دردنامهای برای آفرود مرگبار / قسمت دوم
پاترول سفیدرنگ به درهی ۶۰ متری پرتاب شد و جوان ماسالی که تازه میخواست سبز شدن ریشهایش را به رخ بکشد ؛رخ در نقاب خاک کشید.
متاسفم و باز هم پوزش میخواهم و از خانواده مرحوم عذرخواهم؛ ولی میدانید علت مرگ طبق تشخیص کارشناس هلال احمر چه بوده است؟
#خفگی در برف!
دوستان مرحوم بعد از جابجایی اتومبیل سعی در انتقال مرحوم رضایی به جاده میگیرند. ایشان فعلاً زنده است. البته متاسفانه با توجه به از دست رفتن زمان (به علت جابجایی اتومبیل واژگون شده) کار چندانی از کسی ساخته نیست.
در مواقع خفگی وقتی فرد آسیب دیده در زمان طلایی ۴ تا ۶ دقیقه از محل خارج شود، امکان بازگرداندن وی به حالت طبیعی تا حدود ۸۰ درصد امکانپذیر است ولی بعد از این زمان به علت آسیبهای جدی به سلولهای مغزی امید چندانی وجود ندارد.
با این حال چرا فردی به عنوان #امدادگر و آشنا به کمکهای اولیه همراه این تور هیجانی نیست؟!
تورهای آفرود مانند همه تورهای دیگر #بیمه_حوادث میشوند که با توجه به نوع تور و هزینه، معمولاً تا
فوت یک تا دو نفر هم، بیمه پاسخگو خواهد بود.
آیا تور غیرمجاز، پا درهوا، بیبرنامه و نحس روز جمعه بیمه داشت؟ باز هم خیر!
و اکنون سوال از مدیران و مسئولان دلسوز شهرستانی و استانی این است:
۱️ آیا از اجرای تور #اطلاع داشتید؟ جواب با توجه به تبلیغات گسترده و البته تکرار این تور در این چند سال واضح است.
۲️ اگر اطلاع داشتید چرا برای الزام مجریان و #اخذ_مجوز کاری نکردید؟
۳️ از این به بعد برای تورهای مشابه چه #تصمیمی اتخاذ خواهید کرد؟
از صبح شنبه ۲۹ دی ماه مسئولان میراث فرهنگی و فدراسیون اتومبیلرانی #جوابگوی تماسهای ما نبودند و البته از هلال احمر و اورژانس ماسال و رضوانشهر سپاسگزاریم که با وجود مشکلات شدید سختافزاری و امکانات، روز حادثه در اسرع وقت در محل حضور یافته و بعد از حادثه نیز شفاف و دلسوزانه پاسخگو بودند.
در پایان شایان ذکر است که هدف از طرح این موضوعات از سوی #ماسال_نیوز، تخریب یا تهییج هیچ فرد یا گروهی نبوده و فقط شفافیت و حساسیت ماجرا، ما را بر آن داشت تا برای جلوگیری از شایعات و #پندگیری از اتفاقات، به صورت مستند به آن بپردازیم. در همین راستا آماده ایم تا نقطه نظرات مسئولین و مخاطبین گرامی را منتشر کنیم.
اتمام قسمت دوم/
قسمت اول یادداشت در لینک زیر
#ماسال
#عبدالرضا_استودان
[…] حقیقتی تلخ تر از شایعه۲…. […]