یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴ , 11 May 2025

تاریخ انتشار : ۱۹ اردیبهشت ۹۴
ساعت انتشار : ۶:۰۷ ب.ظ
چاپ مطلب

خصوصی: دیپلماسی مردم صومعه‌سرا مانع حمله مغول به این دیار شد!

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی گفت: این شهرستان در حمله مغول با ارتباطات دیپلماسی و توانمندی سیاسی مانع حمله فیزیکی مغول به این دیار شد.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی گفت: این شهرستان در حمله مغول با ارتباطات دیپلماسی و توانمندی سیاسی مانع حمله فیزیکی مغول به این دیار شد.

به گزارش ماسال نیوز؛ حمیدرضا خصوصی، نماینده مردم صومعه‌ سرا در مجلس شورای اسلامی در حاشیه افتتاح جام بین المللی شطرنج ابریشم گیلان، سرداران و ۵۰۰ شهید صومعه‌سرا در تالار مهرگان ضیابر اظهار کرد: کارهای بزرگ در میدانی که مردمی بزرگ دارد انجام می‌شود و این جز سرنوشت هر جامعه‌ای است.

وی با بیان اینکه صومعه‌سرا مردمی با سابقه، اهل علم و دانش، مبارز و … از تاریخ گذشته تا به امروز دارد، افزود: این شهرستان در حمله مغول با ارتباطات دیپلماسی و توانمندی سیاسی مانع حمله فیزیکی مغول به این دیار شد و اوج فرهنگ دیپلماسی این شهرستان درجمهوری اسلامی در دوران گذشته بوده است.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این شهرستان دارای پتانسیل بالای فرهنگی و ورزشی است، گفت: امروز سرافراز به برگزاری مسابقات جهانی شطرنجیم که امید است به مهمانان خارجی و داخلی خوش بگذرد و از همه افرادی که موجبات را فراهم کردند که این مسابقات در صومعه‌سرا برگزار شود تشکر می کنم.

خصوصی با بیان اینکه شطرنج ورزش تعامل و تفکر و هماوردی جانانه در برابر هم با اوج محبت صورت می‌گیرد، تصریح کرد: میدان شطرنج میدان تفکر و تقابل و تعامل است که در آن اندیشه، قدرت‌نمایی و هماهنگی برای رسیدن بر قله‌های پیروزی را شاهد هستیم.

صومعه سرا نیوز

انتهای پیام/


هنوز ديدگاهي داده نشده است

  1. دهاتي گفت:

    اينکه مردم متدين و ولايت‌مدار اين ديار دست‌کم در قيام جنگل سهم بزرگ و مهمي دارند شکي در آن نيست و بعدها حتي در انقلاب اسلامي اولين شهيد استان گيلان از اين شهرستان با خون خويش نهال انقلاب را آبياري کرد و در جنگ تحميلي هم نقش‌شان بر همگان آشکار است وليکن اولا مگر تاريخ تشکيل شهرستان صومعه‌سرا ۱۳۳۸ نيست؟ ثانيا اين شخص از کجاي تاريخ اين مطلب مهم را درآورده است؟ از اين جمله «اوج فرهنگ دیپلماسی این شهرستان درجمهوری اسلامی در دوران گذشته بوده است» چه فهميده مي‌شود؟

  2. دهاتي گفت:

    اينکه مردم متدين و ولايت‌مدار اين ديار دست‌کم در قيام جنگل سهم بزرگ و مهمي دارند شکي در آن نيست و بعدها حتي در انقلاب اسلامي اولين شهيد استان گيلان از اين شهرستان با خون خويش نهال انقلاب را آبياري کرد و در جنگ تحميلي هم نقش‌شان بر همگان آشکار است وليکن اولا مگر تاريخ تشکيل شهرستان صومعه‌سرا ۱۳۳۸ نيست؟ ثانيا اين شخص از کجاي تاريخ اين مطلب مهم را درآورده است؟ از اين جمله «اوج فرهنگ دیپلماسی این شهرستان درجمهوری اسلامی در دوران گذشته بوده است» چه فهميده مي‌شود؟

  3. دهاتي گفت:

    اينکه مردم متدين و ولايت‌مدار اين ديار دست‌کم در قيام جنگل سهم بزرگ و مهمي دارند شکي در آن نيست و بعدها حتي در انقلاب اسلامي اولين شهيد استان گيلان از اين شهرستان با خون خويش نهال انقلاب را آبياري کرد و در جنگ تحميلي هم نقش‌شان بر همگان آشکار است وليکن اولا مگر تاريخ تشکيل شهرستان صومعه‌سرا ۱۳۳۸ نيست؟ ثانيا اين شخص از کجاي تاريخ اين مطلب مهم را درآورده است؟ از اين جمله «اوج فرهنگ دیپلماسی این شهرستان درجمهوری اسلامی در دوران گذشته بوده است» چه فهميده مي‌شود؟

  4. دهاتي گفت:

    اينکه مردم متدين و ولايت‌مدار اين ديار دست‌کم در قيام جنگل سهم بزرگ و مهمي دارند شکي در آن نيست و بعدها حتي در انقلاب اسلامي اولين شهيد استان گيلان از اين شهرستان با خون خويش نهال انقلاب را آبياري کرد و در جنگ تحميلي هم نقش‌شان بر همگان آشکار است وليکن اولا مگر تاريخ تشکيل شهرستان صومعه‌سرا ۱۳۳۸ نيست؟ ثانيا اين شخص از کجاي تاريخ اين مطلب مهم را درآورده است؟ از اين جمله «اوج فرهنگ دیپلماسی این شهرستان درجمهوری اسلامی در دوران گذشته بوده است» چه فهميده مي‌شود؟

  5. دهاتي گفت:

    اينکه مردم متدين و ولايت‌مدار اين ديار دست‌کم در قيام جنگل سهم بزرگ و مهمي دارند شکي در آن نيست و بعدها حتي در انقلاب اسلامي اولين شهيد استان گيلان از اين شهرستان با خون خويش نهال انقلاب را آبياري کرد و در جنگ تحميلي هم نقش‌شان بر همگان آشکار است وليکن اولا مگر تاريخ تشکيل شهرستان صومعه‌سرا ۱۳۳۸ نيست؟ ثانيا اين شخص از کجاي تاريخ اين مطلب مهم را درآورده است؟ از اين جمله «اوج فرهنگ دیپلماسی این شهرستان درجمهوری اسلامی در دوران گذشته بوده است» چه فهميده مي‌شود؟

  6. دهاتي گفت:

    اينکه مردم متدين و ولايت‌مدار اين ديار دست‌کم در قيام جنگل سهم بزرگ و مهمي دارند شکي در آن نيست و بعدها حتي در انقلاب اسلامي اولين شهيد استان گيلان از اين شهرستان با خون خويش نهال انقلاب را آبياري کرد و در جنگ تحميلي هم نقش‌شان بر همگان آشکار است وليکن اولا مگر تاريخ تشکيل شهرستان صومعه‌سرا ۱۳۳۸ نيست؟ ثانيا اين شخص از کجاي تاريخ اين مطلب مهم را درآورده است؟ از اين جمله «اوج فرهنگ دیپلماسی این شهرستان درجمهوری اسلامی در دوران گذشته بوده است» چه فهميده مي‌شود؟

  7. دهاتي گفت:

    اينکه مردم متدين و ولايت‌مدار اين ديار دست‌کم در قيام جنگل سهم بزرگ و مهمي دارند شکي در آن نيست و بعدها حتي در انقلاب اسلامي اولين شهيد استان گيلان از اين شهرستان با خون خويش نهال انقلاب را آبياري کرد و در جنگ تحميلي هم نقش‌شان بر همگان آشکار است وليکن اولا مگر تاريخ تشکيل شهرستان صومعه‌سرا ۱۳۳۸ نيست؟ ثانيا اين شخص از کجاي تاريخ اين مطلب مهم را درآورده است؟ از اين جمله «اوج فرهنگ دیپلماسی این شهرستان درجمهوری اسلامی در دوران گذشته بوده است» چه فهميده مي‌شود؟

  8. دهاتي گفت:

    اينکه مردم متدين و ولايت‌مدار اين ديار دست‌کم در قيام جنگل سهم بزرگ و مهمي دارند شکي در آن نيست و بعدها حتي در انقلاب اسلامي اولين شهيد استان گيلان از اين شهرستان با خون خويش نهال انقلاب را آبياري کرد و در جنگ تحميلي هم نقش‌شان بر همگان آشکار است وليکن اولا مگر تاريخ تشکيل شهرستان صومعه‌سرا ۱۳۳۸ نيست؟ ثانيا اين شخص از کجاي تاريخ اين مطلب مهم را درآورده است؟ از اين جمله «اوج فرهنگ دیپلماسی این شهرستان درجمهوری اسلامی در دوران گذشته بوده است» چه فهميده مي‌شود؟

  9. دهاتي گفت:

    اينکه مردم متدين و ولايت‌مدار اين ديار دست‌کم در قيام جنگل سهم بزرگ و مهمي دارند شکي در آن نيست و بعدها حتي در انقلاب اسلامي اولين شهيد استان گيلان از اين شهرستان با خون خويش نهال انقلاب را آبياري کرد و در جنگ تحميلي هم نقش‌شان بر همگان آشکار است وليکن اولا مگر تاريخ تشکيل شهرستان صومعه‌سرا ۱۳۳۸ نيست؟ ثانيا اين شخص از کجاي تاريخ اين مطلب مهم را درآورده است؟ از اين جمله «اوج فرهنگ دیپلماسی این شهرستان درجمهوری اسلامی در دوران گذشته بوده است» چه فهميده مي‌شود؟

  10. دهاتي گفت:

    اينکه مردم متدين و ولايت‌مدار اين ديار دست‌کم در قيام جنگل سهم بزرگ و مهمي دارند شکي در آن نيست و بعدها حتي در انقلاب اسلامي اولين شهيد استان گيلان از اين شهرستان با خون خويش نهال انقلاب را آبياري کرد و در جنگ تحميلي هم نقش‌شان بر همگان آشکار است وليکن اولا مگر تاريخ تشکيل شهرستان صومعه‌سرا ۱۳۳۸ نيست؟ ثانيا اين شخص از کجاي تاريخ اين مطلب مهم را درآورده است؟ از اين جمله «اوج فرهنگ دیپلماسی این شهرستان درجمهوری اسلامی در دوران گذشته بوده است» چه فهميده مي‌شود؟

  11. دهاتي گفت:

    اينکه مردم متدين و ولايت‌مدار اين ديار دست‌کم در قيام جنگل سهم بزرگ و مهمي دارند شکي در آن نيست و بعدها حتي در انقلاب اسلامي اولين شهيد استان گيلان از اين شهرستان با خون خويش نهال انقلاب را آبياري کرد و در جنگ تحميلي هم نقش‌شان بر همگان آشکار است وليکن اولا مگر تاريخ تشکيل شهرستان صومعه‌سرا ۱۳۳۸ نيست؟ ثانيا اين شخص از کجاي تاريخ اين مطلب مهم را درآورده است؟ از اين جمله «اوج فرهنگ دیپلماسی این شهرستان درجمهوری اسلامی در دوران گذشته بوده است» چه فهميده مي‌شود؟

  12. دهاتي گفت:

    اينکه مردم متدين و ولايت‌مدار اين ديار دست‌کم در قيام جنگل سهم بزرگ و مهمي دارند شکي در آن نيست و بعدها حتي در انقلاب اسلامي اولين شهيد استان گيلان از اين شهرستان با خون خويش نهال انقلاب را آبياري کرد و در جنگ تحميلي هم نقش‌شان بر همگان آشکار است وليکن اولا مگر تاريخ تشکيل شهرستان صومعه‌سرا ۱۳۳۸ نيست؟ ثانيا اين شخص از کجاي تاريخ اين مطلب مهم را درآورده است؟ از اين جمله «اوج فرهنگ دیپلماسی این شهرستان درجمهوری اسلامی در دوران گذشته بوده است» چه فهميده مي‌شود؟

  13. دهاتي گفت:

    اينکه مردم متدين و ولايت‌مدار اين ديار دست‌کم در قيام جنگل سهم بزرگ و مهمي دارند شکي در آن نيست و بعدها حتي در انقلاب اسلامي اولين شهيد استان گيلان از اين شهرستان با خون خويش نهال انقلاب را آبياري کرد و در جنگ تحميلي هم نقش‌شان بر همگان آشکار است وليکن اولا مگر تاريخ تشکيل شهرستان صومعه‌سرا ۱۳۳۸ نيست؟ ثانيا اين شخص از کجاي تاريخ اين مطلب مهم را درآورده است؟ از اين جمله «اوج فرهنگ دیپلماسی این شهرستان درجمهوری اسلامی در دوران گذشته بوده است» چه فهميده مي‌شود؟

  14. دهاتي گفت:

    اينکه مردم متدين و ولايت‌مدار اين ديار دست‌کم در قيام جنگل سهم بزرگ و مهمي دارند شکي در آن نيست و بعدها حتي در انقلاب اسلامي اولين شهيد استان گيلان از اين شهرستان با خون خويش نهال انقلاب را آبياري کرد و در جنگ تحميلي هم نقش‌شان بر همگان آشکار است وليکن اولا مگر تاريخ تشکيل شهرستان صومعه‌سرا ۱۳۳۸ نيست؟ ثانيا اين شخص از کجاي تاريخ اين مطلب مهم را درآورده است؟ از اين جمله «اوج فرهنگ دیپلماسی این شهرستان درجمهوری اسلامی در دوران گذشته بوده است» چه فهميده مي‌شود؟

  15. دهاتي گفت:

    اينکه مردم متدين و ولايت‌مدار اين ديار دست‌کم در قيام جنگل سهم بزرگ و مهمي دارند شکي در آن نيست و بعدها حتي در انقلاب اسلامي اولين شهيد استان گيلان از اين شهرستان با خون خويش نهال انقلاب را آبياري کرد و در جنگ تحميلي هم نقش‌شان بر همگان آشکار است وليکن اولا مگر تاريخ تشکيل شهرستان صومعه‌سرا ۱۳۳۸ نيست؟ ثانيا اين شخص از کجاي تاريخ اين مطلب مهم را درآورده است؟ از اين جمله «اوج فرهنگ دیپلماسی این شهرستان درجمهوری اسلامی در دوران گذشته بوده است» چه فهميده مي‌شود؟

  16. دهاتي گفت:

    اينکه مردم متدين و ولايت‌مدار اين ديار دست‌کم در قيام جنگل سهم بزرگ و مهمي دارند شکي در آن نيست و بعدها حتي در انقلاب اسلامي اولين شهيد استان گيلان از اين شهرستان با خون خويش نهال انقلاب را آبياري کرد و در جنگ تحميلي هم نقش‌شان بر همگان آشکار است وليکن اولا مگر تاريخ تشکيل شهرستان صومعه‌سرا ۱۳۳۸ نيست؟ ثانيا اين شخص از کجاي تاريخ اين مطلب مهم را درآورده است؟ از اين جمله «اوج فرهنگ دیپلماسی این شهرستان درجمهوری اسلامی در دوران گذشته بوده است» چه فهميده مي‌شود؟

  17. دهاتي گفت:

    اينکه مردم متدين و ولايت‌مدار اين ديار دست‌کم در قيام جنگل سهم بزرگ و مهمي دارند شکي در آن نيست و بعدها حتي در انقلاب اسلامي اولين شهيد استان گيلان از اين شهرستان با خون خويش نهال انقلاب را آبياري کرد و در جنگ تحميلي هم نقش‌شان بر همگان آشکار است وليکن اولا مگر تاريخ تشکيل شهرستان صومعه‌سرا ۱۳۳۸ نيست؟ ثانيا اين شخص از کجاي تاريخ اين مطلب مهم را درآورده است؟ از اين جمله «اوج فرهنگ دیپلماسی این شهرستان درجمهوری اسلامی در دوران گذشته بوده است» چه فهميده مي‌شود؟

  18. دهاتي گفت:

    اينکه مردم متدين و ولايت‌مدار اين ديار دست‌کم در قيام جنگل سهم بزرگ و مهمي دارند شکي در آن نيست و بعدها حتي در انقلاب اسلامي اولين شهيد استان گيلان از اين شهرستان با خون خويش نهال انقلاب را آبياري کرد و در جنگ تحميلي هم نقش‌شان بر همگان آشکار است وليکن اولا مگر تاريخ تشکيل شهرستان صومعه‌سرا ۱۳۳۸ نيست؟ ثانيا اين شخص از کجاي تاريخ اين مطلب مهم را درآورده است؟ از اين جمله «اوج فرهنگ دیپلماسی این شهرستان درجمهوری اسلامی در دوران گذشته بوده است» چه فهميده مي‌شود؟

  19. دهاتي گفت:

    اينکه مردم متدين و ولايت‌مدار اين ديار دست‌کم در قيام جنگل سهم بزرگ و مهمي دارند شکي در آن نيست و بعدها حتي در انقلاب اسلامي اولين شهيد استان گيلان از اين شهرستان با خون خويش نهال انقلاب را آبياري کرد و در جنگ تحميلي هم نقش‌شان بر همگان آشکار است وليکن اولا مگر تاريخ تشکيل شهرستان صومعه‌سرا ۱۳۳۸ نيست؟ ثانيا اين شخص از کجاي تاريخ اين مطلب مهم را درآورده است؟ از اين جمله «اوج فرهنگ دیپلماسی این شهرستان درجمهوری اسلامی در دوران گذشته بوده است» چه فهميده مي‌شود؟

  20. دهاتي گفت:

    اينکه مردم متدين و ولايت‌مدار اين ديار دست‌کم در قيام جنگل سهم بزرگ و مهمي دارند شکي در آن نيست و بعدها حتي در انقلاب اسلامي اولين شهيد استان گيلان از اين شهرستان با خون خويش نهال انقلاب را آبياري کرد و در جنگ تحميلي هم نقش‌شان بر همگان آشکار است وليکن اولا مگر تاريخ تشکيل شهرستان صومعه‌سرا ۱۳۳۸ نيست؟ ثانيا اين شخص از کجاي تاريخ اين مطلب مهم را درآورده است؟ از اين جمله «اوج فرهنگ دیپلماسی این شهرستان درجمهوری اسلامی در دوران گذشته بوده است» چه فهميده مي‌شود؟

  21. دهاتي گفت:

    اينکه مردم متدين و ولايت‌مدار اين ديار دست‌کم در قيام جنگل سهم بزرگ و مهمي دارند شکي در آن نيست و بعدها حتي در انقلاب اسلامي اولين شهيد استان گيلان از اين شهرستان با خون خويش نهال انقلاب را آبياري کرد و در جنگ تحميلي هم نقش‌شان بر همگان آشکار است وليکن اولا مگر تاريخ تشکيل شهرستان صومعه‌سرا ۱۳۳۸ نيست؟ ثانيا اين شخص از کجاي تاريخ اين مطلب مهم را درآورده است؟ از اين جمله «اوج فرهنگ دیپلماسی این شهرستان درجمهوری اسلامی در دوران گذشته بوده است» چه فهميده مي‌شود؟

  22. دهاتي گفت:

    اينکه مردم متدين و ولايت‌مدار اين ديار دست‌کم در قيام جنگل سهم بزرگ و مهمي دارند شکي در آن نيست و بعدها حتي در انقلاب اسلامي اولين شهيد استان گيلان از اين شهرستان با خون خويش نهال انقلاب را آبياري کرد و در جنگ تحميلي هم نقش‌شان بر همگان آشکار است وليکن اولا مگر تاريخ تشکيل شهرستان صومعه‌سرا ۱۳۳۸ نيست؟ ثانيا اين شخص از کجاي تاريخ اين مطلب مهم را درآورده است؟ از اين جمله «اوج فرهنگ دیپلماسی این شهرستان درجمهوری اسلامی در دوران گذشته بوده است» چه فهميده مي‌شود؟

  23. دهاتي گفت:

    اينکه مردم متدين و ولايت‌مدار اين ديار دست‌کم در قيام جنگل سهم بزرگ و مهمي دارند شکي در آن نيست و بعدها حتي در انقلاب اسلامي اولين شهيد استان گيلان از اين شهرستان با خون خويش نهال انقلاب را آبياري کرد و در جنگ تحميلي هم نقش‌شان بر همگان آشکار است وليکن اولا مگر تاريخ تشکيل شهرستان صومعه‌سرا ۱۳۳۸ نيست؟ ثانيا اين شخص از کجاي تاريخ اين مطلب مهم را درآورده است؟ از اين جمله «اوج فرهنگ دیپلماسی این شهرستان درجمهوری اسلامی در دوران گذشته بوده است» چه فهميده مي‌شود؟

  24. دهاتي گفت:

    اينکه مردم متدين و ولايت‌مدار اين ديار دست‌کم در قيام جنگل سهم بزرگ و مهمي دارند شکي در آن نيست و بعدها حتي در انقلاب اسلامي اولين شهيد استان گيلان از اين شهرستان با خون خويش نهال انقلاب را آبياري کرد و در جنگ تحميلي هم نقش‌شان بر همگان آشکار است وليکن اولا مگر تاريخ تشکيل شهرستان صومعه‌سرا ۱۳۳۸ نيست؟ ثانيا اين شخص از کجاي تاريخ اين مطلب مهم را درآورده است؟ از اين جمله «اوج فرهنگ دیپلماسی این شهرستان درجمهوری اسلامی در دوران گذشته بوده است» چه فهميده مي‌شود؟

  25. دهاتي گفت:

    اينکه مردم متدين و ولايت‌مدار اين ديار دست‌کم در قيام جنگل سهم بزرگ و مهمي دارند شکي در آن نيست و بعدها حتي در انقلاب اسلامي اولين شهيد استان گيلان از اين شهرستان با خون خويش نهال انقلاب را آبياري کرد و در جنگ تحميلي هم نقش‌شان بر همگان آشکار است وليکن اولا مگر تاريخ تشکيل شهرستان صومعه‌سرا ۱۳۳۸ نيست؟ ثانيا اين شخص از کجاي تاريخ اين مطلب مهم را درآورده است؟ از اين جمله «اوج فرهنگ دیپلماسی این شهرستان درجمهوری اسلامی در دوران گذشته بوده است» چه فهميده مي‌شود؟

  26. دهاتي گفت:

    اينکه مردم متدين و ولايت‌مدار اين ديار دست‌کم در قيام جنگل سهم بزرگ و مهمي دارند شکي در آن نيست و بعدها حتي در انقلاب اسلامي اولين شهيد استان گيلان از اين شهرستان با خون خويش نهال انقلاب را آبياري کرد و در جنگ تحميلي هم نقش‌شان بر همگان آشکار است وليکن اولا مگر تاريخ تشکيل شهرستان صومعه‌سرا ۱۳۳۸ نيست؟ ثانيا اين شخص از کجاي تاريخ اين مطلب مهم را درآورده است؟ از اين جمله «اوج فرهنگ دیپلماسی این شهرستان درجمهوری اسلامی در دوران گذشته بوده است» چه فهميده مي‌شود؟

  27. دهاتي گفت:

    اينکه مردم متدين و ولايت‌مدار اين ديار دست‌کم در قيام جنگل سهم بزرگ و مهمي دارند شکي در آن نيست و بعدها حتي در انقلاب اسلامي اولين شهيد استان گيلان از اين شهرستان با خون خويش نهال انقلاب را آبياري کرد و در جنگ تحميلي هم نقش‌شان بر همگان آشکار است وليکن اولا مگر تاريخ تشکيل شهرستان صومعه‌سرا ۱۳۳۸ نيست؟ ثانيا اين شخص از کجاي تاريخ اين مطلب مهم را درآورده است؟ از اين جمله «اوج فرهنگ دیپلماسی این شهرستان درجمهوری اسلامی در دوران گذشته بوده است» چه فهميده مي‌شود؟

  28. دهاتي گفت:

    اينکه مردم متدين و ولايت‌مدار اين ديار دست‌کم در قيام جنگل سهم بزرگ و مهمي دارند شکي در آن نيست و بعدها حتي در انقلاب اسلامي اولين شهيد استان گيلان از اين شهرستان با خون خويش نهال انقلاب را آبياري کرد و در جنگ تحميلي هم نقش‌شان بر همگان آشکار است وليکن اولا مگر تاريخ تشکيل شهرستان صومعه‌سرا ۱۳۳۸ نيست؟ ثانيا اين شخص از کجاي تاريخ اين مطلب مهم را درآورده است؟ از اين جمله «اوج فرهنگ دیپلماسی این شهرستان درجمهوری اسلامی در دوران گذشته بوده است» چه فهميده مي‌شود؟

  29. دهاتي گفت:

    اينکه مردم متدين و ولايت‌مدار اين ديار دست‌کم در قيام جنگل سهم بزرگ و مهمي دارند شکي در آن نيست و بعدها حتي در انقلاب اسلامي اولين شهيد استان گيلان از اين شهرستان با خون خويش نهال انقلاب را آبياري کرد و در جنگ تحميلي هم نقش‌شان بر همگان آشکار است وليکن اولا مگر تاريخ تشکيل شهرستان صومعه‌سرا ۱۳۳۸ نيست؟ ثانيا اين شخص از کجاي تاريخ اين مطلب مهم را درآورده است؟ از اين جمله «اوج فرهنگ دیپلماسی این شهرستان درجمهوری اسلامی در دوران گذشته بوده است» چه فهميده مي‌شود؟

  30. دهاتي گفت:

    اينکه مردم متدين و ولايت‌مدار اين ديار دست‌کم در قيام جنگل سهم بزرگ و مهمي دارند شکي در آن نيست و بعدها حتي در انقلاب اسلامي اولين شهيد استان گيلان از اين شهرستان با خون خويش نهال انقلاب را آبياري کرد و در جنگ تحميلي هم نقش‌شان بر همگان آشکار است وليکن اولا مگر تاريخ تشکيل شهرستان صومعه‌سرا ۱۳۳۸ نيست؟ ثانيا اين شخص از کجاي تاريخ اين مطلب مهم را درآورده است؟ از اين جمله «اوج فرهنگ دیپلماسی این شهرستان درجمهوری اسلامی در دوران گذشته بوده است» چه فهميده مي‌شود؟

  31. دهاتي گفت:

    اينکه مردم متدين و ولايت‌مدار اين ديار دست‌کم در قيام جنگل سهم بزرگ و مهمي دارند شکي در آن نيست و بعدها حتي در انقلاب اسلامي اولين شهيد استان گيلان از اين شهرستان با خون خويش نهال انقلاب را آبياري کرد و در جنگ تحميلي هم نقش‌شان بر همگان آشکار است وليکن اولا مگر تاريخ تشکيل شهرستان صومعه‌سرا ۱۳۳۸ نيست؟ ثانيا اين شخص از کجاي تاريخ اين مطلب مهم را درآورده است؟ از اين جمله «اوج فرهنگ دیپلماسی این شهرستان درجمهوری اسلامی در دوران گذشته بوده است» چه فهميده مي‌شود؟

  32. دهاتي گفت:

    اينکه مردم متدين و ولايت‌مدار اين ديار دست‌کم در قيام جنگل سهم بزرگ و مهمي دارند شکي در آن نيست و بعدها حتي در انقلاب اسلامي اولين شهيد استان گيلان از اين شهرستان با خون خويش نهال انقلاب را آبياري کرد و در جنگ تحميلي هم نقش‌شان بر همگان آشکار است وليکن اولا مگر تاريخ تشکيل شهرستان صومعه‌سرا ۱۳۳۸ نيست؟ ثانيا اين شخص از کجاي تاريخ اين مطلب مهم را درآورده است؟ از اين جمله «اوج فرهنگ دیپلماسی این شهرستان درجمهوری اسلامی در دوران گذشته بوده است» چه فهميده مي‌شود؟

  33. دهاتي گفت:

    اينکه مردم متدين و ولايت‌مدار اين ديار دست‌کم در قيام جنگل سهم بزرگ و مهمي دارند شکي در آن نيست و بعدها حتي در انقلاب اسلامي اولين شهيد استان گيلان از اين شهرستان با خون خويش نهال انقلاب را آبياري کرد و در جنگ تحميلي هم نقش‌شان بر همگان آشکار است وليکن اولا مگر تاريخ تشکيل شهرستان صومعه‌سرا ۱۳۳۸ نيست؟ ثانيا اين شخص از کجاي تاريخ اين مطلب مهم را درآورده است؟ از اين جمله «اوج فرهنگ دیپلماسی این شهرستان درجمهوری اسلامی در دوران گذشته بوده است» چه فهميده مي‌شود؟

  34. دهاتي گفت:

    اينکه مردم متدين و ولايت‌مدار اين ديار دست‌کم در قيام جنگل سهم بزرگ و مهمي دارند شکي در آن نيست و بعدها حتي در انقلاب اسلامي اولين شهيد استان گيلان از اين شهرستان با خون خويش نهال انقلاب را آبياري کرد و در جنگ تحميلي هم نقش‌شان بر همگان آشکار است وليکن اولا مگر تاريخ تشکيل شهرستان صومعه‌سرا ۱۳۳۸ نيست؟ ثانيا اين شخص از کجاي تاريخ اين مطلب مهم را درآورده است؟ از اين جمله «اوج فرهنگ دیپلماسی این شهرستان درجمهوری اسلامی در دوران گذشته بوده است» چه فهميده مي‌شود؟

  35. دهاتي گفت:

    اينکه مردم متدين و ولايت‌مدار اين ديار دست‌کم در قيام جنگل سهم بزرگ و مهمي دارند شکي در آن نيست و بعدها حتي در انقلاب اسلامي اولين شهيد استان گيلان از اين شهرستان با خون خويش نهال انقلاب را آبياري کرد و در جنگ تحميلي هم نقش‌شان بر همگان آشکار است وليکن اولا مگر تاريخ تشکيل شهرستان صومعه‌سرا ۱۳۳۸ نيست؟ ثانيا اين شخص از کجاي تاريخ اين مطلب مهم را درآورده است؟ از اين جمله «اوج فرهنگ دیپلماسی این شهرستان درجمهوری اسلامی در دوران گذشته بوده است» چه فهميده مي‌شود؟

  36. دهاتي گفت:

    اينکه مردم متدين و ولايت‌مدار اين ديار دست‌کم در قيام جنگل سهم بزرگ و مهمي دارند شکي در آن نيست و بعدها حتي در انقلاب اسلامي اولين شهيد استان گيلان از اين شهرستان با خون خويش نهال انقلاب را آبياري کرد و در جنگ تحميلي هم نقش‌شان بر همگان آشکار است وليکن اولا مگر تاريخ تشکيل شهرستان صومعه‌سرا ۱۳۳۸ نيست؟ ثانيا اين شخص از کجاي تاريخ اين مطلب مهم را درآورده است؟ از اين جمله «اوج فرهنگ دیپلماسی این شهرستان درجمهوری اسلامی در دوران گذشته بوده است» چه فهميده مي‌شود؟

  37. دهاتي گفت:

    اينکه مردم متدين و ولايت‌مدار اين ديار دست‌کم در قيام جنگل سهم بزرگ و مهمي دارند شکي در آن نيست و بعدها حتي در انقلاب اسلامي اولين شهيد استان گيلان از اين شهرستان با خون خويش نهال انقلاب را آبياري کرد و در جنگ تحميلي هم نقش‌شان بر همگان آشکار است وليکن اولا مگر تاريخ تشکيل شهرستان صومعه‌سرا ۱۳۳۸ نيست؟ ثانيا اين شخص از کجاي تاريخ اين مطلب مهم را درآورده است؟ از اين جمله «اوج فرهنگ دیپلماسی این شهرستان درجمهوری اسلامی در دوران گذشته بوده است» چه فهميده مي‌شود؟

  38. دهاتي گفت:

    اينکه مردم متدين و ولايت‌مدار اين ديار دست‌کم در قيام جنگل سهم بزرگ و مهمي دارند شکي در آن نيست و بعدها حتي در انقلاب اسلامي اولين شهيد استان گيلان از اين شهرستان با خون خويش نهال انقلاب را آبياري کرد و در جنگ تحميلي هم نقش‌شان بر همگان آشکار است وليکن اولا مگر تاريخ تشکيل شهرستان صومعه‌سرا ۱۳۳۸ نيست؟ ثانيا اين شخص از کجاي تاريخ اين مطلب مهم را درآورده است؟ از اين جمله «اوج فرهنگ دیپلماسی این شهرستان درجمهوری اسلامی در دوران گذشته بوده است» چه فهميده مي‌شود؟

  39. دهاتي گفت:

    اينکه مردم متدين و ولايت‌مدار اين ديار دست‌کم در قيام جنگل سهم بزرگ و مهمي دارند شکي در آن نيست و بعدها حتي در انقلاب اسلامي اولين شهيد استان گيلان از اين شهرستان با خون خويش نهال انقلاب را آبياري کرد و در جنگ تحميلي هم نقش‌شان بر همگان آشکار است وليکن اولا مگر تاريخ تشکيل شهرستان صومعه‌سرا ۱۳۳۸ نيست؟ ثانيا اين شخص از کجاي تاريخ اين مطلب مهم را درآورده است؟ از اين جمله «اوج فرهنگ دیپلماسی این شهرستان درجمهوری اسلامی در دوران گذشته بوده است» چه فهميده مي‌شود؟

  40. دهاتي گفت:

    اينکه مردم متدين و ولايت‌مدار اين ديار دست‌کم در قيام جنگل سهم بزرگ و مهمي دارند شکي در آن نيست و بعدها حتي در انقلاب اسلامي اولين شهيد استان گيلان از اين شهرستان با خون خويش نهال انقلاب را آبياري کرد و در جنگ تحميلي هم نقش‌شان بر همگان آشکار است وليکن اولا مگر تاريخ تشکيل شهرستان صومعه‌سرا ۱۳۳۸ نيست؟ ثانيا اين شخص از کجاي تاريخ اين مطلب مهم را درآورده است؟ از اين جمله «اوج فرهنگ دیپلماسی این شهرستان درجمهوری اسلامی در دوران گذشته بوده است» چه فهميده مي‌شود؟

  41. دهاتي گفت:

    اينکه مردم متدين و ولايت‌مدار اين ديار دست‌کم در قيام جنگل سهم بزرگ و مهمي دارند شکي در آن نيست و بعدها حتي در انقلاب اسلامي اولين شهيد استان گيلان از اين شهرستان با خون خويش نهال انقلاب را آبياري کرد و در جنگ تحميلي هم نقش‌شان بر همگان آشکار است وليکن اولا مگر تاريخ تشکيل شهرستان صومعه‌سرا ۱۳۳۸ نيست؟ ثانيا اين شخص از کجاي تاريخ اين مطلب مهم را درآورده است؟ از اين جمله «اوج فرهنگ دیپلماسی این شهرستان درجمهوری اسلامی در دوران گذشته بوده است» چه فهميده مي‌شود؟

  42. دهاتي گفت:

    اينکه مردم متدين و ولايت‌مدار اين ديار دست‌کم در قيام جنگل سهم بزرگ و مهمي دارند شکي در آن نيست و بعدها حتي در انقلاب اسلامي اولين شهيد استان گيلان از اين شهرستان با خون خويش نهال انقلاب را آبياري کرد و در جنگ تحميلي هم نقش‌شان بر همگان آشکار است وليکن اولا مگر تاريخ تشکيل شهرستان صومعه‌سرا ۱۳۳۸ نيست؟ ثانيا اين شخص از کجاي تاريخ اين مطلب مهم را درآورده است؟ از اين جمله «اوج فرهنگ دیپلماسی این شهرستان درجمهوری اسلامی در دوران گذشته بوده است» چه فهميده مي‌شود؟

  43. دهاتي گفت:

    اينکه مردم متدين و ولايت‌مدار اين ديار دست‌کم در قيام جنگل سهم بزرگ و مهمي دارند شکي در آن نيست و بعدها حتي در انقلاب اسلامي اولين شهيد استان گيلان از اين شهرستان با خون خويش نهال انقلاب را آبياري کرد و در جنگ تحميلي هم نقش‌شان بر همگان آشکار است وليکن اولا مگر تاريخ تشکيل شهرستان صومعه‌سرا ۱۳۳۸ نيست؟ ثانيا اين شخص از کجاي تاريخ اين مطلب مهم را درآورده است؟ از اين جمله «اوج فرهنگ دیپلماسی این شهرستان درجمهوری اسلامی در دوران گذشته بوده است» چه فهميده مي‌شود؟

  44. دهاتي گفت:

    اينکه مردم متدين و ولايت‌مدار اين ديار دست‌کم در قيام جنگل سهم بزرگ و مهمي دارند شکي در آن نيست و بعدها حتي در انقلاب اسلامي اولين شهيد استان گيلان از اين شهرستان با خون خويش نهال انقلاب را آبياري کرد و در جنگ تحميلي هم نقش‌شان بر همگان آشکار است وليکن اولا مگر تاريخ تشکيل شهرستان صومعه‌سرا ۱۳۳۸ نيست؟ ثانيا اين شخص از کجاي تاريخ اين مطلب مهم را درآورده است؟ از اين جمله «اوج فرهنگ دیپلماسی این شهرستان درجمهوری اسلامی در دوران گذشته بوده است» چه فهميده مي‌شود؟

  45. دهاتي گفت:

    اينکه مردم متدين و ولايت‌مدار اين ديار دست‌کم در قيام جنگل سهم بزرگ و مهمي دارند شکي در آن نيست و بعدها حتي در انقلاب اسلامي اولين شهيد استان گيلان از اين شهرستان با خون خويش نهال انقلاب را آبياري کرد و در جنگ تحميلي هم نقش‌شان بر همگان آشکار است وليکن اولا مگر تاريخ تشکيل شهرستان صومعه‌سرا ۱۳۳۸ نيست؟ ثانيا اين شخص از کجاي تاريخ اين مطلب مهم را درآورده است؟ از اين جمله «اوج فرهنگ دیپلماسی این شهرستان درجمهوری اسلامی در دوران گذشته بوده است» چه فهميده مي‌شود؟

  46. دهاتي گفت:

    اينکه مردم متدين و ولايت‌مدار اين ديار دست‌کم در قيام جنگل سهم بزرگ و مهمي دارند شکي در آن نيست و بعدها حتي در انقلاب اسلامي اولين شهيد استان گيلان از اين شهرستان با خون خويش نهال انقلاب را آبياري کرد و در جنگ تحميلي هم نقش‌شان بر همگان آشکار است وليکن اولا مگر تاريخ تشکيل شهرستان صومعه‌سرا ۱۳۳۸ نيست؟ ثانيا اين شخص از کجاي تاريخ اين مطلب مهم را درآورده است؟ از اين جمله «اوج فرهنگ دیپلماسی این شهرستان درجمهوری اسلامی در دوران گذشته بوده است» چه فهميده مي‌شود؟

  47. دهاتي گفت:

    اينکه مردم متدين و ولايت‌مدار اين ديار دست‌کم در قيام جنگل سهم بزرگ و مهمي دارند شکي در آن نيست و بعدها حتي در انقلاب اسلامي اولين شهيد استان گيلان از اين شهرستان با خون خويش نهال انقلاب را آبياري کرد و در جنگ تحميلي هم نقش‌شان بر همگان آشکار است وليکن اولا مگر تاريخ تشکيل شهرستان صومعه‌سرا ۱۳۳۸ نيست؟ ثانيا اين شخص از کجاي تاريخ اين مطلب مهم را درآورده است؟ از اين جمله «اوج فرهنگ دیپلماسی این شهرستان درجمهوری اسلامی در دوران گذشته بوده است» چه فهميده مي‌شود؟

  48. دهاتي گفت:

    اينکه مردم متدين و ولايت‌مدار اين ديار دست‌کم در قيام جنگل سهم بزرگ و مهمي دارند شکي در آن نيست و بعدها حتي در انقلاب اسلامي اولين شهيد استان گيلان از اين شهرستان با خون خويش نهال انقلاب را آبياري کرد و در جنگ تحميلي هم نقش‌شان بر همگان آشکار است وليکن اولا مگر تاريخ تشکيل شهرستان صومعه‌سرا ۱۳۳۸ نيست؟ ثانيا اين شخص از کجاي تاريخ اين مطلب مهم را درآورده است؟ از اين جمله «اوج فرهنگ دیپلماسی این شهرستان درجمهوری اسلامی در دوران گذشته بوده است» چه فهميده مي‌شود؟

  49. دهاتي گفت:

    اينکه مردم متدين و ولايت‌مدار اين ديار دست‌کم در قيام جنگل سهم بزرگ و مهمي دارند شکي در آن نيست و بعدها حتي در انقلاب اسلامي اولين شهيد استان گيلان از اين شهرستان با خون خويش نهال انقلاب را آبياري کرد و در جنگ تحميلي هم نقش‌شان بر همگان آشکار است وليکن اولا مگر تاريخ تشکيل شهرستان صومعه‌سرا ۱۳۳۸ نيست؟ ثانيا اين شخص از کجاي تاريخ اين مطلب مهم را درآورده است؟ از اين جمله «اوج فرهنگ دیپلماسی این شهرستان درجمهوری اسلامی در دوران گذشته بوده است» چه فهميده مي‌شود؟

  50. دهاتي گفت:

    اينکه مردم متدين و ولايت‌مدار اين ديار دست‌کم در قيام جنگل سهم بزرگ و مهمي دارند شکي در آن نيست و بعدها حتي در انقلاب اسلامي اولين شهيد استان گيلان از اين شهرستان با خون خويش نهال انقلاب را آبياري کرد و در جنگ تحميلي هم نقش‌شان بر همگان آشکار است وليکن اولا مگر تاريخ تشکيل شهرستان صومعه‌سرا ۱۳۳۸ نيست؟ ثانيا اين شخص از کجاي تاريخ اين مطلب مهم را درآورده است؟ از اين جمله «اوج فرهنگ دیپلماسی این شهرستان درجمهوری اسلامی در دوران گذشته بوده است» چه فهميده مي‌شود؟

  51. دهاتي گفت:

    اينکه مردم متدين و ولايت‌مدار اين ديار دست‌کم در قيام جنگل سهم بزرگ و مهمي دارند شکي در آن نيست و بعدها حتي در انقلاب اسلامي اولين شهيد استان گيلان از اين شهرستان با خون خويش نهال انقلاب را آبياري کرد و در جنگ تحميلي هم نقش‌شان بر همگان آشکار است وليکن اولا مگر تاريخ تشکيل شهرستان صومعه‌سرا ۱۳۳۸ نيست؟ ثانيا اين شخص از کجاي تاريخ اين مطلب مهم را درآورده است؟ از اين جمله «اوج فرهنگ دیپلماسی این شهرستان درجمهوری اسلامی در دوران گذشته بوده است» چه فهميده مي‌شود؟

  52. دهاتي گفت:

    اينکه مردم متدين و ولايت‌مدار اين ديار دست‌کم در قيام جنگل سهم بزرگ و مهمي دارند شکي در آن نيست و بعدها حتي در انقلاب اسلامي اولين شهيد استان گيلان از اين شهرستان با خون خويش نهال انقلاب را آبياري کرد و در جنگ تحميلي هم نقش‌شان بر همگان آشکار است وليکن اولا مگر تاريخ تشکيل شهرستان صومعه‌سرا ۱۳۳۸ نيست؟ ثانيا اين شخص از کجاي تاريخ اين مطلب مهم را درآورده است؟ از اين جمله «اوج فرهنگ دیپلماسی این شهرستان درجمهوری اسلامی در دوران گذشته بوده است» چه فهميده مي‌شود؟

  53. دهاتي گفت:

    اينکه مردم متدين و ولايت‌مدار اين ديار دست‌کم در قيام جنگل سهم بزرگ و مهمي دارند شکي در آن نيست و بعدها حتي در انقلاب اسلامي اولين شهيد استان گيلان از اين شهرستان با خون خويش نهال انقلاب را آبياري کرد و در جنگ تحميلي هم نقش‌شان بر همگان آشکار است وليکن اولا مگر تاريخ تشکيل شهرستان صومعه‌سرا ۱۳۳۸ نيست؟ ثانيا اين شخص از کجاي تاريخ اين مطلب مهم را درآورده است؟ از اين جمله «اوج فرهنگ دیپلماسی این شهرستان درجمهوری اسلامی در دوران گذشته بوده است» چه فهميده مي‌شود؟

  54. دهاتي گفت:

    اينکه مردم متدين و ولايت‌مدار اين ديار دست‌کم در قيام جنگل سهم بزرگ و مهمي دارند شکي در آن نيست و بعدها حتي در انقلاب اسلامي اولين شهيد استان گيلان از اين شهرستان با خون خويش نهال انقلاب را آبياري کرد و در جنگ تحميلي هم نقش‌شان بر همگان آشکار است وليکن اولا مگر تاريخ تشکيل شهرستان صومعه‌سرا ۱۳۳۸ نيست؟ ثانيا اين شخص از کجاي تاريخ اين مطلب مهم را درآورده است؟ از اين جمله «اوج فرهنگ دیپلماسی این شهرستان درجمهوری اسلامی در دوران گذشته بوده است» چه فهميده مي‌شود؟

  55. دهاتي گفت:

    اينکه مردم متدين و ولايت‌مدار اين ديار دست‌کم در قيام جنگل سهم بزرگ و مهمي دارند شکي در آن نيست و بعدها حتي در انقلاب اسلامي اولين شهيد استان گيلان از اين شهرستان با خون خويش نهال انقلاب را آبياري کرد و در جنگ تحميلي هم نقش‌شان بر همگان آشکار است وليکن اولا مگر تاريخ تشکيل شهرستان صومعه‌سرا ۱۳۳۸ نيست؟ ثانيا اين شخص از کجاي تاريخ اين مطلب مهم را درآورده است؟ از اين جمله «اوج فرهنگ دیپلماسی این شهرستان درجمهوری اسلامی در دوران گذشته بوده است» چه فهميده مي‌شود؟

  56. دهاتي گفت:

    اينکه مردم متدين و ولايت‌مدار اين ديار دست‌کم در قيام جنگل سهم بزرگ و مهمي دارند شکي در آن نيست و بعدها حتي در انقلاب اسلامي اولين شهيد استان گيلان از اين شهرستان با خون خويش نهال انقلاب را آبياري کرد و در جنگ تحميلي هم نقش‌شان بر همگان آشکار است وليکن اولا مگر تاريخ تشکيل شهرستان صومعه‌سرا ۱۳۳۸ نيست؟ ثانيا اين شخص از کجاي تاريخ اين مطلب مهم را درآورده است؟ از اين جمله «اوج فرهنگ دیپلماسی این شهرستان درجمهوری اسلامی در دوران گذشته بوده است» چه فهميده مي‌شود؟

  57. دهاتي گفت:

    اينکه مردم متدين و ولايت‌مدار اين ديار دست‌کم در قيام جنگل سهم بزرگ و مهمي دارند شکي در آن نيست و بعدها حتي در انقلاب اسلامي اولين شهيد استان گيلان از اين شهرستان با خون خويش نهال انقلاب را آبياري کرد و در جنگ تحميلي هم نقش‌شان بر همگان آشکار است وليکن اولا مگر تاريخ تشکيل شهرستان صومعه‌سرا ۱۳۳۸ نيست؟ ثانيا اين شخص از کجاي تاريخ اين مطلب مهم را درآورده است؟ از اين جمله «اوج فرهنگ دیپلماسی این شهرستان درجمهوری اسلامی در دوران گذشته بوده است» چه فهميده مي‌شود؟

  58. دهاتي گفت:

    اينکه مردم متدين و ولايت‌مدار اين ديار دست‌کم در قيام جنگل سهم بزرگ و مهمي دارند شکي در آن نيست و بعدها حتي در انقلاب اسلامي اولين شهيد استان گيلان از اين شهرستان با خون خويش نهال انقلاب را آبياري کرد و در جنگ تحميلي هم نقش‌شان بر همگان آشکار است وليکن اولا مگر تاريخ تشکيل شهرستان صومعه‌سرا ۱۳۳۸ نيست؟ ثانيا اين شخص از کجاي تاريخ اين مطلب مهم را درآورده است؟ از اين جمله «اوج فرهنگ دیپلماسی این شهرستان درجمهوری اسلامی در دوران گذشته بوده است» چه فهميده مي‌شود؟

  59. شهرام گفت:

    سلام – قدیم چه اتفاقی افتاده حال مهم هم بوده باشد دیگر گذشته است – آقای خصوصی جنابعالی جدیدا برای این مردم چه کرده ایی ؟ آجری را برای اشتغال جوانان صومعه سرایی جابجا کرده ایی ؟ برای جوان بیکار و یا متاهل در معرض طلاق چه فرقی میکند مغول را دو هزار سال پیش چکار کرده اند

  60. شهرام گفت:

    سلام – قدیم چه اتفاقی افتاده حال مهم هم بوده باشد دیگر گذشته است – آقای خصوصی جنابعالی جدیدا برای این مردم چه کرده ایی ؟ آجری را برای اشتغال جوانان صومعه سرایی جابجا کرده ایی ؟ برای جوان بیکار و یا متاهل در معرض طلاق چه فرقی میکند مغول را دو هزار سال پیش چکار کرده اند

  61. شهرام گفت:

    سلام – قدیم چه اتفاقی افتاده حال مهم هم بوده باشد دیگر گذشته است – آقای خصوصی جنابعالی جدیدا برای این مردم چه کرده ایی ؟ آجری را برای اشتغال جوانان صومعه سرایی جابجا کرده ایی ؟ برای جوان بیکار و یا متاهل در معرض طلاق چه فرقی میکند مغول را دو هزار سال پیش چکار کرده اند

  62. شهرام گفت:

    سلام – قدیم چه اتفاقی افتاده حال مهم هم بوده باشد دیگر گذشته است – آقای خصوصی جنابعالی جدیدا برای این مردم چه کرده ایی ؟ آجری را برای اشتغال جوانان صومعه سرایی جابجا کرده ایی ؟ برای جوان بیکار و یا متاهل در معرض طلاق چه فرقی میکند مغول را دو هزار سال پیش چکار کرده اند

  63. شهرام گفت:

    سلام – قدیم چه اتفاقی افتاده حال مهم هم بوده باشد دیگر گذشته است – آقای خصوصی جنابعالی جدیدا برای این مردم چه کرده ایی ؟ آجری را برای اشتغال جوانان صومعه سرایی جابجا کرده ایی ؟ برای جوان بیکار و یا متاهل در معرض طلاق چه فرقی میکند مغول را دو هزار سال پیش چکار کرده اند

  64. شهرام گفت:

    سلام – قدیم چه اتفاقی افتاده حال مهم هم بوده باشد دیگر گذشته است – آقای خصوصی جنابعالی جدیدا برای این مردم چه کرده ایی ؟ آجری را برای اشتغال جوانان صومعه سرایی جابجا کرده ایی ؟ برای جوان بیکار و یا متاهل در معرض طلاق چه فرقی میکند مغول را دو هزار سال پیش چکار کرده اند

  65. شهرام گفت:

    سلام – قدیم چه اتفاقی افتاده حال مهم هم بوده باشد دیگر گذشته است – آقای خصوصی جنابعالی جدیدا برای این مردم چه کرده ایی ؟ آجری را برای اشتغال جوانان صومعه سرایی جابجا کرده ایی ؟ برای جوان بیکار و یا متاهل در معرض طلاق چه فرقی میکند مغول را دو هزار سال پیش چکار کرده اند

  66. شهرام گفت:

    سلام – قدیم چه اتفاقی افتاده حال مهم هم بوده باشد دیگر گذشته است – آقای خصوصی جنابعالی جدیدا برای این مردم چه کرده ایی ؟ آجری را برای اشتغال جوانان صومعه سرایی جابجا کرده ایی ؟ برای جوان بیکار و یا متاهل در معرض طلاق چه فرقی میکند مغول را دو هزار سال پیش چکار کرده اند

  67. شهرام گفت:

    سلام – قدیم چه اتفاقی افتاده حال مهم هم بوده باشد دیگر گذشته است – آقای خصوصی جنابعالی جدیدا برای این مردم چه کرده ایی ؟ آجری را برای اشتغال جوانان صومعه سرایی جابجا کرده ایی ؟ برای جوان بیکار و یا متاهل در معرض طلاق چه فرقی میکند مغول را دو هزار سال پیش چکار کرده اند

  68. شهرام گفت:

    سلام – قدیم چه اتفاقی افتاده حال مهم هم بوده باشد دیگر گذشته است – آقای خصوصی جنابعالی جدیدا برای این مردم چه کرده ایی ؟ آجری را برای اشتغال جوانان صومعه سرایی جابجا کرده ایی ؟ برای جوان بیکار و یا متاهل در معرض طلاق چه فرقی میکند مغول را دو هزار سال پیش چکار کرده اند

  69. شهرام گفت:

    سلام – قدیم چه اتفاقی افتاده حال مهم هم بوده باشد دیگر گذشته است – آقای خصوصی جنابعالی جدیدا برای این مردم چه کرده ایی ؟ آجری را برای اشتغال جوانان صومعه سرایی جابجا کرده ایی ؟ برای جوان بیکار و یا متاهل در معرض طلاق چه فرقی میکند مغول را دو هزار سال پیش چکار کرده اند

  70. شهرام گفت:

    سلام – قدیم چه اتفاقی افتاده حال مهم هم بوده باشد دیگر گذشته است – آقای خصوصی جنابعالی جدیدا برای این مردم چه کرده ایی ؟ آجری را برای اشتغال جوانان صومعه سرایی جابجا کرده ایی ؟ برای جوان بیکار و یا متاهل در معرض طلاق چه فرقی میکند مغول را دو هزار سال پیش چکار کرده اند

  71. شهرام گفت:

    سلام – قدیم چه اتفاقی افتاده حال مهم هم بوده باشد دیگر گذشته است – آقای خصوصی جنابعالی جدیدا برای این مردم چه کرده ایی ؟ آجری را برای اشتغال جوانان صومعه سرایی جابجا کرده ایی ؟ برای جوان بیکار و یا متاهل در معرض طلاق چه فرقی میکند مغول را دو هزار سال پیش چکار کرده اند

  72. شهرام گفت:

    سلام – قدیم چه اتفاقی افتاده حال مهم هم بوده باشد دیگر گذشته است – آقای خصوصی جنابعالی جدیدا برای این مردم چه کرده ایی ؟ آجری را برای اشتغال جوانان صومعه سرایی جابجا کرده ایی ؟ برای جوان بیکار و یا متاهل در معرض طلاق چه فرقی میکند مغول را دو هزار سال پیش چکار کرده اند

  73. شهرام گفت:

    سلام – قدیم چه اتفاقی افتاده حال مهم هم بوده باشد دیگر گذشته است – آقای خصوصی جنابعالی جدیدا برای این مردم چه کرده ایی ؟ آجری را برای اشتغال جوانان صومعه سرایی جابجا کرده ایی ؟ برای جوان بیکار و یا متاهل در معرض طلاق چه فرقی میکند مغول را دو هزار سال پیش چکار کرده اند

  74. شهرام گفت:

    سلام – قدیم چه اتفاقی افتاده حال مهم هم بوده باشد دیگر گذشته است – آقای خصوصی جنابعالی جدیدا برای این مردم چه کرده ایی ؟ آجری را برای اشتغال جوانان صومعه سرایی جابجا کرده ایی ؟ برای جوان بیکار و یا متاهل در معرض طلاق چه فرقی میکند مغول را دو هزار سال پیش چکار کرده اند

  75. شهرام گفت:

    سلام – قدیم چه اتفاقی افتاده حال مهم هم بوده باشد دیگر گذشته است – آقای خصوصی جنابعالی جدیدا برای این مردم چه کرده ایی ؟ آجری را برای اشتغال جوانان صومعه سرایی جابجا کرده ایی ؟ برای جوان بیکار و یا متاهل در معرض طلاق چه فرقی میکند مغول را دو هزار سال پیش چکار کرده اند

  76. شهرام گفت:

    سلام – قدیم چه اتفاقی افتاده حال مهم هم بوده باشد دیگر گذشته است – آقای خصوصی جنابعالی جدیدا برای این مردم چه کرده ایی ؟ آجری را برای اشتغال جوانان صومعه سرایی جابجا کرده ایی ؟ برای جوان بیکار و یا متاهل در معرض طلاق چه فرقی میکند مغول را دو هزار سال پیش چکار کرده اند

  77. شهرام گفت:

    سلام – قدیم چه اتفاقی افتاده حال مهم هم بوده باشد دیگر گذشته است – آقای خصوصی جنابعالی جدیدا برای این مردم چه کرده ایی ؟ آجری را برای اشتغال جوانان صومعه سرایی جابجا کرده ایی ؟ برای جوان بیکار و یا متاهل در معرض طلاق چه فرقی میکند مغول را دو هزار سال پیش چکار کرده اند

  78. شهرام گفت:

    سلام – قدیم چه اتفاقی افتاده حال مهم هم بوده باشد دیگر گذشته است – آقای خصوصی جنابعالی جدیدا برای این مردم چه کرده ایی ؟ آجری را برای اشتغال جوانان صومعه سرایی جابجا کرده ایی ؟ برای جوان بیکار و یا متاهل در معرض طلاق چه فرقی میکند مغول را دو هزار سال پیش چکار کرده اند

  79. شهرام گفت:

    سلام – قدیم چه اتفاقی افتاده حال مهم هم بوده باشد دیگر گذشته است – آقای خصوصی جنابعالی جدیدا برای این مردم چه کرده ایی ؟ آجری را برای اشتغال جوانان صومعه سرایی جابجا کرده ایی ؟ برای جوان بیکار و یا متاهل در معرض طلاق چه فرقی میکند مغول را دو هزار سال پیش چکار کرده اند

  80. شهرام گفت:

    سلام – قدیم چه اتفاقی افتاده حال مهم هم بوده باشد دیگر گذشته است – آقای خصوصی جنابعالی جدیدا برای این مردم چه کرده ایی ؟ آجری را برای اشتغال جوانان صومعه سرایی جابجا کرده ایی ؟ برای جوان بیکار و یا متاهل در معرض طلاق چه فرقی میکند مغول را دو هزار سال پیش چکار کرده اند

  81. شهرام گفت:

    سلام – قدیم چه اتفاقی افتاده حال مهم هم بوده باشد دیگر گذشته است – آقای خصوصی جنابعالی جدیدا برای این مردم چه کرده ایی ؟ آجری را برای اشتغال جوانان صومعه سرایی جابجا کرده ایی ؟ برای جوان بیکار و یا متاهل در معرض طلاق چه فرقی میکند مغول را دو هزار سال پیش چکار کرده اند

  82. شهرام گفت:

    سلام – قدیم چه اتفاقی افتاده حال مهم هم بوده باشد دیگر گذشته است – آقای خصوصی جنابعالی جدیدا برای این مردم چه کرده ایی ؟ آجری را برای اشتغال جوانان صومعه سرایی جابجا کرده ایی ؟ برای جوان بیکار و یا متاهل در معرض طلاق چه فرقی میکند مغول را دو هزار سال پیش چکار کرده اند

  83. شهرام گفت:

    سلام – قدیم چه اتفاقی افتاده حال مهم هم بوده باشد دیگر گذشته است – آقای خصوصی جنابعالی جدیدا برای این مردم چه کرده ایی ؟ آجری را برای اشتغال جوانان صومعه سرایی جابجا کرده ایی ؟ برای جوان بیکار و یا متاهل در معرض طلاق چه فرقی میکند مغول را دو هزار سال پیش چکار کرده اند

  84. شهرام گفت:

    سلام – قدیم چه اتفاقی افتاده حال مهم هم بوده باشد دیگر گذشته است – آقای خصوصی جنابعالی جدیدا برای این مردم چه کرده ایی ؟ آجری را برای اشتغال جوانان صومعه سرایی جابجا کرده ایی ؟ برای جوان بیکار و یا متاهل در معرض طلاق چه فرقی میکند مغول را دو هزار سال پیش چکار کرده اند

  85. شهرام گفت:

    سلام – قدیم چه اتفاقی افتاده حال مهم هم بوده باشد دیگر گذشته است – آقای خصوصی جنابعالی جدیدا برای این مردم چه کرده ایی ؟ آجری را برای اشتغال جوانان صومعه سرایی جابجا کرده ایی ؟ برای جوان بیکار و یا متاهل در معرض طلاق چه فرقی میکند مغول را دو هزار سال پیش چکار کرده اند

  86. شهرام گفت:

    سلام – قدیم چه اتفاقی افتاده حال مهم هم بوده باشد دیگر گذشته است – آقای خصوصی جنابعالی جدیدا برای این مردم چه کرده ایی ؟ آجری را برای اشتغال جوانان صومعه سرایی جابجا کرده ایی ؟ برای جوان بیکار و یا متاهل در معرض طلاق چه فرقی میکند مغول را دو هزار سال پیش چکار کرده اند

  87. شهرام گفت:

    سلام – قدیم چه اتفاقی افتاده حال مهم هم بوده باشد دیگر گذشته است – آقای خصوصی جنابعالی جدیدا برای این مردم چه کرده ایی ؟ آجری را برای اشتغال جوانان صومعه سرایی جابجا کرده ایی ؟ برای جوان بیکار و یا متاهل در معرض طلاق چه فرقی میکند مغول را دو هزار سال پیش چکار کرده اند

  88. شهرام گفت:

    سلام – قدیم چه اتفاقی افتاده حال مهم هم بوده باشد دیگر گذشته است – آقای خصوصی جنابعالی جدیدا برای این مردم چه کرده ایی ؟ آجری را برای اشتغال جوانان صومعه سرایی جابجا کرده ایی ؟ برای جوان بیکار و یا متاهل در معرض طلاق چه فرقی میکند مغول را دو هزار سال پیش چکار کرده اند

  89. شهرام گفت:

    سلام – قدیم چه اتفاقی افتاده حال مهم هم بوده باشد دیگر گذشته است – آقای خصوصی جنابعالی جدیدا برای این مردم چه کرده ایی ؟ آجری را برای اشتغال جوانان صومعه سرایی جابجا کرده ایی ؟ برای جوان بیکار و یا متاهل در معرض طلاق چه فرقی میکند مغول را دو هزار سال پیش چکار کرده اند

  90. شهرام گفت:

    سلام – قدیم چه اتفاقی افتاده حال مهم هم بوده باشد دیگر گذشته است – آقای خصوصی جنابعالی جدیدا برای این مردم چه کرده ایی ؟ آجری را برای اشتغال جوانان صومعه سرایی جابجا کرده ایی ؟ برای جوان بیکار و یا متاهل در معرض طلاق چه فرقی میکند مغول را دو هزار سال پیش چکار کرده اند

  91. شهرام گفت:

    سلام – قدیم چه اتفاقی افتاده حال مهم هم بوده باشد دیگر گذشته است – آقای خصوصی جنابعالی جدیدا برای این مردم چه کرده ایی ؟ آجری را برای اشتغال جوانان صومعه سرایی جابجا کرده ایی ؟ برای جوان بیکار و یا متاهل در معرض طلاق چه فرقی میکند مغول را دو هزار سال پیش چکار کرده اند

  92. شهرام گفت:

    سلام – قدیم چه اتفاقی افتاده حال مهم هم بوده باشد دیگر گذشته است – آقای خصوصی جنابعالی جدیدا برای این مردم چه کرده ایی ؟ آجری را برای اشتغال جوانان صومعه سرایی جابجا کرده ایی ؟ برای جوان بیکار و یا متاهل در معرض طلاق چه فرقی میکند مغول را دو هزار سال پیش چکار کرده اند

  93. شهرام گفت:

    سلام – قدیم چه اتفاقی افتاده حال مهم هم بوده باشد دیگر گذشته است – آقای خصوصی جنابعالی جدیدا برای این مردم چه کرده ایی ؟ آجری را برای اشتغال جوانان صومعه سرایی جابجا کرده ایی ؟ برای جوان بیکار و یا متاهل در معرض طلاق چه فرقی میکند مغول را دو هزار سال پیش چکار کرده اند

  94. شهرام گفت:

    سلام – قدیم چه اتفاقی افتاده حال مهم هم بوده باشد دیگر گذشته است – آقای خصوصی جنابعالی جدیدا برای این مردم چه کرده ایی ؟ آجری را برای اشتغال جوانان صومعه سرایی جابجا کرده ایی ؟ برای جوان بیکار و یا متاهل در معرض طلاق چه فرقی میکند مغول را دو هزار سال پیش چکار کرده اند

  95. شهرام گفت:

    سلام – قدیم چه اتفاقی افتاده حال مهم هم بوده باشد دیگر گذشته است – آقای خصوصی جنابعالی جدیدا برای این مردم چه کرده ایی ؟ آجری را برای اشتغال جوانان صومعه سرایی جابجا کرده ایی ؟ برای جوان بیکار و یا متاهل در معرض طلاق چه فرقی میکند مغول را دو هزار سال پیش چکار کرده اند

  96. شهرام گفت:

    سلام – قدیم چه اتفاقی افتاده حال مهم هم بوده باشد دیگر گذشته است – آقای خصوصی جنابعالی جدیدا برای این مردم چه کرده ایی ؟ آجری را برای اشتغال جوانان صومعه سرایی جابجا کرده ایی ؟ برای جوان بیکار و یا متاهل در معرض طلاق چه فرقی میکند مغول را دو هزار سال پیش چکار کرده اند

  97. شهرام گفت:

    سلام – قدیم چه اتفاقی افتاده حال مهم هم بوده باشد دیگر گذشته است – آقای خصوصی جنابعالی جدیدا برای این مردم چه کرده ایی ؟ آجری را برای اشتغال جوانان صومعه سرایی جابجا کرده ایی ؟ برای جوان بیکار و یا متاهل در معرض طلاق چه فرقی میکند مغول را دو هزار سال پیش چکار کرده اند

  98. شهرام گفت:

    سلام – قدیم چه اتفاقی افتاده حال مهم هم بوده باشد دیگر گذشته است – آقای خصوصی جنابعالی جدیدا برای این مردم چه کرده ایی ؟ آجری را برای اشتغال جوانان صومعه سرایی جابجا کرده ایی ؟ برای جوان بیکار و یا متاهل در معرض طلاق چه فرقی میکند مغول را دو هزار سال پیش چکار کرده اند

  99. شهرام گفت:

    سلام – قدیم چه اتفاقی افتاده حال مهم هم بوده باشد دیگر گذشته است – آقای خصوصی جنابعالی جدیدا برای این مردم چه کرده ایی ؟ آجری را برای اشتغال جوانان صومعه سرایی جابجا کرده ایی ؟ برای جوان بیکار و یا متاهل در معرض طلاق چه فرقی میکند مغول را دو هزار سال پیش چکار کرده اند

  100. شهرام گفت:

    سلام – قدیم چه اتفاقی افتاده حال مهم هم بوده باشد دیگر گذشته است – آقای خصوصی جنابعالی جدیدا برای این مردم چه کرده ایی ؟ آجری را برای اشتغال جوانان صومعه سرایی جابجا کرده ایی ؟ برای جوان بیکار و یا متاهل در معرض طلاق چه فرقی میکند مغول را دو هزار سال پیش چکار کرده اند

  101. شهرام گفت:

    سلام – قدیم چه اتفاقی افتاده حال مهم هم بوده باشد دیگر گذشته است – آقای خصوصی جنابعالی جدیدا برای این مردم چه کرده ایی ؟ آجری را برای اشتغال جوانان صومعه سرایی جابجا کرده ایی ؟ برای جوان بیکار و یا متاهل در معرض طلاق چه فرقی میکند مغول را دو هزار سال پیش چکار کرده اند

  102. شهرام گفت:

    سلام – قدیم چه اتفاقی افتاده حال مهم هم بوده باشد دیگر گذشته است – آقای خصوصی جنابعالی جدیدا برای این مردم چه کرده ایی ؟ آجری را برای اشتغال جوانان صومعه سرایی جابجا کرده ایی ؟ برای جوان بیکار و یا متاهل در معرض طلاق چه فرقی میکند مغول را دو هزار سال پیش چکار کرده اند

  103. شهرام گفت:

    سلام – قدیم چه اتفاقی افتاده حال مهم هم بوده باشد دیگر گذشته است – آقای خصوصی جنابعالی جدیدا برای این مردم چه کرده ایی ؟ آجری را برای اشتغال جوانان صومعه سرایی جابجا کرده ایی ؟ برای جوان بیکار و یا متاهل در معرض طلاق چه فرقی میکند مغول را دو هزار سال پیش چکار کرده اند

  104. شهرام گفت:

    سلام – قدیم چه اتفاقی افتاده حال مهم هم بوده باشد دیگر گذشته است – آقای خصوصی جنابعالی جدیدا برای این مردم چه کرده ایی ؟ آجری را برای اشتغال جوانان صومعه سرایی جابجا کرده ایی ؟ برای جوان بیکار و یا متاهل در معرض طلاق چه فرقی میکند مغول را دو هزار سال پیش چکار کرده اند

  105. شهرام گفت:

    سلام – قدیم چه اتفاقی افتاده حال مهم هم بوده باشد دیگر گذشته است – آقای خصوصی جنابعالی جدیدا برای این مردم چه کرده ایی ؟ آجری را برای اشتغال جوانان صومعه سرایی جابجا کرده ایی ؟ برای جوان بیکار و یا متاهل در معرض طلاق چه فرقی میکند مغول را دو هزار سال پیش چکار کرده اند

  106. شهرام گفت:

    سلام – قدیم چه اتفاقی افتاده حال مهم هم بوده باشد دیگر گذشته است – آقای خصوصی جنابعالی جدیدا برای این مردم چه کرده ایی ؟ آجری را برای اشتغال جوانان صومعه سرایی جابجا کرده ایی ؟ برای جوان بیکار و یا متاهل در معرض طلاق چه فرقی میکند مغول را دو هزار سال پیش چکار کرده اند

  107. شهرام گفت:

    سلام – قدیم چه اتفاقی افتاده حال مهم هم بوده باشد دیگر گذشته است – آقای خصوصی جنابعالی جدیدا برای این مردم چه کرده ایی ؟ آجری را برای اشتغال جوانان صومعه سرایی جابجا کرده ایی ؟ برای جوان بیکار و یا متاهل در معرض طلاق چه فرقی میکند مغول را دو هزار سال پیش چکار کرده اند

  108. شهرام گفت:

    سلام – قدیم چه اتفاقی افتاده حال مهم هم بوده باشد دیگر گذشته است – آقای خصوصی جنابعالی جدیدا برای این مردم چه کرده ایی ؟ آجری را برای اشتغال جوانان صومعه سرایی جابجا کرده ایی ؟ برای جوان بیکار و یا متاهل در معرض طلاق چه فرقی میکند مغول را دو هزار سال پیش چکار کرده اند

  109. شهرام گفت:

    سلام – قدیم چه اتفاقی افتاده حال مهم هم بوده باشد دیگر گذشته است – آقای خصوصی جنابعالی جدیدا برای این مردم چه کرده ایی ؟ آجری را برای اشتغال جوانان صومعه سرایی جابجا کرده ایی ؟ برای جوان بیکار و یا متاهل در معرض طلاق چه فرقی میکند مغول را دو هزار سال پیش چکار کرده اند

  110. شهرام گفت:

    سلام – قدیم چه اتفاقی افتاده حال مهم هم بوده باشد دیگر گذشته است – آقای خصوصی جنابعالی جدیدا برای این مردم چه کرده ایی ؟ آجری را برای اشتغال جوانان صومعه سرایی جابجا کرده ایی ؟ برای جوان بیکار و یا متاهل در معرض طلاق چه فرقی میکند مغول را دو هزار سال پیش چکار کرده اند

  111. شهرام گفت:

    سلام – قدیم چه اتفاقی افتاده حال مهم هم بوده باشد دیگر گذشته است – آقای خصوصی جنابعالی جدیدا برای این مردم چه کرده ایی ؟ آجری را برای اشتغال جوانان صومعه سرایی جابجا کرده ایی ؟ برای جوان بیکار و یا متاهل در معرض طلاق چه فرقی میکند مغول را دو هزار سال پیش چکار کرده اند

  112. شهرام گفت:

    سلام – قدیم چه اتفاقی افتاده حال مهم هم بوده باشد دیگر گذشته است – آقای خصوصی جنابعالی جدیدا برای این مردم چه کرده ایی ؟ آجری را برای اشتغال جوانان صومعه سرایی جابجا کرده ایی ؟ برای جوان بیکار و یا متاهل در معرض طلاق چه فرقی میکند مغول را دو هزار سال پیش چکار کرده اند

  113. شهرام گفت:

    سلام – قدیم چه اتفاقی افتاده حال مهم هم بوده باشد دیگر گذشته است – آقای خصوصی جنابعالی جدیدا برای این مردم چه کرده ایی ؟ آجری را برای اشتغال جوانان صومعه سرایی جابجا کرده ایی ؟ برای جوان بیکار و یا متاهل در معرض طلاق چه فرقی میکند مغول را دو هزار سال پیش چکار کرده اند

  114. شهرام گفت:

    سلام – قدیم چه اتفاقی افتاده حال مهم هم بوده باشد دیگر گذشته است – آقای خصوصی جنابعالی جدیدا برای این مردم چه کرده ایی ؟ آجری را برای اشتغال جوانان صومعه سرایی جابجا کرده ایی ؟ برای جوان بیکار و یا متاهل در معرض طلاق چه فرقی میکند مغول را دو هزار سال پیش چکار کرده اند

  115. شهرام گفت:

    سلام – قدیم چه اتفاقی افتاده حال مهم هم بوده باشد دیگر گذشته است – آقای خصوصی جنابعالی جدیدا برای این مردم چه کرده ایی ؟ آجری را برای اشتغال جوانان صومعه سرایی جابجا کرده ایی ؟ برای جوان بیکار و یا متاهل در معرض طلاق چه فرقی میکند مغول را دو هزار سال پیش چکار کرده اند

  116. شهرام گفت:

    سلام – قدیم چه اتفاقی افتاده حال مهم هم بوده باشد دیگر گذشته است – آقای خصوصی جنابعالی جدیدا برای این مردم چه کرده ایی ؟ آجری را برای اشتغال جوانان صومعه سرایی جابجا کرده ایی ؟ برای جوان بیکار و یا متاهل در معرض طلاق چه فرقی میکند مغول را دو هزار سال پیش چکار کرده اند