یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ , 08 September 2024

تاریخ انتشار : ۳۱ تیر ۰۳
ساعت انتشار : ۲:۱۵ ب.ظ
چاپ مطلب

در جلسه شهردار شاندرمن با رسانه‌ها چه‌گذشت؟

نشست خبری رسانه های شهرستان ماسال با شهردار شاندرمن برگزار شد.

به گزارش ماسال نیوز، شهردار شاندرمن در این جلسه ضمن آشنایی با خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای شهرستان گزارش کوتاهی از مشکلات موجودی حسابهای ما یک‌میلیارد تومان است اما اسناد بدهی حدود ۸ میلیارد تومان و ظاهراً حدود ۷ میلیارد تومان بدهی دیگری نیز وجود دارد که سند ندارد و شهرداری را با ۱۵میلیارد تومان بدهی تحویل گرفته‌ام. درواقع این شرایطی بحرانی است و بنده با علم و اطلاع از این موارد این پست را قبول کرده ام. بجز بدهی و مطالبات بحث زباله نیز یکی از معضلات شهر هست که هنگام ورود بنده ۱۴۰ تن زباله دپو شده بود در ابتدا جایگاه را تخلیه کردیم و شستشو و تسطیح و آهک‌پاشی صورت گرفته تا بوع نامطبوع و مشکلات بیماری و مسائل بهداشتی حل و فصل شود. از نظر قانونی وجود محل دپو در داخل محدوده شهر منع قانونی دارد و درتلاشیم یک محیط مناسب و مکان دپوی درستی برای شهر تهیه کنیم. موضوع دیگر بحث طرح تفصیلی است که قبل از ورود بنده تصویب و ابلاغ شده و مدت اعتراض به آن نیز به اتمام رسیده است!
افرادی در سال گذشته از شهرداری پروانه گرفته اند اما در طرح تفصیلی کاربری آنها لحاظ نشده و حقوقشان تضییع شده که بنده درحد توان پیگیر این موارد هستم اما از نظر قانونی طرح تفصیلی ملاک شهرداری است و لذا برخی از شهروندان بابت این موارد از شهرداری طلب دارند. تعهداتی که مجموعه قبلی به مردم داشته را نیز پیگیری میکنیم اما امکان بازنگری سریع در طرح تفصیلی وجود ندارد. و توسط واحد فنی موارد زیادی لیست شده که امیدواریم در آینده بتوانیم از هر کانالی که ممکن است حق مردم را اعاده کنیم.

شهردار شاندرمن افزود: بسیاری از پروانه‌های صادر شده مربوط به مسکن محرومیت هست که درواقع برای شهرداری درآمد قابل توجهی ندارد‌‌.
همه‌ی شهرداری ها دارای بدهی هستند ولی بدهی‌های فعلی شهرداری شاندرمن با جریان درآمدی شهرداری متناسب نیست که باید برای آن فکری کنیم.
بدهی شهرداری از ۱۰‌میلیون تومان تا ۷ میلیارد تومان است. که حجم اصلی این بدهی مربوط به دوره قبلی بوده است.
در ۲۰ روز‌ گذشته باوجود بدهی‌ها بحث روشنایی شهر را در برنامه قرار دادیم و بخش زیادی از اقدامات اصلاحی انجام شد.
خصوصا بدلیل ایام عزاداری موضوع روشنایی بسیار مهم بود و روشنایی تعدادی از تقاطع‌ها را نیز بهبود دادیم.

اسدی گفت: بعنوان یک شاندرمنی در جهت برندسازی شاندرمن تلاش خواهم کرد.
شهردار شاندرمن در جلسه با خبرنگاران و فعالان رسانه شهرستان اظهار کرد: در پارک کودک، گاهی روستایی‌ها توسط برخی به عمد خاموش میشود و شاید نیاز به ورود عوامل انتظامی وجود دارد. تلاش خواهیم کرد روشنایی پارک را سروسامان بدهیم.
وی افزود: پارک جنگلی شاندرمن میتواند برای شهرداری درآمدسازی کند و‌ ما نیاز به برندسازی در این زمینه داریم و باتوجه به همسایگی ما با ماسال بعنوان یک قطب گردشگری پتانسیلهای فوق العاده زیادی وجود دارد که درتلاشیم این موارد را پیگیری کنیم.
بنده بعنوان یک شاندرمنی این دغدغه را دارم که شهر شاندرمن باید بتواند در کشور مطرح شود و مورد توجه گردشگران قرار گیرد.
با برخی از سرمایه‌گذاران رایزنی شده و در کنار این موضوع درحال رایزنی با برخی مسئولین استانی و کشور نیز هستیم تا بتوانیم پروژه‌های قبلی را ادامه و پروژه‌های جدی‌ای را کلید بزنیم.
فردا در تهران در سالن همیاری‌های شهرداری نیز جلسه خواهیم داشت و امیدواریم بتوانیم سهم خوبی از بودجه‌های کشور برای شهر بگیریم. قرارداد پروژه‌ی آب‌بند ورودی شهر دارای ابهاماتی است که باید رفعش کنیم و بتوانیم آن را ادامه و بهره‌برداری کنیم. در بسیاری از موضوعات در شهر عقب هستیم و بصورت سنتی درحال انجام است که باید پیگیری شود. ان‌شاءالله در ماه‌های آتی به‌ مردم‌ و رسانه‌ها گزارش خواهیم داد و این موضوع را بعنوان یک قول به رسانه‌ها خواهم داد.
شهردار شاندرمن در پاسخ به درخواست خبرنگار ماسال نیوز درمورد ضرورت فعالسازی وب‌سایت شهرداری شاندرمن و اطلاع‌رسانی و شفاف سازی عملکرد شهرداری و شورا گفت: سعی خواهیم کرد این موضوع را پیگیری کنیم و بحث وب سایت میتواند در جهت برندسازی و اطلاع رسانی بسیار موثر باشد.
مهندس اسدی افزود: معضل ترافیک در شاندرمن بسیار جدی است و نیاز به یک کنارگذر وجود دارد و تعامل بین راهنمایی رانندگی و شهرداری باید تقویت شود.
وی گفت: در هر صورت معضل زباله و نگهداری سگهای ولگرد باید در خارج از شهر باشد و به هرحال باید در یکی از روستاها باشد و این نیاز به همکاری مردم دارد. اما باید جایگاه محصور و اصولی و با درنظر گرفتن مسائل بهداشتی و استاندارد باشد. در بحث گردشگری چند طرح توجیهی وجود دارد و در اختیار سرمایه‌گذاران قرار میگیرد. استخر ورودی شهر میتواند یک مکان گردشگری خوب باشد. پارک جنگلی هم اگر امنیت و امکانات زیرساختی اش انجام شود میتواند مورد بهره‌برداری قرار گیرد. بازنگری در برخی قراردادهای گذشته نیز باید صورت گیرد.
امورات احداث آرامستان شاندرمن در گذشته پیگیری و دیوارکشی انجام شده است. اما نیاز به احداث زیرساخت‌های آن وجود دارد تا قابل استفاده باشد. انجام تمام مواردی که گفتیم طبیعتا نیاز به همکاری اعضا محترم شورا و مشارکت مردم و شما رسانه‌ها دارد که امیدواریم به اهداف خود برسیم.
تا جاییکه ممکن است از ظرفیتهای داخلی شهرداری استفاده میکنیم اما قطعا از مشاوره افراد خبره خارج از شهرستان نیز بهره خواهیم برد.
جاده ییلاقات شاندرمن از نظر استاندارد جاده خوب و قابل قبولی است و امیدوارم توسعه جاده‌ و ییلاقات در شاندرمن با حجم ورود گردشگران متناسب و هماهنگ باشد و همه باید در جهت پیشرفت منطقه تلاش کنیم.

شهردار شاندرمن در خصوص مشکل معضل اگوی خیابان میعاد و فاضلاب شاندرمن گفت: در شاندرمن اگو در تمام شهر انجام نشده و فاز‌به‌فاز درحال انجام است مانند بندرانزلی و در چنین شهرهایی باید سازندگان زیرساخت استاندارد ایجاد کنند تا در آینده بتواند به اگوی شهرستان متصل شود. بخشی از این مشکلات نیاز به ابلاغ دستورالعمل دارد و اگوی شهری و جمع‌آوری آبهای سطحی در برنامه بنده وجود دارد.
اسدی درمورد سرویس بهداشتی آنطرف پل و پیشنهاد هیات امنا مسجد درمورد واگذاری نظارت سرویس بهداشتی مسجد به شهرداری گفت:
سرویس بهداشتی بالای بازار وضعیت مساعدی ندارد و موضوع سرویسهای بهداشتی شهر در برنامه شهرداری وجود دارد.