دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ , 16 September 2024

تاریخ انتشار : ۰۵ تیر ۹۷
ساعت انتشار : ۱۰:۰۲ ق.ظ
چاپ مطلب
پاسخ کارگر اخراجی به مصاحبه فرماندار رضوانشهر:

ما خیابان نبسته‌ایم / پس چرا حق مدنی‌مان را از ما سلب کردید

یک کارگر اخراجی سد شفارود در پاسخ به سخنان فرماندار رضوانشهر گفت: ما هیچ خیابان عمومی را نبسته‌ایم و تحصن ما تنها در حد چند ساعت بود.

یک کارگر اخراجی سد شفارود رضوانشهر صبح سه شنبه در گفتگو با ماسال نیوز در واکنش به سخنان فرماندار این شهرستان درباره اخراج کارگران اظهار داشت: فرماندار شهرستان ما را متهم به بستن خیابان کرده است اما نگفته است کدام خیابان را ما بسته‌ایم.

وی افزود: کارگران سد شفارود پنج ماه حقوق معوق داشتند و از همه طرف تحت فشار بودند. از طرف خانواده که در تأمین نان شب تحت فشار قرار گرفته بود و از طرف طلبکارها که هر روز پول می‌خواستند. ما ناچار بودیم کاری انجام دهیم.

این کارگر اخراجی ادامه داد: حدود یک هفته قبل در اعتراض به عدم پرداخت پنج ماه حقوق در چنین شرایطی اعتراض کردیم و این اعتراض در محل جاده خاکی منتهی به مدیریت اداری سد بود اما فرماندار شهرستان مدعی شده است که ما خیابان را بسته‌ایم.

وی گفت: فرماندار شهرستان از یک طرف مدعی شده است کارگر حق دارد حتی برای یک روز حقوق معوق اعتراض مدنی کند اما به ما اجاره نمی‌دهد حتی برای پنج ماه حقوق معوق اعتراض کنیم و ما را اخراج می‌کنند و بعد می‌گویند من هم نمی‌توانم دفاعی از این کارگرها انجام دهم.

این کارگر اخراجی درباره آخرین وضعیت خود و دیگر اخراجی‌های سد شفارود افزود: فعلاً هیچ‌چیز معلوم نیست ولی زمزمه‌هایی برای بازگشت برخی از دوستان شده که با گرفتن تعهد کتبی قرار است به کار بازگشت کنند اما هیچ‌چیز قطعی نشده است.