پنج شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ , 04 July 2024

تاریخ انتشار : ۰۱ فروردین ۰۳
ساعت انتشار : ۹:۰۱ ب.ظ
چاپ مطلب
برای اولین بار در تاریخ انتخابات

سه نماینده تالش زبان راهی مجلس شدند

برای نخستین بار در تاریخ انتخابات سه نماینده مجلس شورای اسلامی تالش زبان هستند.

به گزارش پایگاه خبری ماسال نیوز؛ برای نخستین بار در تاریخ انتخابات سه نماینده مجلس شورای اسلامی تالش زبان هستند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با تمام حواشی برگزار و منتخبین بیشتر حوزه های انتخابی مشخص شدند، اما این دوره از انتخابات یک خروجی قابل توجه برای مردم تالش بزرگ داشت: انتخاب ۳ نماینده از حوزه تمدنی تالش.

سه تن از منتخبین مجلس دوازدهم تالش زبان هستند:

یاسر اسلامدوست کاربندی از روستای کاربند اسالم

سید  کریم معصومی از روستای سیاهمزگی شفت

سعید رحمت زاده پشتیری از پشتیر گوراب زرمیخ

یاسر اسلامدوست کاربندی فرزند عسکر اسلامدوست(نماینده دوره ششم مجلس) است که با ۴۴ هزار و ۱۶۱ رای راهی مجلس شده و طبق شنیده های موثق، این روزها در حال تدارک مقدمات ازدواج خود نیز هست.

اسلامدوست از جمله جوانترین منتخبین این دوره مجلس شورای اسلامی نیز به شمار می رود.

سید کریم معصومی، بازپرس اسبق دادگستری ماسال و قاضی سابق دادسرای تالش دومین نماینده تالش زبان مجلس دوازدهم است که با ۲۲۰۵۵ رای توانست از حوزه انتخابیه فومن و شفت راهی مجلس شود.

معصومی متولد روستای سیاهمزگی شهرستان شفت، متاهل و دارای دو فرزند است.

سعید رحمت زاده پشتیری به عنوان دیگر نماینده تالش زبان مجلس دوازدهم نیز با ۲۴ هزار و ۷۶۰ رای به عنوان منتخب مردم شریف صومعه را راهی بهارستان شد. نکته جالب توجه فاصله اندک رحمت زاده با رنجبر دیگر نامزد انتخابات صومعه سرا با تنها ۶۸ رای است.

رحمت زاده وکیل پایه یک دادگستری تهران و دارای ۳ فرزند بوده و در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری خبر تالشی، تالش زبان بودن را مایه افتخار خود می داند.

حضور ۳ نماینده از حوزه تمدنی تالش می تواند سرآغاز تحولی خوب برای و نویدبخش آینده ای روشن برای تالش زبانان باشد که این مهم نیازمند نشست و همفکری این ۳ عزیز برای تعیین هدف و برنامه ریزی مدون است.

شناخت اشتراکات فرهنگی، سیاسی و اقتصادی و نیز نیازهای زیرساختی ۶ شهرستان اولین مرحله از تحولی است که ۳ نماینده منتخب بایستی بدان بپردازند.

آيا این ظرفیت بالقوه به بالفعل تبدیل خواهد شد؟

امیدواریم


ویژه ها