جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ , 20 September 2024

تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۹۵
ساعت انتشار : ۲:۳۱ ب.ظ
چاپ مطلب
مسئول کانون فرهنگی هنری مسجد سنگ بست ماسال؛

بهترین راه مقابله با هجمه‌های دشمن جذب جوانان به مساجد است

مسئول کانون فرهنگی هنری جوانان پیرو ولایت مسجد علی بن ابی طالب ماسال گفت: امروزه با توجه به هجمه‌های فرهنگی که دشمن در جامعه ما پیاده کرده است، بهترین راه مقابله با آنها جذب جوانان به مساجد است.

به گزارش ماسال نیوز به نقل از شبستان

همزمان با دهه مبارک فجر به منظور نقش مساجد در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی و فراهم سازی زمینه حضور و مشارکت هر چه بیشتر نمازگزاران مساجد در امر برنامه ریزی مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و آئین‌های گرامیداشت ایام الله دهه فجر و آشنایی با دستاوردهای انقلاب اسلامی برنامه‌های متنوعی در مساجد برگزار می‌شود.

اعزام اعضای کانون جوانان پیرو ولایت در دهه فجر به مرقد امام خمینی(ره)

حسین سوات‌پور، مسئول کانون فرهنگی هنری جوانان پیرو ولایت مسجد علی بن ابی طالب ماسال در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با اشاره به اهمیت جایگاه مساجد در روند شکل‌گیری انقلاب اسلامی، اظهار داشت: مساجد پایگاه اصلی و مردمی در پیروزی انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه همانطوری که امام عظیم الشأن فرمودند، مساجد سنگر هستند، افزود: در جریان جنگ تحمیلی نیز مساجد پایگاه‌های اصلی تربیت رزمندگان اسلام بودند و به جرأت می‌توان گفت که هیچ شهیدی را نمی‌توان یافت که با مسجد در ارتباط نبوده باشد.

مسئول کانون فرهنگی هنری جوانان پیرو ولایت مسجد علی بن ابی طالب ماسال گفت: امروزه با توجه به هجمه‌های فرهنگی که دشمن در جامعه ما پیاده کرده است، بهترین راه مقابله با آنها جذب جوانان به مساجد است.

سوات‌پور با اشاره به برگزاری برنامه‌های متنوع توسط کانون‌های فرهنگی هنری در طول سال، تصریح کرد: یکی از برنامه‌های اصلی کانون‌ها برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری، علمی، آموزشی، ورزشی و … و جذب و تشویق جوانان به مسجد است.

وی خاطرنشان کرد: هیئت امنا و ائمه جماعات باید با کانون‌های فرهنگی هنری تعامل بیشتری داشته باشند و در برگزاری برنامه‌ها و تامین بودجه همکاری کنند تا برنامه‌ها خوب و اثرگذار برگزار شود.

مسئول کانون فرهنگی هنری جوانان پیرو ولایت مسجد علی ابن ابی طالب ماسال با بیان اینکه برگزاری جشن‌های بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی باید با محوریت مساجد باشد، خاطرنشان کرد: در این راستا مسجد علی‌ابن ابی طالب(علیه السلام) ماسال برنامه‌های مختلفی همچون آذین بندی مسجد و کانون، نمایشگاه پوستر ایام انقلاب؛ جشن انقلاب، پخش صدای الله اکبر از گلدسته‌های مسجد در شب ۲۲ بهمن و مسابقات ورزشی برگزار می‌کند.

سوات‌پور اظهار داشت: اعزام اعضای کانون در دهه فجر به مرقد امام خمینی(ره) برای تجدید پیمان دوباره از دیگر برنامه‌های این کانون است که هر ساله همزمان با دهه مبارک فجر برگزار می‌شود.

مساجد در طول انقلاب اسلامی و پیروزی آن نقش مهمی داشتند

پروین کوهنورد، مسئول کانون فرهنگی هنری امام علی(علیه‌السلام) مسجد ولیعصر(عج) امامزاده شفیع ماسال افزود: این کانون در طول سال برای جذب جوانان به مسجد برنامه‌های متنوعی را برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه کلاس‌های سرود، تئاتر، کاموابافی، خیاطی، سبک زندگی اسلامی و … از جمله برنامه‌های کانون مذکور در طول سال است، گفت: همزمان با دهه فجر جشن بزرگ انقلاب همراه با اجرای تئاتر و سرود در این مسجد برگزار می‌شود.

کوهنورد با بیان اینکه سال گذشته هم چنین برنامه‌ای برگزار شد اما متاسفانه کمک چندانی به کانون نشد، تصریح کرد: برنامه‌های کانون‌های مساجد باید مورد توجه ویژه باشد.

مسئول کانون فرهنگی هنری امام علی(علیه‌السلام) مسجد ولیعصر(عج) امامزاده شفیع ماسال با بیان اینکه بعد از ۱۲ سال هنوز هم بیمه قرآنی نشده است، خاطرنشان کرد: باید شهریه کانون‌های مساجد بیشتر شود تا نسبت به جذب جوانان برنامه‌های متنوع‌تری اجرا شود.

کوهنورد اظهار داشت: مساجد در طول انقلاب اسلامی و پیروزی آن نقش مهمی داشتند و امروز باید تلاش کرد تا جایگاه مساجد به‌‌ همان جایگاه ابتدای انقلاب باز گردد.

وی افزود: اشعار انقلابی و حماسه‌ای که در مساجد ایجاد می‌شد موجب برانگیختن عواطف و احساسات بود و این امر مسیر پیروزی انقلاب اسلامی را هموار‌تر می‌کرد.

لازم به ذکر است با توجه به اینکه ایام دهه فجر، ایام شادی و سرور است، در اکثر کانون‌های مساجد شهرستان ماسال جشن انقلاب برگزار می‌شود که سخنرانان در این جشن‌ها دستاوردهای انقلاب را تبیین خواهند کرد.