادواره و مجلس شهید نیست. برای تخریب دولت از سایت‌ها و تریبون‌های همسوی خود می‌توانید استفاده بیشتری ببرید و این‌گونه خون شهدا را مستمسک قرار ندهید.

صفوی در حالی برجام را سیاست کلی نظام معرفی کرده است که برجام هیچ جایگاهی در سیاست کلی نظام جمهوری اسلامی ندارد. بر اساس سیاست‌های کلی نظام، ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی «ثبات در سیاست خارجی براساس قانون اساسی و رعایت عزت، حکمت و مصلحت و تقویت روابط خارجی از طریق گسترش همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی، ادامه پرهیز از تشنج در روابط با کشورها، تقویت روابط سازنده با کشورهای غیر متخاصم، بهره‌گیری از روابط برای افزایش توان ملی، مقابله با افزون‌خواهی و اقدام متجاوزانه در روابط خارجی، تلاش برای رهایی منطقه از حضور نظامی بیگانگان، مقابله با تک‌قطبی شدن جهان، حمایت از مسلمانان و ملت‌های مظلوم و مستضعف بویژه ملت فلسطین، تلاش برای هم‌گرائی بیشتر میان کشورهای اسلامی و تلاش برای اصلاح ساختار سازمان ملل سیاست کلی نظام در روابط خارجی است.

همه مردم امروز افزایش تنش خارجی، افزایش تحریم‌ها، افزایش تهدیدها علیه کشور و … را لمس می‌کنند. همین چند روز قبل بود که حتی کفش ورزشی بازیکنان تیم ملی تحریم شد. همین دیروز اجازه ورود ایرانیان به کنفرانس انرژی که در لندن برگزار می‌شد را ندادند. همین چند وقت قبل هواپیمای اختصاصی رئیس جمهور تحریم شد. این‌ها از نتایج اولیه برجام است. مسئولان دولت منفعل باید همچنان منتظر نتایج اخرویه آن هم باشند. البته اگر تدابیر رهبری انقلاب نباشد همچنان در قضیه برجام باید توسری‌خور برخی قلدرها باشیم.

مردم نیک می‌دانند که رهبر انقلاب از روز اول مذاکرات منتهی به برجام مخالف مذاکره با آمریکا بود اما با اصرار دولت نرمش قهرمانانه در مذاکرات را پذیرفتند و پذیرش هر گونه توافقی را منوط به فراهم نمودن شرایط ۹ گانه کردند. یکی از این شرایط «اعلام كتبي رئيس‌جمهور آمريكــا و اتحاديه‌ي اروپا مبني بر لغو تحريم‌ها» بود. دولت بدون در نظر گرفتن این شرط و ۸ شرط بسیار مهم دیگر اقدام به توافق ننگین برجام کرد. به گفته علی‌اکبر ولایتی از حامیان دیروز برجام، ترکمانچای هم ترجمه داشت اما دولت تدبیر حتی حاضر نشد ترجمه رسمی از این توافق بدتر از ترکمانچای ارائه کند.

متأسفانه امروز برخی چنان گستاخ شده‌اند که برجام را هم منتسب به رهبری انقلاب می‌کنند. رهبر حکیمی که در همان ابتدا نسبت به سرنوشت مذاکرات اعلام بدبینی کردند.

آقای بخشدار! در شرط دوم رهبری برای توافق برجام آمده بود: «در سراسر دوره‌ي ۸ ساله وضع هرگونه تحريم در هر سطح و به هر بهانه‌اي (از جمله بهانه‌هاي تكراري و خودساخته‌ي تروريسم و حقوق بشر) توسط هر يك از كشورهاي طرف مذاكرات، نقض برجام محسوب خواهد شد و دولت موظف است طبق بند ۳ مصوبه‌ي مجلس اقدام‌هاي لازم را انجام دهد و فعاليت‌هاي برجام را متوقف كند.»

خوب می‌دانید که هر بار کشور ما تحریم جدیدی شد همین آقایان مسئول در سیاست خارجی به‌صورت ظریف و دشمن‌پسندانه‌ای گفتند این تحریم‌ها ارتباطی با برجام نداشته و برجام هنوز به‌صورت ملموس نقض نشده است.

آن‌ها حتی برای فرار از واقعیت‌های برجام به جنبه روحانی آن پناه می‌بردند و تأکید می‌کردند آمریکا به روح برجام پایبند نیست و همه نقض‌های صورت گرفته را به‌صورت فرافکنانه‌ای ماست‌مالی می‌کردند.

جناب صفوی! اگر یادواره شهدا جای صحبت کردن از ترکمانچای‌ها نیست پس جای چیست؟ اگر یادواره شهدا جای گفتن از توافق بدتر از بد دولت‌ها نیست پس جای چیست؟

آنچه ما فهمیدیم این است که شما شهیدانی را دوست دارید که نه به سیاست کار داشته باشند و نه به توافق‌نامه‌های گلستان، ترکمانچای و برجام و ژنو و …

اگر چنین شهیدان را می‌خواهید شما و ما همه با هم شهید هستیم. عجب شهیدان که به هیچ‌چیز این مملکت کاری ندارند و حتی هیچ مخالفی هم برایشان پیدا نمی‌شود.

نکته پایانی اینکه؛ جناب بخشدار! لطفاً سیاست‌های کلی  نظام را یک‌بار هم که شده مطالعه بفرمایید و بعد درباره آن صحبت کنید. سیاست‌های کلی کشور منصب بخشداری نیست که تنها به جهت فعالیت دو روزه در ستاد انتخاباتی یک روحانی بتوانید به دست بیاورید و باری به جهت آن را مدیریت کنید.

 


3 ديدگاه

  1. همشهری گفت:

    نباید از اظهار نظر بخشدار تعجب کرد ایشان نیاز به این موضع گیری دارد تا پست (میز) خود را چند صباحی حفظ کند !!!
    نه بخاطر دفاع از مراسم یاد واره شهداست !!!

  2. من گفت:

    عجب کسی هم اظهار نظر کرد!!!! لاقل بنویسید رضا صفوی نه بخشدار شاندرمن…. آبروی شاندرمنم برد
    از کسی که بالاترین سابقه کاریش رئیس ستاد انخاباتی اقایان موسوی و روحانی بوده نمیشه انتظار بیشتری داشت
    مدیرسایت نظرمو ثبت کن چون نظر اکثر مردم این شهره و خواهان انتصاب یه بخشدار جدیدن