سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ , 17 September 2024

تاریخ انتشار : ۰۹ تیر ۹۴
ساعت انتشار : ۳:۵۹ ب.ظ
چاپ مطلب

شورای شهر شاندرمن: عده ای در ماسال به دنبال تحقیر شاندرمن هستند!

اعضای شورای شهر شاندرمن طی نامه ای خطاب به فرماندار ماسال به تلاش برخی مسئولان شهرستان برای تفکیک سه روستا از شاندرمن و الحاق به ماسال اعتراض کردند.

به گزارش ماسال نیوز، در متن نامه اعضای شورای اسلامی شهر شاندرمن که هشتم تیر ماه جاری به نگارش درآمده و به امضای تمامی اعضا رسیده است آمده:

فرماندار محترم شهرستان

با سلام و عرض ادب و احترام به استحضار می رساند اخیرا شنیده می شود که سه روستای مشه که، رزین دول و کیشه خاله، که از سنوات قبل همواره از نظر تقسیمات کشوری جز بخش شاندرمن بوده و هست متأسفانه عده ای در حال پیگیری برای جدا کردن این سه روستا از بخش شاندرمن و الحاق آن به بخش مرکزی ماسال هستند.

در این صورت، قطعا بین اهالی ماسال و شاندرمن رقابت و جدایی بیشتری اتفاق خواهد افتاد و از نظر اجتماعی و امنیتی گسستی در شهرستان بوجود خواهد آمد متأسفانه عده اندکی در بخش ماسال به دنبال تحقیر و نادیده گرفتن مردم شاندرمن می باشند که عملی بسیار زشت و زننده می باشد و ما بعنوان نمایندگان شهر شاندرمن که مرکز بخش شاندرمن می باشد از جنابعالی درخواست داریم که در این خصوص ترتیبی اتخاذ گردد که کما فی السابق جز بخش شاندرمن باقی بمانند طبیعی است که در صورت عدم اثر به مراجع بالاتر مراجعه خواهد شد.

۱-بیژن شعبانی ۲- فردین رحمانی ۳- ناصر بشردوست ۴- جهانسوز بخشی زاده ۵- قهرمان شعبان پور

این نامه علاوه بر فرماندار شهرستان، به نماینده مردم شهرستانهای تالش، رضوانشهر و ماسال، اداره اطلاعات شهرستان تالش، شورای اسلامی شهر ماسال و و معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان رونوشت شده است.

انتهای پیام/


17 ديدگاه

  1. gil گفت:

    چه ربطی به شما داره .شما به منطقه شهر برس

  2. رزا گفت:

    میشه بگی به کی ربط داره؟
    :-

  3. مطلع گفت:

    اگر ميخواستند ميله سرا را از ماسال جدا كنند بازهم همين حرف را ميزدين؟

  4. بله گفت:

    یه کار درست و منطقی وباحال و باهم اگه انجام داده باشین همینه.
    باریک
    شله
    شله

  5. gil گفت:

    مسئله مربوط به بخشداری و شهرستان هست شورای شهر اجزاره ورود به مسایل غیر از شهر ندارد
    سالهای قبل انقلاب این سه منطقه جزو ماسال بوده و حدود ۱۷ ساله که شدن جز شاندرمن
    حتی مردم برای شورای روستا هم رای ندادن اصلا کاندید نمیشن چون شاندرمن شدن را قبول ندارن یه اشتباشده

  6. ممتنع گفت:

    کاری به ماسال و شاندرمن ندارم ولی خوبه که این آقایون شورای شهر شاندرمن یه دفه دیگه متن شکواییه ی خودشونو نگا کنن ببینن چن تا غلط نگارشی توش پیدا می کنن!؟ زشت اینه که یه نامه ی ساده رو بلد نباشین درست بنویسین! باهمین سواد ادبی می خواین به مقامات بالاتر نامه بنویسین؟!خوبه که در بین شما کارشناس ادبیات هم هست.

  7. هموطن گفت:

    ماسال و شاندرمن از سالها با هم بودند و هستند و خواهند بود اهالی این دو شهر باهم برادرند حالا شما با کفایتی و با باندبازیهای پشت پرده تخم اختلاف را نپاشید

  8. دوست گفت:

    ماسال و شاندرمن تو نقشه ایران حتی به اندازه یک نقطه هم معلوم نیستن. زیاد خودتون رو درگیر مشه که و رزین دول نکنین برین دنبال چند تا طرح درست حسابی. مردم دارن از بی کفایتی و …. به جایی نمی رسن.

  9. ای روزگار گفت:

    برادران عزیز زحمت بکشید برید فیش ابیاری که برای کشاورزان می یاد مخصوصا فیش ها ی سابق ببیند تا کجا جز شاندرمن است از قدیم گفتن اسناد سخن میگوید:)

  10. یه هموطن گفت:

    اقایون با تعصب شورای شهرشاندرمن اگه می تونید جلوی مهاجرت هموطنانمان به شهر ماسال را بگیرید بخاطرمحیط بهتر تشریفشان رامیبرند ماسال محله خودتان را رونق بدین هنوز مثل روستا هستش سه تا روستا به چه درد شما می خورد مگه چقدر جمعیت داره

  11. محمدطاها گفت:

    آقایون شورا دمتون گرم امیدوارم همینطور خوب کار کنیند.
    دوست عزیزی که میگه شاندرمن مثل روستا هست.
    شما یادتون نمیاد ماسال هم روزی همین طوری بود ولی الان خوب شده که البته به تنهایی نه به قول خودتون که شاندرمنی ها اومدن اونجا ……. . حالا کاری نداریم درسته از اول سر یه مسائلی که بخاطر محدود بودن حجم متن من نمیتونم توضیح بدم ماسال از نظر شهری بهتر بود.ودرسال های اخیر پیشرفت چشم گیری داشته .خوشبختانه مسوولین شاندرمن هم دارن به این مسئله بیشتر توجه میکنند وپیشرفت قابل توجه ای دارد و به کوری چشم بعضی از آدم ها این پیشرف مشاهده می شود.تازه برای پیشرفت بیشتر گرفتن این یا هر روستایی لازم است.درضمن آقایانی که میگویند به شورا شهر ربط نداره و به … … ربط داره.به هرکس ربط داره درست ولی این ها هم مسئول هستند.و همین شماها روزی اگر غیر از این بشود میگویید مسئولین شاندرمن بی خاصیت هستند.و آقایی که میگند این متن از نظر نگارشی مشکل دارد و میگویین آقایون یه جورایی بی سوادهستند راستیتش من فک کنم این فقط یه خبر از نامه هست و خود نامه نیست لطفا زود قضاوت نکنین . و شما یی که میگید فیش….. اصلا ربطی به فیش آبیاری یا غیره نداره خیلی از روستاها هستند که این طوری هستند از جمله روستای کلنگستان که جزء شهرستان صومعه سرا هست ولی فیش آبیاری کشاورزی آن از ماسال میباشد.
    عزیزان شاندرمنی و ماسالی لطفا این اخلاق ناپسند و زشت را کنار بگزارید دیگر دوران قبیله نشینی تمام شده است.
    دنیا کجا هست وما کجا یه کم هم به چیز های مهم تر توجه کنین. ماها همه از یه کشوریم از یه استانیم واز همه مهم تر از یه زبانیم.
    نباید این جوری در باره این جور چیز ها تصمیم بگیریم درسته قدیمیان …. و لی ما ها چی باید فکر مان را باز کنیم.نباید از پیشرفت هم ناراحت بشیم.
    بخش ماسال و بخش شاندرمن هردو باهم میشون شهرستان ماسال ونبود هرکدام به نبود اسم شهرستان ماسال در ایران مربوط می باشد

  12. ////////// گفت:

    مگه میشه مگه داریم/وووووووووووووووووووووووووووووووووو:):):):):)

  13. چیکاه گفت:

    دورد بر شورای شهر شاندرمن چهار سال بعد شما تثبیت شد

  14. یه هموطن گفت:

    خجه ده |)|)|)|):**+)):#+)):}|(( به زبان فارسی الکی میگی

  15. ر گفت:

    منه رضوانشهری مردم ازخنده دعواتون منو کشته:)+)):}

  16. شهروند گفت:

    شما اعضای شورا بهتراست این حساسیت رادرموردساخت وسازداخل شهر که وظیفه اصلی شماست بیشتر داشته باشید نمونه اش مغازهای ساخته شده درحریم پل ان هم توسط شهرداری حیف از شاندرمن بااین شوراکه باندانم کاری به دنبال خود تحقیری هستند عضو شورای که شاندرمن راشهری بین دوروستای رضوانشهر وماسال می داند ایا این حرف تحقیر دو شهرستان نیست چرا عدم رشد خود را درپیشرفت وبزرگی دیگران می بینید علت رادر خود جویا شوید قطعا شاندرمن بزرگ مردان بزرگ می طلبد که زمینه پیشرفت را برایش فراهم کنند

  17. سلیمانی گفت:

    سلام . برابر قانون ، تقسیمات کشوری برعهده ی هیئت محترم دولت است . با عنایت به این که مردم این سه روستا از نظر رفت و آمد اداری وتعاملات اجتماعی با بخش مرکزی ماسال مراودات اجتماعی راحت تری دارند تردد و تعامل آنها با بخش شاندرمن سخت است تا آنجا که می دانم نماینده محترم شهرستان و فرماندار وقت نامه ای را در چهار وپنج سال پیش تنظیم کرده وبه وزارت کشور تقدیم نموده اند دال بر این که این سه روستا به بخش مرکزی ماسال ملحق گردد . بنده به نوبه ی خود از همه خوانندگان این سایت خواهش می کنم این گونه مسایل را دال بر کدورت ، حق خوری ، یا واژه های دیگری که در شأن هیچ کدام از ما نیست بکار نبریم ماسال وشاندرمن با هم دو برادر هستند در بین برادری اختلاف افکندن بر خلاف رأی خردمندان است . ما از نظر زبانی ، فرهنگی ، سنت های اجتماعی ؛ مثل هم هستیم . همدیگر را دوست بداریم که خداوند سبحان قلب ها را به هم نزدیک می کند . ما باید متحد شویم علیه دشمن بزرگ اسلام بجنگیم . آیا صلاح است برادران مومن خود را تخریب کنیم ؟ چه ماسال چه شاندرمنی برادر دینی همند هرکسی غیر از این صحبت صحبت دوست نیست . در ضمن شورای شهر وظیفه دارد در محدوده ی طرح هادی خود برنامه ریزی و تصمیم گیری کند خواهشمند شرح وظایف خود به دقت مطالعه فرمائید نامه شورا به فرمانداری از نظر قانون و حقوقی وجاهت ندارد.