جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ , 20 September 2024

تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۹۵
ساعت انتشار : ۹:۴۷ ق.ظ
چاپ مطلب
سرپرست اداره حفاطت از محیط زیست ماسال؛

قانون مدیریت پسماند به صورت کامل در ماسال اجرا شود

سرپرست اداره حفاظت از محیط زیست ماسال گفت: زمانی قانون مدیریت پسماند بطور کامل محقق خواهد شد که آموزش و فرهنگ سازی به جدّ مورد توجه مجریان قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ماسال، حمید سلطان خواه سرپرست اداره حفاظت از محیط زیست ماسال در ششمین کارگروه مدیریت پسماند شهرستان ماسال ضمن تبریک میلاد حضرت محمد(ص) و آغار هفته وحدت  گفت: فعالیت در محیط در سه بخش محیط طبیعی – محیط مصنوعی یا انسان ساخت و محیط اجتماعی به صورت مستقیم یا غیر مستقیم متأثر از نقش و عملکرد انسان است.

وی افزود:  به همین جهت آموزش در سطح عمومی علی­ الخصوص آموزش دانش­آموزان پیش دبستانی و مقطع ابتدایی و تلاش در جهت ترویج و نهادینه کردن فرهنگ زیست محیطی مبنی بر رعایت بهداشت محیط، اجتناب از آلودگی محیط و داشتن محیط پاک و سالم یکی از برنامه های اولویت دار است.

سلطان خواه با تاکید بر نقش محوری آموزش در حفاظت از محیط زیست اظهارد اشت: دانش آموزان تاثیرگذارترین قشر در خصوص  ارتقای آگاهی های عمومی در حفاظت از زیستگاه و عرصه­های طبیعی و محیط زیست هستند.

سرپرست اداره حفاظت از محیط زیست اجرای کامل قانون مدیریت پسماند در شهرستان را مهم دانست و تاکید کرد:  زمانی قانون مدیریت پسماند بطور کامل محقق خواهد شد که آموزش و فرهنگ سازی به جدّ مورد توجه مجریان قرار گیرد.

در پایان این نشست سرپرست اداره حفاطت از محیط زیست ماسال، گزارشی از عملکرد ۸ ماهه این اداره در حوزه مدیریت پسماند ارائه کرد.

انتهای پیام /


يک ديدگاه

  1. بهزاد رجبي گفت:

    تبريكً ميلاد حضرت محمد ص
    تشكر و سپاس از مهندس سلطانخواه سرپرست محيط زيست امسال كه اموزش و نهادينه كردن فرهنگ محيط زيست توجه ويژه اي نمودند و اموزش از سطوح ابتدائي كه گام بسيار مؤثر ميتواند باشد در راس سياست هاي كلي حفظ محيط زيست قرار دادند