سه شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ , 22 October 2024

تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۰۳
ساعت انتشار : ۸:۳۴ ق.ظ
چاپ مطلب

پیاده راه فرهنگی بندر کیاشهر؛ بدون هر گونه پیوست فرهنگی

پروژه پیاده راه فرهنگی بندر کیاشهر در حالی افتتاح شد که هیچ گونه پیوست فرهنگی مشخصی برای آن تعریف نشده است.

به گزارش ماسال نیوز؛ سید مهدی مقدم در کانال ایتایی نهضت شهر نوشت:

پروژه پیاده راه فرهنگی شهر بندر کیاشهر، ۲۹ شهریور ماه گذشته در حالی افتتاح شد که از بحث فرهنگی تنها یک پسوند برای این پروژه گذاشتند و هیچ گونه پیوست فرهنگی در حال حاضر برای این پروژه تعریف نشده است. درست مثل باشگاه‌های فرهنگی و ورزشی که در آن‌ها تنها چیزی که خبری از آن در این باشگاه‌ها نیست مباحث فرهنگی است.

پروژه پیاده راه بندر کیاشهر حتی در کاشت برنج در محوطه آن هم از پروژه پیاده راه رشت تقلید کرده است. این بماند که پیاده راه رشت خود یک رونوشت کامل از پروژه‌های پیاده راه دیگر کشورها است که البته تفاوت‌هایی هم با آن‌ها دارد. تفاوت در این است که آن‌ها در پیاده راه خود، تبلیغ فرهنگ خودشان را می‌کنند و در پیاده راه ما هم تبلیغ فرهنگ آن‌ها می‌شود.
افتتاح سازه‌های بتنی و روشنایی پیاده راه فرهنگی بندر کیاشهر و یا رشت ارتباطی با فرهنگ ندارد. اینکه ابتدا بتُن‌ها را افتتاح کنیم و بعد به فکر فرهنگ آن باشیم هم به بیراهه رفتن است. همان می‌شود که در گردشگری ما پیش آمده است. بدون زیر ساخت عمرانی و زیربنایی و فرهنگی، چند میلیون گردشگر را وارد گیلان می‌کنیم و بعد گردشگر بی‌مبالات خسته از در صف ماندن‌ها در ترافیک، پمپ بنزین و نانوایی، ابتدایی‌ترین مسائل فرهنگی گیلان را رعایت نمی‌کند و همین عدم رعایت‌کردن منتهی به درگیری، نزاع گروهی و احیاناً قتل و جراحت می‌شود و برخی مسئولان کوته فکر ضد فرهنگی که نتوانسته‌اند رعایت چهارچوب‌های فرهنگی مقصد را به گردشگران تفهیم کنند نهایتاً می‌گویند ما باید خودمان را با صنعت گردشگری وفق دهیم.
آقایان شورا و شهردار بندر کیاشهر! به جز رونوشت گرفتن از سنگ فرش پیاده راه رشت، ابنیه بتنی و سطل‌های زباله آن، طرح فرهنگی اختصاصی شما برای این پروژه سنگی دقیقاً چیست؟