یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ , 08 September 2024

تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۹۸
ساعت انتشار : ۱۰:۴۷ ق.ظ
چاپ مطلب

عدم اعلام دارایی‌ها، ترس از واکنش‌ها یا عدم صداقت و یا…

شب گذشته، جهانسوز بخشی زاده در برنامه‌ی به وقت مردم دارایی‌های خود را اعلام کرد. این مرد جنگ در کمال صداقت و شفاف خیلی حرفها زد. علی حسینی هم مدت‌ها پیش در مورد دارایی‌هایش گفت.

عبدالرضا استودان – سردبیر – شب گذشته، جهانسوز بخشی زاده در برنامه‌ی به وقت مردم دارایی‌های خود را اعلام کرد. این مرد جنگ در کمال صداقت و شفاف خیلی حرفها زد. علی حسینی هم مدت‌ها پیش در مورد دارایی‌هایش گفت.

این حق همه‌ی ماست که در مورد داشته‌های داوطلب‌ها بدانیم. ولی گویا ترس از واکنش‌های مردمی و عدم توان پاسخ در قبال چگونگی به دست آوردن اموال، باعث سکوت و بی‌اعتنایی آن‌ها به در خواست مردم شده است.

البته خب مردم می‌دانند و می‌فهمند. می‌دانند که حتی‌الامکان نمی‌توان با وضع اقتصادی کنونی، خرج‌های انتخاباتی آن‌چنانی کرد. می‌دانند نمی‌توان با ارثیه‌ی پدری، کارناوال راه انداخت. می‌دانند که حامی میلیاردی انتخابات بعدها تقاضاهای غیر موجه از نماینده خواهد داشت.

خلاصه اینکه مردم بزرگوار تالش بزرگ و حامیان و طرفداران هر شخص یا جناح، از کاندیداهای خود پاسخ بخواهید. بپرسید. حرف بزنید. شاید فشار افکار عمومی و من و شما زبان دوستان را باز کرد!
شاید بالاخره یکی از این بین، متوجه خواسته‌های ما شد. شاید فهمیدند منظورمان از شفافیت چیست و به جای وعده‌های” بزک نمیر بهار میاد …” تصمیم گرفتند حرف درست‌وحسابی بزنند.

به‌هرحال در کشاکش دلبری‌های انتخاباتی و شعر و دکلمه‌های عاشقانه و شعارهای کوبنده و تو خالی، یک گوشه هم برای شنیدن حرف مردم بزارید. جای دوری نمی‌رود. شاید پشتوانه آخرتی برایتان شد.