جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ , 20 September 2024

تاریخ انتشار : ۱۴ اردیبهشت ۹۶
ساعت انتشار : ۹:۴۵ ق.ظ
چاپ مطلب
در پی اظهارات توهین آمیز دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی به مدافعین حرم:

همسر شهید زارع: شما دل‌تان برای مدافعان حرم نسوخته، مغزتان سوخته/ چه کسانی در زمان پیروزی‌های ما در سوریه بحث مذاکره را پیش کشیدند و باعث شهادت جوانان ما شدند؟/ اگر فکر می‌کنید مذاکره سایه جنگ را از سر کشور برداشته دچار «توهم» شده‌اید

شايد شما يادتان نباشد، اما ما كه شهيد مدافع حرم داده‌ايم از يادمان نمي‌رود كه درست در لحظه‌اي كه در سوريه بر دشمنان غلبه كرده بوديم، کسانی آمدند و بحث مذاكره و آتش‌بس را پيش كشيدند.

همسر شهید مدافع حرم «مرتضی زارع» در پاسخ به اظهارات توهین آمیز دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی به مدافعان حرم نامه‌ای منتشر کرد.
به گزارش رجانیوز متن این نامه که در اختیار رجانیوز قرار گرفته به شرح ذیل است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
تا  ديروز طعنه مي‌زدند كه كشور به خاطر دادن ديه شهدای‌تان به دلار، دچار كمبود بودجه شده است.
“راستي چقدر ديه گرفتيد؟ حق مأموريتتان چقدر شد؟ شما چقدر براي خودتان دشمن فرضی تصور می‌كنيد؟ خسته نشديد؟! بس نيست؟! كي گفته دشمن‌ داريم؟ دشمن‌تراشي نكنيد…”
و امروز كه نزديك انتخابات است، ادبيات عوض مي‌شود.
 “دل‌مان مي‌سوزد، آخر چه كسي گفته غيرت ديني؟! مگر ما جوان‌هاي‌مان را از لب جوب آورديم؟!”
می‌گويند دل‌مان مي‌سوزد، اما بايد به آنها عرض كنم بنده به عنوان همسر شهيد مدافع حرم به شما مي‌گويم دل‌تان نسوخته، مغزتان سوخته كه نمي‌خواهيد حقايق را بشنويد.
شما بگوييد وقتي دشمن، اسلحه‌اش را بر روي شقيقه‌ات گذاشته و در پيش چشمانت، زن و بچه‌ات را به تاراج مي‌برد و مي‌فروشد، بايد به او بگويي عزيزم بيا برويم مذاكره! با زبان نفهم چه بايد كرد، مذاكره؟!
شايد شما يادتان نباشد، اما ما كه شهيد مدافع حرم داده‌ايم از يادمان نمي‌رود كه درست در لحظه‌اي كه در سوريه بر دشمنان غلبه كرده بوديم، کسانی آمدند و بحث مذاكره و آتش‌بس را پيش كشيدند و همان‌موقع كه نمايندگان به اصطلاح روشنفكر شما، با آنها پاي ميز مذاكره نشسته بودند تا راه حل عقلاني و سياسي پيدا كنند، دشمن از فرصت استفاده كرد و با بدعهدي و غافلگيرانه به خانطومان حمله كرد و ۱۳ شهيد مازندراني و ۱۸ نفر مجروح و ۵،۶ نفر اسير، دستاورد مذاكرات شد. بماند كه دريغ از يك تسليت خشك و خالي شما! اصلاً مگر كشته‌هاي فرانسوي و شمع روشن كردن‌هاي‌تان به شما اجازه مي‌داد كه يك تسليت به شهداي ايراني بگوييد؟!
بنده از شما سئوال مي‌كنم كه ۴ سال دم از مذاكره زديد، چه عايدي براي‌تان داشت؟ آيا پول‌هاي بلوكه شده ايران را آزاد كرديد؟ آيا تحريم‌ها را برداشتيد؟ فرداي قراردادتان چه شد؟ غير از اين كه تحريم جديدي رقم خورد؟! مي‌گويند انسان عاقل از يك سوراخ دو بار گزيده نمي‌شود، به ما بگوييد چند بار گزيده شويد، عاقل مي‌شويد؟!
مذاكره يك حالت منفعلانه است كه نهايتاً اگر بتواند و تازه اگر بتواند كاري بكند، حداكثر وضع موجود را حفظ مي‌كند. حفظ وضع موجود كجا و رويكرد پيشروانه به سمت آرمان‌ها كجا؟!
اميرمؤمنان آن مردي كه به خاطر مذاكره، سال‌ها خانه نشين‌اش كردند و داغ حكميت، خار در چشم و استخوان در گلويش شد، فرمود كه دشمن را از مرزهای خود دور كنيد و كسي كه به هنگام ياري رهبرش در خواب باشد، با لگد دشمن بيدار مي‌شود.
حتماً بايد با لگد داعش و النصره‌اي كه پوتين‌هاي آمريكايي و اسرائيلي پوشيده‌اند از خواب بيدار شويد تا بفهميد كه دشمن، ايران را سر افعي مي‌خواند و هدفي جز او ندارد؟
عجيب است كه كارشناس بي‌بي‌سي بهتر از آقاي كرباسچي مي‌فهمد كه عنوان كرده است ديپلماسي بدون پشتوانه قدرت واقعي و نظامي، دروغي بيش نيست!
اگر ايران به سوريه، يمن، لبنان، عراق و كشورهاي ديگر كمك مي‌كند چه مالي و چه جانی، قدرت نظامي ايران را در آن كشورها به نمايش مي‌گذارد تا شما راحت بتواني پاي ميز مذاكره بنشينيد و دچار اين توهم بشويد كه حرف‌هاي‌تان، سايه امنيت را بر سر ملت گسترانده است؟
اگر ملت را از جنگ مي‌ترسانيد، بدانيد كه تهديد جنگ هميشه و همه سال‌ها بوده است، اما اگر قدرت نظاميت را به رخ نكشاني، آن‌وقت حتي جيبوتي هم تو را تهديد مي‌كند.
كشور ما بيش از هر چيز به اقتدار نياز دارد. اقتداري كه در اين چهار سال به باد فنا رفت و اگر نبودند شهداي مدافع حرم، بارها و بارها خاك ايران شخم زده مي‌شد.
بله درست مي‌فرماييد ما همسران‌مان را از لب آب نياورديم، ما همسران‌مان را از دل  مذاكراتي كه با خدا داشتند و معاملاتی كه با او كردند، به دست آورديم و چه بسيار خوب معامله‌گري است خداوند كه خون شهداي ما را مي‌خرد و بدعهدی نمی‌كند…
لازم به ذکر است غلامحسین کرباسچی در افتتاحیه ستادانتخاباتی حسن روحانی در اصفهان اظهاراتی توهین آمیز نسبت به مدافعان حرم گفته بود:
نزنید این حرف‌ها را؛ غیرت دینی آیا این است که به اسم حالا دفاع از حرم و این‌ها . آقا جان ما هم دلمان می‌خواهد در سوریه و لبنان و یمن و همه این‌جا صلح برقرار شود. دفاع از مظلوم شود. شیعیان آن‌جا تقویت بشوند. ولی آیا این کار فقط با پول دادن و اسلحه خریدن و کشتن و زدن این‌ها حاصل می‌شود. این دولت با غیرت دینی می‌گوید که بذارید ما از توان دیپلماسی برای حل مسائل منطقه استفاده کنیم. توان دیپلماسی بزرگان دیپلماسی که شش تا ابرقدرت را جلوی خودش بنشاند و بزرگ‌ترین مسئله تحریم که شورای امنیت بوده را حل بکنه می‌تواند با توان دیپلماسی بیاید این مسائل را حل کند. مگر ما این جوان‌های عزیز را از سر راه آوردیم همینطوری بفرستیم تا شهید شوند. ما دلمان می‌سوزه که جوان‌هایمان چرا باید شهید بشوند. چرا مردم باید کشته بشوند.

    همچنین بخوانید :