یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ , 08 September 2024

تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۹۷
ساعت انتشار : ۱:۲۹ ب.ظ
چاپ مطلب

جریمه نقدی زنان محجبه در دانمارک

یک زن در دانمارک، نخستین فردی است که تاکنون به خاطر نقض قانون ممنوعیت حجاب جریمه شده است. قانون جنجال برانگیز ممنوعیت پوشاندن صورت در این هفته به تصویب رسیده است.

به گزارش ماسال نیوز به نقل از  “تیتریک”؛ دانمارک زنانی را که ممنوعیت حجاب را نقض می کنند، جریمه می کند.یک زن در دانمارک، نخستین فردی است که تاکنون به خاطر نقض قانون ممنوعیت حجاب جریمه شده است. قانون جنجال برانگیز ممنوعیت پوشاندن صورت در این هفته به تصویب رسیده است.

پلیس دانمارک گفت که یک زن ۲۸ ساله روز جمعه در هورشلم (Hørsholm)، شمال کپنهاگن (پایتخت دانمارک)، ۱۰۰۰ کرون دانمارکی (حدود ۱۵۵ دلار) جریمه شد.سخنگوی پلیس گفت که در پی مجادله روز جمعه میان یک زن محجبه و زنی دیگر، از یک مرکز خرید با پلیس تماس گرفته شد.
او افزود که هر دو زن به خاطر ایجاد بی نظمی جریمه شدند.
منتقدان می گویند؛ قانونی که در ماه مه به تصویب رسید، بر زنان مسلمان ظلم کرده و حقوق آنها را نقض می کند.طبق قانون جدید، افرادی که در عموم از پوشیه استفاده می کنند، از ۱۰۰۰ کرون دانمارکی (برای تخطی در بار اول) تا ۱۰۰۰۰ کرون (حدود ۱۵۵۰ دلار) برای تخلف چهارم جریمه می شوند.
جریمه نقدی زنان محجبه در دانمارک
صدها نفر از تظاهرکنندگان با پوشیدن نقاب و پوشیه در کپنهاگن گردهم آمدند. پلیس گفت که در طول اعتراض این ممنوعیت اعمال نخواهد شد، زیرا مردم حق تظاهرات دارند.چندین زن با زدن نقاب (پوششی که بدن را جز چشم ها به طور کامل می پوشاند) به CNN گفتند که این ممنوعیت خروج آنها از منزل را برای بردن کودکان به مدرسه، خرید مایحتاج زندگی و یا حضور در جامعه مشکل می سازد.
گروه حقوقی عفو بین الملل این ممنوعیت را به عنوان نقض تبعیض آمیز حقوق زنان که اثر منفی ویژه ای بر زنان مسلمان دارد، محکوم کرد.فوتیس فیلیپو (Fotis Filippou) مدیر سازمان عفو بین الملل در اروپا گفت: “ممکن است برخی از محدودیت های خاص در پوشاندن کامل صورت برای اهداف امنیت عمومی قانونی باشد، اما این ممنوعیت پوشش نه ضروری است، نه متناسب و حقوق زنان را در آزادی بیان و آزادی مذهب نقض می کند.”
مارتین هنریکسن (Martin Henriksen) عضو پارلمان حزب مردم دانمارکی که این ممنوعیت را مطرح کرد، گفت که از پیشرفت قانونی که به عنوان یک گام مهم برای کشور و ارزش های آن توصیف کرد، خوشنود است.سایر کشورهای اروپایی نیز پوشش صورت را محدود می کنند. فرانسه در سال ۲۰۱۱، پوشاندن کامل صورت را ممنوع کرد، در حالی که بلژیک، اتریش، هلند و بخش هایی از سوئیس محدودیت هایی را دارند، برخی از کشورهای اروپایی این مسئله را مورد بحث قرار داده اند.

يک ديدگاه

  1. شهرام گفت:

    سلام – هر کشوری برای خود قانونی دارد که رعایت نکردن آن منجر به اعمال قانون میشود – چطور که در ایران نیز کسی اگر حجابش نادرست و برخلاف قانون باشد تذکر و یا جریمه و یا بازداشت میشود – ولی نکته عجیب تر آن است که فردی که مملکت خود را قبول نداشته و به میل خود و نه میل دیگران زندگی در یک کشور دیگری را با التماس به مراجع قانونی آن کشور بدست آورده حال خود به میل خود میخواهد زندگی کند . چرا اینگونه افراد به کشور خود برنمی گردند تا همانند سایر مردم کشور خود زندگی کنند ؟