یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ , 08 September 2024

تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۹۹
ساعت انتشار : ۱۲:۲۴ ب.ظ
چاپ مطلب
با رأی دادگاه مطبوعات گیلان؛

احکام حبس مدیران ماسال نیوز تعلیق شد

دادگاه مطبوعات گیلان با صدور حکم جدیدی، مجازات حبس تعزیری مدیران رسانه ماسال نیوز به اتهام نشر اکاذیب را به مدت 3 سال تعلیق کرد.

به گزارش ماسال نیوز؛ در پس اعتراض سید هادی منفرد مدیرمسئول و عبدالرضا استودان، سردبیر پایگاه خبری ماسال نیوز به دیوان عالی کشور درباره رأی صادره دادگاه مطبوعات گیلان مبنی برای حبس تعزیری، دیوان عالی کشور در یک نظریه ارشادی، خواستار اعمال قانون کاهش مجازات های تعزیری در خصوص این پرونده شده بود.
حالا دادگاه مطبوعات استان گیلان بار دیگر با استناد به نظریه دیوان عالی کشور، رأی صادره قطعی پیشین خود را نقض کرده و رای نهایی و قطعی جدیدی را صادر کرده است که بر اساس آن، حبس تعزیری ناشی از شکایت ۳ تن از مربیان ورزش فوتبال ماسال و اداره منابع طبیعی این شهرستان، به اتهام نشر اکاذیب از از مدیران ماسال نیوز با حکم تعلیق ۳ ساله مواجه شده است.
بر اساس احکام جدید صادر شده، مجازات ۴ سال حبس تعزیری سید هادی منفرد به یک سال و ۲ ماه و مجازات آقای استودان از یک سال به ۹۱ روز کاهش پیدا کرده است اما همه این مجازات ها به مدت ۳ سال تعلیق شده است.

3 ديدگاه

  1. لیثی حبیبی - م. تلنگر گفت:

    مبارک باد آزادی!

  2. لیثی حبیبی - م. تلنگر گفت:

    و جاوید زنده باد حق طلبی در میهن ما!
    دفاع از حق، همیشه زیباست؛ ولی دفاع از حق مظلومین بی دفاع بی نهایت زیباست؛ زیبایی آن را کرانه نیست. گویایش حتی هَزاران هَزار شعر و ترانه نیست. چیزی ست که هیچ چیز را نمی مانَد. افسوس که اکثریت بشر زمانه ی ما این را نمی داند. نه فقط نمی داند، بلکه حتی به حق طلبان یورش می آورند؛ زیرا به قانون تالشی و این بیت مولوی بی باورند.
    این جهان کوه هست و فعل ما ندا – سوی ما آید ندا ها را صدا

    ولی با همه ی بی باوری، وقتی فاجعه در زندگی خودشان رخ داد، در می یابند.

  3. لیثی حبیبی - م. تلنگر گفت:

    در پی دو منگفتی که ارسال کردم و هنوز منتشر نشده، لازم است این نکته را نیز متذکر شوم که منگفت های من در باب موضوعاتی که در ماسال گذشته نیست. زیرا من هیچ اطلاعی در آن باب ندارم.
    نظرات من کلی ست. فریادی ست علیه از آن دست جنایات.
    پس چرا نظر دادم؟
    زیرا آن نابکاری علیه کودکان در کشور ما و کل جهان امری ست رواج یافته، پس وظیفه ی انسانی خود دانستم حساسیت خود نسبت به آن را بیان دارم. زیرا موضوعی بسیار بسیار مهم است. بسیاری از کودکان مظلوم و بی یاور، پیوسته مورد تجاوز نامردان روزگار قرار می گیرند.

    کوتاه: هیچ انسان پاکیزه خویی در اینگونه موارد نمی تواند بی تفاوت باشد.

    امیدوارم در ماسال ما چنان جنایاتی رخ نداده و فقط سوء تفاهم بوده باشد. اگر براستی سوء تفاهم بوده، حق است از افراد شاکی عذر خواهی شود.