شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ , 06 July 2024

تاریخ انتشار : ۰۸ فروردین ۰۰
ساعت انتشار : ۶:۳۲ ب.ظ
چاپ مطلب

امام جمعه ماسال: بین نامزدهای شورای شهر مناظره برگزار شود 

امام جمعه ماسال گفت:  افرادی که به عنوان داوطلب انتخابات شورای شهر ثبت نام کرده‌اند بین خود و وجدانشان قضاوت کنند و اگر توانایی پذیرش این مسئولیت را ندارند کنار بکشند. 

به گزارش ماسال نیوز، حجت الاسلام سید هادی موسوی، امام جمعه ماسال در خطبه های این هفته نماز جمعه به اشاره به در پیش بودن انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار داشت:  افرادی که به عنوان داوطلب انتخابات شورای شهر ثبت نام کرده‌اند بین خود و وجدانشان قضاوت کنند و اگر توانایی پذیرش این مسئولیت را ندارند کنار بکشند.
وی با طرح پیشنهاد برگزاری مناظره بین داوطلبان انتخابات گفت:  بین داوطلبان انتخابات شورای شهر مناظره برگزار شود تا قدرت تشخیص مردم را بالا ببرد‌ یک تریبون آزاد گذاشته شود و از افراد داوطلب پرسیده شود که آیا ایده، طرح و یا نظری برای اداره شهر دارید؟ چه تفکری دارید؟ راهبرد شما برای حل مشکلات چیست؟
حجت الاسلام موسوی افزود: هیئت ‌های نظارت و بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات هم دقت لازم را داشته باشند و در تایید و یا رد صلاحیت ها، افراط و تفریط نکنند و اگر می بیند کسی صلاحیت پذیرش این مسئولیت را ندارد بی رودربایستی او را رد کنند. در تایید صلاحیت هیچ حُب و بغضی را در نظر نگیرند. با آبرو و حیثیت افراد هیچ کس حق ندارد بازی کند.
وی گفت: عده‌ای در تلاشند انتخابات شورای شهر را به سمت مسائل قومی و قبیله‌ای، رفاقت بازی، حزبی و فامیلی ببرند، هیچ کدام از این مسائل با اهداف انقلاب و اسلام جور در نمی آید. ما در دهه پنجم انقلاب از این و شعور سیاسی ما به این اندازه بالا رفته است که کسی را انتخاب کنیم که در تراز این انقلاب و نظام باشد.

يک ديدگاه

  1. لیثی حبیبی - م. تلنگر گفت:

    مسئول باید آگاه به امور، و با تمام هستی خود عاشق میهن خود، مردم و کار خود باشد. مسئولین ولرم اندیشه، منافع گرا و به نعل و میخ زننده نه فقط راه به جایی نمی برند، بلکه بیزاری آورند. چنان مسئولینی در نهایت، همه ی امور را به بُن بست می رسانند. این حدس نیست؛ علم است و تجربه ی تاریخی. یعنی حتمن به بن بست می رسانند.
    مسئول میهن دوست و عاشق کار خود باید در باب مسایل گوناگون آگاهی کافی و نظر مشخص داشته باشد. به عنوان مثال، جنگل منطقه ی ما بعد از سودجویی ها و ویرانی های عظیم، دیگر حتی توان از دست دادن یک نفر درخت را ندارد. بعد از این دیگر نمی توان حتی یک درخت جنگلی منطقه را با اهداف تجاری و صنعتی برید. ولی همه “مصلحت” آمیز سکوت کرده اند! سکوتی مطلق، دل آزار و در چشم حقیقت خار.

    در همین ستون در نظرگاهِ این مطلب: «رئیس منابع طبیعی ماسال:
    پرونده قلع و قمع درختان را به طور جدی پیگیری می کنم| ۷ روستای ماسال به بنیاد مسکن واگذاری قطعی شد»

    چندی پیش یک منگفت دوبخشی نوشتم که بخش دوم آن منتشر شده. دوستان را به خواندن آن دعوت می کنم تا اینجا تکرار نکنم.
    میهن ما در یک پیچ لغزنده ی تاریخی قرار دارد. اینجا منافع پرستی، کم دانی و خود خواهی بکار ناید. باید تخصصی، دلسوزانه، فداکارانه، دلیرانه و مسئولانه برخورد شود. باید به حق خود قانع بود. جنگل تراشی، رشوه خواری، ویژه خواری و در یک کلام، دست در جیب مردم کردن باید برای همیشه ی تاریخ در میهن ما ریشه کن شود.
    دشمنان این سر زمین برای خرابکاری از همه ی وسایل، حتی یک واژه ی غلط که به وسیله ی این خدمتگزار کوچک فرهنگی اصلاح شده، موزیانه “سود” می جویند. برای ایجاد غارت، رشوه و فساد و نتیجه ی آن یعنی تباهی، از همه ی وسایل استفاده می کنند.
    و در چنین شرایطی، بسیارانی لباس مذهب و حکومت را می پوشند تا در ناراهِ منافع پرستی و سودجویی بکوشند.

    کوتاه: باید دلیرانه به جنگ فساد و تباهی رفت. باید آگاهانه، دلسوزانه، درست و دقیق گفت و نوشت؛ و حتمن عمل کرد. وگرنه حاصلی جز خستگی، بیزاری و بی باوری ندارد.

ویژه ها