شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ , 06 July 2024

تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۹۹
ساعت انتشار : ۶:۰۳ ب.ظ
چاپ مطلب
امام جمعه ماسال:

عقب نشینی آژانس از صدور قطع نامه علیه ایران نتیجه ایستادگی بود

امام جمعه ماسال گفت: آمریکا در آژانس بین المللی انرژی اتمی تلاش کرد علیه ایران قطعنامه صادر کند اما وقتی مواضع یکپارچه و منسجم ما را دید از این قطع نامه عقب نشینی کرد.

به گزارش ماسال نیوز؛ حجت‌الاسلام سید هادی موسوی امام جمعه ماسال در خطبه های امروز نماز جمعه این شهرستان سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به فرمان امام خمینی اظهار داشت: خدا نیاورد آن روزی را که راه شهدا را فراموش کنیم.
وی با تبریک اعیاد شعبانیه افزود: سوم شعبان روز میلاد حضرت امام حسین بن علی علیه السلام به نام روز پاسدار نامگذاری شده است و باید پاسداران عزیز به خود ببالند و افتخار کنند که این روز به نام آنها ثبت شده است‌.
خطیب جمعه ماسال گفت: در طول دوران پس از انقلاب، سپاه همواره در مسائل و مشکلات مختلف از جمله جنگ، سیل و زلزله در کنار مردم بوده است و همیشه زحمات و تلاش‌های این عزیزان برجسته و خاص بوده است.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به تلاش آمریکا در آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای برای صدور قطعنامه علیه ایران و سپس از عقب نشینی از این قطعنامه اظهار کرد:  هیچ اعتمادی به دنیای غرب از جمله آمریکا و اروپا نیست عقب نشینی آنها امروز تاکتیکی است اما این عقب نشینی یک پیام برای ما دارد این است که این عقب‌نشینی نتیجه استقامت ماست، نتیجه مقاومت ما در مقابل دنیای استکبار و آمریکاست و پیام آن این است که اگر ما وحدت و انسجام خود را در مقابل دشمن حفظ کنیم و در برابر دنیای استکبار مقاومت کنیم آنها مجبور به عقب نشینی می شوند.

وی با اشاره به وجود تورم و گرانی در بازار مایحتاج اساسی مردم تاکید کرد: هیچ آدم عاقلی پیدا نمی شود که بگوید گرانی های موجود در بازار افسارگسیخته نیست. مردم گرانی ها را پذیرفتند اما این نگرانی ها از نوع گرانی‌های لجام‌گسیخته است. در همین ماسال اگر بخواهید یک جنس را بخرید باید از ۲۰ جا قیمت بپرسید چون یک قیمت واحد ندارد. این قیمتهای لجام‌گسیخته میوه را ببینید بدبختی این است که سود این گران‌فروشی به جیب کشاورزان و باغداران نمی رود. یک عده هستند که برای منافع جیب خودشان دلالی می کنند و قیمت ها را بالا میبرند و چوبش را هم مردم می خورند.
امام جمعه ماسال ادامه داد باید جلوی این گرانی‌ها را بگیریم. گاهی برخی می‌گویند که شما فقط گلایه می کنید و راهکار مطرح نمی کنید در حالیکه راهکار مبارزه با این گرانی ها را بارها مقام معظم رهبری گفته‌اند. راه حل همه مشکلات کشور این است که چشم خودمان را از بیرون بکنیم و داخل را نگاه کنیم به استعدادها و ظرفیت های خودمان توجه کنیم ما ظرفیت‌های زیادی در کشورذداریم که اگر بخواهیم منابع و ظرفیت هایی را که خداوند در اختیار ما قرار داده است را بشماریم تعدادشان خیلی زیاد خواهد شد و در حوصله نماز جمعه نخواهد گنجید. ما حدود ۳۶ میلیون جوان آماده کار داریم و این ظرفیت بزرگی است اما ۱۴ میلیون نفر جوان تحصیلکرده با سطح عالیه در کشور داریم. ما یک درصد جمعیت دنیا را داریم اما خداوند ۷ درصد از منابع معدنی را در اختیار ما قرار داده است.
وی افزود: ما ۱۵ کشور همسایه داریم که حدود ۶۰۰ میلیون نفر جمعیت دارد که یک ظرفیت بزرگ برای صادرات کالاست.
امام جمعه ماسال تاکید کرد: اگر همه توانایی‌های خودمان را در سبد مذاکره بگذاریم و تلاش کنیم تا مشکلات داخلی خودمان را حل کنیم راه به جایی نخواهیم برد چرا که دشمن دست از دشمنی خود با مذاکرات بر نمی‌دارد باید این را بدانیم که آمریکایی بایدن هیچ تفاوتی با آمریکای ترامپ ندارد.
حجت الاسلام موسوی با اشاره به آغاز فرآیند انتخابات ریاست جمهوری و شوراها ادامه داد: اگر کسانی در وجدان خود احساس می‌کنند که حرف و ایده‌ و طرحی برای حل مشکلات مردم ندارند ثبت نام نکنند و طبق روایتی از پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم اگر فردی شایسته تر از ما وجود داشته باشد و ما با وجود این فرد شایسته، مسئولیتی را قبول کنیم خیانت کرده ایم.
امام جمعه ماسال شوراها را بازوان اجرایی دولت در روستاها و شهرها دانست و گفت: عمران و آبادی در شهرها و روستاها تا حد زیادی به اعضای شوراها برمی‌گردد. اینکه تصور کنیم با شورا شدن میتوانیم درامد کسب کنیم و یا اوقات فراغت خود را پر کنیم این نگاه خیانت به مردم است.
وی تأکید کرد: ما دیگر نمی توانیم آزمون و خطا کنیم و باید برای انتخابات تصمیم درست بگیریم.
خطیب جمعه ماسال با تاکید بر دقت در رسیدگی به صلاحیت نامزدها توسط هیئت های نظارت انتخابات شوراها وی افزود: اگر در این نظارت دقت لازم انجام نشود این عدم دقت، خیانت به خون شهدا، مردم و نظام جمهوری اسلامی است. اگر کسی صلاحیت ندارد بدون تعارف باید رد شود اما باید آبروی افراد حفظ شود و نباید بدون دلیل و مدرک با آبروی افراد بازی کرد. اگر کسی قرار است رد صلاحیت شود باید با دلیل و مدارک رد شود.
وی با تاکید بر حضور حداکثری مردم گفت: این انتخابات اولین انتخاب در گام دوم انقلاب و اولین انتخاب در چله انقلاب است و حضور مردم تیری بر قلب دشمن است و امنیت کشور را تضمین می کند.

امام جمعه ماسال با اشاره به انتشار انتشار یک کلیپ غیر اخلاقی در فضای مجازی کشور و بازسازی این کلیپ غیر اخلاقی در صفحات مجازی شهرستان ماسال گفت: ما از این وضعیت گلایه داریم. فضای مجازی و سایت های ما باید در جهت ترویج فرهنگ اسلامی گام بردارند نه این که ترویج ابتذال کنند. یک آقایی در آمریکا ترانه‌ای خوانده است و برخی همین ترانه غیر اخلاقی را در اینجا شبیه سازی می‌کنند و برای تولید این کار دو نفر آدم را که معلول هستند را مورد سوء استفاده قرار می‌دهند. این بد است. این کار مورد تمسخر قرار دادن این دو فرد معلول و خانواده آنهاست.‌ همه اینها عزیز و محترم هستند‌ شما روزی می آمدید تبلیغ می‌کرد که برای اینها کانکس درست کنید امروز می‌آیید همین ها را مورد تمسخر قرار می دهید؟!


ویژه ها