سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ , 17 September 2024

تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۹۷
ساعت انتشار : ۴:۱۸ ب.ظ
چاپ مطلب
نماینده تالش بزرگ در نشست با خبرنگاران:

قبل از دوره من آبدارچی‌ها را هم نماینده تعیین می‌کرد / همه مشکلات مردم از مجلس است / ۹۰ درصد نطق‌های مجلس به ضرر جامعه است

نماینده تالش بزرگ در نشست با خبرنگاران شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال گفت: در گذشته آبدارچی‌ها را هم باید در شهرستان‌های ما نماینده تعیین می‌کرد اما من دست دولت را باز گذاشته‌ام که تیم خود را درست بچینند.

به گزارش ماسال نیوز؛ محمود شکری عصر پنجشنبه در مراسم تجلیل از خبرنگاران فعال حوزه تالش؛ رضوانشهر و ماسال ضمن تبریک روز خبرنگار که در دفتر نماینده تالش بزرگ در شهر تالش برگزار شد اظهار داشت: شاید برخی خبرهای من به لحاظ روحی ناراحت کرده باشد اما تاکنون از ابتدای کارمندی‌ام از خبرنگاری شکایت نکرده‌ام. یک روزی که خیلی درباره جواب ندادن به رسانه‌ها مورد انتقاد قرار گرفته بودم در جواب گفتم اگر من به عنوان نماینده از یک روزنامه و یا خبرنگاری شکایت کنم آن خبرنگار محکوم می‌شود و از آن به بعد این موضوع برای شکایت از خبرنگاران باب می‌شود و آن‌ها را محدود خواهیم کرد و جسارت از خبرنگاران خواهیم کرد.

وی افزود: ممکن است یک خبر یک روز اعصاب من را خراب کند و به لحاظ روحی آسیب ببینم اما خداوند پیامبر را برای ما الگو قرار داده است و ما باید منش رفتاری پیامبر اعظم را در برابر منتقدین اعمال کنیم و پیامبر و رهبر انقلاب را الگو قرار دهیم.

نماینده تالش بزرگ گفت: اگر خبرنگاری یک خبر کذب منتشر کند در واقع توهین به شغل خبرنگاری می‌کند.

شکری درباره طرح قیر رایگان ادامه داد: شاخص آسفالت راه روستایی در شهرستان‌های ما پایین بود اما من پیگیری کردم ولی دست‌درازی به حقوق دیگران نکردم اما متأسفانه توزیع امکانات در کشور سنتی است رابطه بازی‌ها خیلی تأثیرگذار است اما من سهم شهرستان‌های خودمان را گرفتم و امروز این شاخص بالاتر رفته است.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال درباره طرح هادی روستاها نیز اظهار کرد: در حال حاضر تمام روستاهای جلگه‌ای کد دار بالای ۲۰ خانوار حوزه انتخابیه تالش بزرگ طرح هادی دارند اما تحویل طرح‌ها از سوی منابع طبیعی به بنیاد مسکن به طور کامل انجام نشده است و در این خصوص ۶ بار با مدیرکل منابع طبیعی و بنیاد مسکن استان جلسه گذاشته‌ایم. رئیس سازمان جنگل‌ها نیز در سفر اخیرشان هم دستور تحویل این طرح‌ها در گیلان را صادر کردند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران باید به فکر درآمد پایدار برای خود باشند تا وابسته به ادارات و نهادها نباشند افزود: خبرنگاران می‌توانند یک پیشنهاد درآمدزا برای خبرنگاران ارائه کنند تا پیگیری کنیم.

شکری ادامه داد: در گذشته آبدارچی‌ها را هم باید در شهرستان‌های ما نماینده تعیین می‌کرد اما من دست دولت را باز گذاشته‌ام که تیم خود را درست بچینند اما انتظار من این است که واقعاً تیم درستی بچینند.

نماینده تالش بزرگ با بیان اینکه بسیاری از اظهارنظرهای نمایندگان مجلس برای مردم استرس آفرین است گفت: ۹۰ درصد نطق‌ها و تذکرات مجلس به ضرر جامعه است و استرس را به جامعه تزریق می‌کند. من اعتقاد دارم در بعضی جاها باید سکوت کرد. اشکالات وجود دارد ولی باید اشکال حل شود.

وی با بیان اینکه من تأکید می‌کنم ما مشکل ارز و سکه نداشته و نداریم اظهار کرد: این بحران‌ها به مدیریت ما بر می‌گردد. من هم در مصاحبه‌ها سبک و سنگین می‌کنم. دشمن تلاش می‌کند که در مردم استرس ایجاد کند و آن‌ها را به خیابان‌ها بکشاند. حرف‌های که بعضاً ما می‌زنیم (در همین جهت است).

شکری افزود: من به شوخی به دوستانم در مجلس گفتم ببینید این دوهفته‌ای که مجلس تعطیل بود جو جامعه چقدر آرام شد. برای اینکه ما هر روز برای مردم دغدغه ایجاد می‌کنیم و باید در این زمینه مقداری مراعات کنیم. ما هیچ مسئله ارزی نداریم و همه‌چیز به مدیریت بر می‌گردد. ما حتی در منابع مالی و درآمدی هم مشکل نداریم و نوع مدیریت است که مشکل دارد.

این نماینده مجلس درباره ماجرای فروش دیگ چوکا گفت: در چوکا یک کارخانه بزرگ چوب‌بری بود که ماشین‌آلاتش در ایران منحصربه‌فرد است و به این زودی هم خراب نمی‌شود. به مسئولان چوکا گفتم چرا این کارخانه را راه‌اندازی نمی‌کنید تا ۳۰-۴۰ نفر اینجا کار کنند. گفتند این چوب‌ها باید بخار بخورد و آن بخار به این چوب فرم می‌دهد و کارهای دیگر می‌کند. این فرآیند هم باید در یک دیگ بخار انجام می‌شد و بعد آن چوب در تولید تخته سه لا قابل استفاده بود. این دیگ را برده‌اند.

وی درباره علت عدم پیگیری این موضوع ادامه داد: من به آقای ربیعی گفتم ۵ سال است که مرتب آن را نوسازی می‌کنیم و مدیر عوض می‌کنیم. من می‌گویم آقا خودکار را عوض کنید آن‌ها می‌آیند دفترچه را عوض می‌کنند. شما هم در رسانه‌ها مرتب می‌زنید آقای شکری! اشتغال چه شد؟ خوب بازوان اشتغال من هم دو کارخانه هستند.

شکری درباره پتروشیمی تالش نیز گفت: من درباره پتروشیمی حرف الکی نزدم. مجوزها را گرفتیم و طرحش هم وجود دارد. محیط‌زیست و وزارت نفت مخالف بودند ولی آن‌ها را متقاعد کردیم اما طبق اصل ۴۴ دولت اجازه ندارد کارخانه سازی کند و باید در این زمینه بخش خصوصی وارد شود که نیاز به حداقل تا ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه دارد و وقتی بازار ارز هم ثبات ندارد سرمایه‌گذار هم عقب‌نشینی می‌کند.

وی درباره موضوع شفافیت نیز افزود: ما در مجلس کارهایی در این زمینه شروع کرده‌ایم و این شفافیت باید از مجلس شروع شود چون همه مشکلات ما به صراحت می‌گویم که از مجلس است.

نماینده تالش، رضوانشهر و ماسال درباره میزان مطالعه رسانه‌های شهرستان اظهار کرد: من یک ربع به ۶ صبح به مجلس می‌روم و یک ربع به هفت تا ۸ صبح در جلسات کمیسیون‌ها شرکت می‌کنم و بعد به صحت مجلس می‌رویم و بعد بلافاصله یک جلسه دیگر داریم و بعد از نماز هم تا ۶ در جلسه کمیسیون هستیم و بعد به دفتر می‌روم و ساعت ۹:۳۰ به خانه می‌رسم و خیلی مواقع دیرتر هم می‌رسم.

شکری با بیان اینکه تلگرام ندارد گفت: من پیام‌های خبرنگاران را به‌صورت پیامکی مطالعه می‌کنم و مردم هم به‌صورت پیامک با من ارتباط دارند و دوستان من هم در دفتر خلاصه اخبار را به من می‌رسانند.


6 ديدگاه

  1. Rezayavari گفت:

    حرف نزنی سنگین تری شکری

  2. رضوی گفت:

    این آقا فقط دورو بری های خودشو برد سرکار

  3. سعید اصلی گفت:

    ما فراموش نکردیم
    که ۱۰۰ نفر همراه یک نفر نهار و شام میرفتن خونه مردم
    با قول کار و وتسهیلات و خدمات
    میخوردن و
    باند بازی و فساد بیداد می کرد
    الان اینگونه نیست
    مخالفین حاج محمود شکری
    دستشون از منافع و رانت خالی مونده
    ایشون بسیار شریف ن
    مردم عاشق ایشونن

  4. سیسته دیل گفت:

    شما که این همه تو مجلس داری زحمت میکشی خوب یه طرح بدید و تصویب کنید که نمایندگی مجلس جز مشاغل سخت و زیان اور اعلام شود انگار دارید رایگان برای مردم کار میکنید بعدشم چرا این کارهای شما تو زندگی ما تو معیشت ما لمس نمیشه چرا وضع درست نمیشه جناب شکری یک دلیلش حرف های شعارگونه شماهاست دلیل دیگرش اشرافی گری هست که امروزه به جان مسولین افتاده کار و خدمت را باید از امام خمینی یاد بگیرید

  5. تالشع برا گفت:

    همینجوری که هیییییچ قدم مثبتی برای جوانان جامعه ی بزرگ تالش نکردی با این حرفت هم که در مورد مجلس زدی چاله ی خودت رو با دست خودت کندی شکری جان دوره ی بعد د تائید صلاحیت نِبی برا جان هِمینی وینَم

  6. رضوی گفت:

    ماهنوز منتظریم شاندرمن شهرستان بشه.چشم امیدمان بعد خدا به شماست. فرودگاه و بیمارستانم بیارن براش