معاون وزیر راه در بازدید از روند اجرای پروژه راهآهن قزوین ـ رشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای تکمیل این پروژه حدود یکهزار میلیارد تومان اعتبار پیشبینی شده است.
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ماسال به نقل از دیار باران، احمد صادقی در جریان بازدید از روند اجرای پروژه راهآهن قزوین ـ رشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای تکمیل این پروژه حدود یکهزار میلیارد تومان اعتبار پیشبینی شده است.
وی افزود: تاکنون ۵۹۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است و بقیه از محل فروش اوراق مشارکت و تملکهای دولتی تأمین میشود.
معاون وزیر راه، با اشاره به مشخصههای ظاهری راهآهن مسیر قزوین ـ رشت ـ انزلی افزود: این راهآهن یک پروژه ملی، فراملی و بینالمللی است.
وی اضافه کرد: این پروژه در آینده بخشی از جهان را به یکدیگر متصل کرده و موجب ایجاد اشتغال و سهولت در امر حمل و نقل و… در منطقه و جهان میشود.
صادقی با بیان اینکه کار اجرایی پروژه راهآهن قزوین ـ رشت ـ انزلی از سال ۹۰ آغاز شد، خاطرنشان کرد: احداث راهآهن قزوین ـ رشت ـ انزلی از سال ۹۰ با جدیت آغاز شد.
وی از مشخصههای ظاهری این پروژه را داشتن ۷۳ تونل ذکر کرد و یادآور شد: تاکنون حدود ۸۱ درصد از حفاری آنها انجام شده است.
این مقام مسئول، داشتن ۵۳ پل خاص را از دیگر ویژگیهای راهآهن قزوین ـ رشت ـ انزلی دانست و یادآور شد: راهآهن مذکور ۵۳ پل خاص دارد.
به گفته وی، پل خاص به پلهایی گفته میشود که دهنه آن بیشتر از ۲۰ متر و طول آن حدود ۹ متر است و تاکنون پلهای خاص این راهآهن ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
این مسئول با بیان اینکه در سال جاری ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای راهآهن قزوین ـ رشت پیشبینی شده است، متذکر شد: قبل از سال ۹۰ حدود ۴۳ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه راهآهن در نظر گرفته شده بود و پس از آن سالانه ۱۴۳ میلیارد تومان اعتبار به آن اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: تاکنون بیش از ۵۰ درصد پوشش بتنی مربوط به پل انجام شده و همزمان نیز اقدامهای لازم در زمینه احداث ایستگاه رشت ـ لوشان در دست اجراست.
صادقی با تصریح بر اینکه تا کنون کار نصب پایهها آغاز شده است، خاطرنشان کرد: در صورت تأمین اعتبارات لازم روند اجرای پروژه سرعت بیشتری میگیرد.