سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ , 17 September 2024

تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۹۸
ساعت انتشار : ۱۰:۰۵ ق.ظ
چاپ مطلب

گیلان بی‌استاندار!

و امروز پس از گذشت یک ماه، بهترین فرصت برای انتخاب فردی دلسوز، متخصص و غیر سیاسی برای مدیریت گیلان است.

علی‌اصغر لطیفی – بیش از یک ماه است که گیلان با بکارگیری سالاری بر سکان مدیریت تأمین اجتماعی بدون استاندار و با سرپرست اداره می‌شود.

هرچند بود و نبود سالاری فرقی به حال گیلان نداشته و ندارد، اما گیلان وجود یک مدیر متخصص و باتجربه را می‌طلبد.

و امروز پس از گذشت یک ماه، بهترین فرصت برای انتخاب فردی دلسوز، متخصص و غیر سیاسی برای مدیریت گیلان است.

در کش‌وقوس شایعات تعیین استاندار، جریانات سیاسی نزدیک و حاکم بر بدنه تصمیم گیر دولت رقابت تنگاتنگ و رایزنی‌هایی برای گزینه‌های سیاسی خود داشته‌اند، اما تجربه می‌گوید جریانات سیاسی خاص جز مطامع سیاسی خود توجهی به مسائلی چون مشکلات مردم ندارند.

با وجود مرزهای خاکی و دریایی بین الملی با کشورهای دیگر، مدیریت در گیلان آن چنان پر اهمیت است که با سپردن سکان مدیریت به فرد دلسوز و کاردان می‌تواند بر اقتصاد و اشتغال استان تأثیرات زیادی برجای بگذارد.

سکان‌دار بعدی گیلان ابتدا به ساکن بایست عقب‌ماندگی‌های گذشته و مغفول مانده دوره گذشته را جبران و با مدیریت و جذب منابع بخش خصوصی و دولتی و سرمایه‌های خارجی مشکلات استان زرخیز و سرسبز گیلان را رفع نماید.

مسئولان کشوری در انتخاب استاندار بعدی باید نکاتی را مورد توجه قرار دهند که اولین آن انتخاب استانداری است که کار را نیمه‌کاره رها و برای صدرات بالاتر به مردم یک استان پشت نکند.

تجربه، تخصص لازم، عدم سیاسی بازی، ارتباط‌گیری و استفاده از توانمندی‌های همه نخبگان استان، همراهی با مردم و مبارزه با مفاسد اقتصادی و ارتشا از دیگر شاخصه‌ها و خصوصیات یک استاندار مناسب است که امیدواریم مسئولان کشوری با سرلوحه قرار دادن این موارد به استان گیلان کمک نمایند تا دیگر شاهد بی‌کفایتی‌ها در حل مشکلات مردم نباشیم.

زیرا انتخاب درست مساوی است با استفاده از همه فرصت‌ها در مدیریت یک یک استان

 


يک ديدگاه

  1. Ehsan گفت:

    یه سوال.چطور ما که انتظار نداریم استاندار غیر بومی برامون بزارن به همون نسبت ازینکه یک گیلانی در استانی دیکه پست میگیره و مثلا استاندار میشه به وجد میایم و احسنت و مرحبا میگیرم؟شتر سواری که دولا دولا نمیشه حاجی