یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ , 07 July 2024

تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۰۲
ساعت انتشار : ۷:۳۹ ق.ظ
چاپ مطلب

جزئیات دستگیری سردبیر ماسال نیوز

بنابر توضیحات شفاهی مأمورین به وی، اتهام خبرنگار ماسال‌نیوز «تشویش اذهان عمومی، بزرگ‌نمایی مشکلات مربوط به معضل زباله شهرستان و ترویج ناامیدی» عنوان شده است.

به گزارش ماسال‌نیوز؛ صبح چهارشنبه سجاد رستم‌زاده، سردبیر این پایگاه خبری با حکم قضایی دستگیر شد.

این دستگیری براساس شکایت دادستانی ماسال از وی به عنوان مدعی‌العموم #بدون_صدور_احضاریه_کتبی صورت گرفت.
بنابر توضیحات شفاهی مأمورین به وی، اتهام خبرنگار ماسال‌نیوز «تشویش اذهان عمومی، بزرگ‌نمایی مشکلات مربوط به معضل زباله شهرستان و ترویج ناامیدی» عنوان شده است.
در حکم بازداشت رستم‌ زاده، دستور تفتیش منزل، جمع‌آوری وسایل الکترونیکی همچون تلفن همراه، لپ تاپ و … قید شده بود.

بر این اساس، مأمورین پلیس فتا صبح چهارشنبه طی تماس تلفنی با وی، او را به مقر فرماندهی احضار کردند. رستم‌زاده پس از مراجعه به مقر انتظامی، بازداشت شد. در ادامه مأموران با ورود به منزل استیجاری وی، اقدام به #تفتیش نمودند.
پس از آن در کمال تعجب سردبیر این پایگاه خبری دارای مجوز را به کمپ ترک اعتیاد منتقل کرده و از وی آزمایش اعتیاد گرفتند!
پس از اعلام نتیجه منفی آزمایش و اثبات عدم اعتیاد وی، خبرنگار ماسال نیوز را #دستبند به دست به دادگاه عمومی و انقلاب شهرستان ماسال انتقال دادند.

پس از تفهیم اتهام به وی توسط دادیار، مشخص شد علت برخورد عجیب با خبرنگار ماسال نیوز، دو مطلب انتقادی، یکی در خصوص معضل زباله های شهرستان و دیگری در خصوص دیدار همسر رئیس جمهور ایران با همتای عراقی‌اش بوده است.
در ادامه در حالی که انتظار می‌رفت وی با قرار التزام یا نهایتاً با قرار کفالت آزاد شود، با صدور وثیقه ای سنگین در #لحظات_پایانی_وقت_اداری، راهی بازداشتگاه شد!

کنون ما جمعی از خبرنگاران پایگاه خبری تحلیلی ماسال نیوز، در بهت فرو رفته‌ایم. چگونه می‌شود چنین برخوردهایی با خبرنگاران رسانه‌ای صورت گیرد که در اوج اغتشاشات وقتی مدعیان به دنبال سوراخ موش بودند، یک تنه در برابر حملات ضدانقلاب در فضای مجازی ایستادند و #تهدیدهای_جانی ضدانقلاب را به جان خریدند؟
آیا چنین برخوردی با هماهنگی مسئولین شهرستان صورت گرفته یا تنها به دستور مسئول قضایی مربوطه رخ داده است؟
نتیجه این دست اقدامات به نفع انقلاب اسلامی و نیروهای وفادار به آن است یا بالعکس؟
آیا نشنیده‌اند که رهبر انقلاب فرمودند: ” به مسئولان کشور در سه قوّه تأکید می‌کنم که باید با منتقدین خود رفتار مناسبی داشته باشند، آن‌ها را تحقیر نکنند، به آن‌ها اهانت نکنند”؟
و ۱۰ها سوال بی‌پاسخ دیگر.


ویژه ها