شنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۳ , 09 November 2024

تاریخ انتشار : ۱۲ فروردین ۹۴
ساعت انتشار : ۵:۴۶ ب.ظ
چاپ مطلب
داعش

اعمال معاویه و داعش چقدر شبیه هم هستند؟! + سند

ثَبجاء که بانویی صالح بود در زمان معاویه و به دستور ابن زیاد به قتل رسید. او را عریان و واژگونه به صلیب کشیدند. ناصبیها هیچ سخنی در اعتراض به این کار نگفتند. اینها حدود ناصبیهاست.

به گزارش ماسال نیوز؛ علامه حسن فرحان المالکی (اندیشمند برجسته اهل تسنن اهل عربستان) چندی قبل یادداشتی خطاب به حنبلی های افراطی و وهابیهای عربستان سعودی و ناصبی ها (دشمنان اهل بیت علیهم السلام) نوشته بود که مطالعه بریده هایی از این یادداشت؛ نشان می دهد که رفتار حکومتی معاویه در قرن یکم هجری شباهتهای زیادی با رفتار حکومتی داعشی ها در قرن ۱۵ هجری قمری دارد:

… معاویه دستور داد عَمرو بن حَمق خُزاعی را که صحابی پیامبر و از مهاجران بود ذبح کردند و سرش را جلوی چشم همسرش که در زندان معاویه بود انداختند[۱]. ناصبیها خوشحالی کردند. اینکه عَمرو بن حَمق از صحابه و از مهاجران بوده به کلی پوشانده و فراموش شد و هنوز هم کسی از فضایل او چیزی نمی گوید.

…  ثَبجاء که بانویی صالح بود در زمان معاویه و به دستور ابن زیاد به قتل رسید. او را عریان و واژگونه به صلیب کشیدند[۲]. ناصبیها هیچ سخنی در اعتراض به این کار نگفتند. اینها حدود ناصبیهاست. وگرنه معاذ الله که چنین جنایتی را بخواهی به شرع خداوند منسوب کنی.

عبدالرحمن بن حَسّان بَکری به دستور معاویه زنده به گور شد زیرا با حجر بن عدی همراه بود[۳]. ناصبی ها و سلفیهای افراطی درباره این جنایت سکوت کردند ولی درباره زندانی شدن احمد حنبل و ابن تَیمیه آنقدر زیاده گویی کردند که به تنگ آمدیم.

قَبیصَة بن ضُبَیعَه عبسی به دستور معاویه کشته شد زیرا نسبت به سبّ امام علی بر منبرها اعتراض کرده بود[۴]. اینست حدودِ آنان.

شَریک بن شدّاد حَضرَمی به دستور معاویه کشته شد زیرا با سبّ امام علی مخالفت کرد[۵]. اینها حدود و مجازاتهایی است که ادعا می کنند «شرعی» است! ادعایشان اینست که خداوند دستور قتل کسانی که به عدالت و انصاف فرا می خوانند را صادر کرده است!!

کدام بن حَیّان عَنزی[۶] به دستور معاویه کشته شد زیرا به سبّ امام علی اعتراض کرد[۷]. اینست حدود ناصبیها. رفتار معاویه را «حجت شرعی» می دانند. او را صحابی و «خال المؤمنین» می دانند. در نتیجه معاویه حق دارد هر کاری که می خواهد درباره شرع و دین خدا و تعیین حدود الهی انجام دهد.

مُحرِز بن یحیی تمیمی به دستور معاویه کشته شد زیرا با دشنام گفتن به امام علی مخالفت کرد و از اینکه از علی اعلام برائت کند خودداری کرد[۸]. اینست شور و اشتیاق بنی امیه برای اجرای «حدود شرعی» !! خداوند به انها جزا بدهد!!

…. افراطیها تنوع طلبی و لذت جویی در شکنجه و مجازات را – که بر خلاف دستور خداست – از ناصبی ها آموخته اند و ناصبی ها از بنی امیه فراگرفته اند و بنی امیه از هند به ارث برده اند. سخن در این مورد بسیار است و آنچه گفتم صرفا نگاهی بسیار سریع و گذرا بود. اینها صرفا چند نمونه بود. من هنوز نگفته ام که اینان چه انسانهایی را خورده اند! آری اینان در سال ۶۱۰ هجری یکی از سادات هاشمی را بعد از آنکه قاضی حنبلی او را به عنوان «بدعتگذار» قلمداد کرد خوردند!! براستی این وحشیگری را از کجا الهام گرفته اند؟ آیا این رفتارهای وحشیانه، شیطانی و چندش آور نیست؟! پس چرا آن را «حدود شرعی» می نامند؟! خدیا پناهی جز تو نیست. ولا حول و لا قوة إلا بالله.

منابع:‌

[۱] . الاستيعاب في معرفة الأصحاب ، ابن عبد البر ، (دار الجيل ، بيروت) ، ج۳ ، ص۱۱۷۳ ، شماره ۱۹۰۹ و اسد الغابة ، ابن الأثير ، (دار الفکر – بیروت) ، ج۳ ، ص۷۱۴ ، شماره ۳۹۰۶
[۲] . در برخی از منابع نام او را شجّاء و برخی دیگر ثبجاء ثبت کرده اند. الحيوان ، الجاحظ ، (دارالکتب العلمية- بیروت) ، ج‏۵ ، ص: ۳۱۱ تا ۳۱۳ و أنساب الأشراف ، البلاذري ، (دارالفکر – بیروت) ، ج۵ ، ص۱۸۹ و سمط اللآلى ، ابو عبيد الاوبنى ، (دارالکتب العلمية – بیروت) ، ج‏۲ ، ص: ۸۱ و نثر الدر في المحاضرات ، الآبى ، (دارالکتب العلمية – بیروت) ، ج‏۵ ، ص: ۱۴۶
[۳] . تاريخ الطبري ، الطبري ، (دار التراث – بيروت) ، ج۵ ، ص۲۷۷ و الکامل فی التاریخ ، ابن الاثیر ، (دار صادر – بیروت) ، ج۳ ، ص۴۸۶ و البداية و النهاية ، ابن کثیر ، (دارالفکر- بیروت) ، ج۸ ، ص۵۲ و نهاية الأرب ، النويرى ، (دار الكتب و الوثائق القومية – القاهره) ، ج‏۲۰ ، ص: ۳۳۹ و تاریخ ابن خلدون ، (دارالفکر- بیروت) ، ج۳ ، ص۱۶
[۴] . أنساب الأشراف ، البلاذري ، (دارالفکر – بیروت) ، ج۵ ، ص۲۶۲ و ج۱۳ ، ص۲۰۷ و تاريخ خليفة بن خياط ، (بیروت- دارالکتب العلمية) ، ص۱۳۱ و تاريخ الطبري ، الطبري ، (دار التراث – بيروت) ، ج۵ ، ص۲۷۵ و ۲۷۷ و الأغاني ، ابو الفرج اصفهانى ، (دار إحياء التراث العربي‏ – بیروت) ، ج‏۱۷ ، ص: ۱۰۲ و تيسير المطالب في أمالي أبي طالب ، یحیی بن الحسین ، (مؤسسة زيد بن علي الثقافية – صنعاء) ، ص: ۶۵۲ و الکامل فی التاریخ ، ابن الاثیر ، (دار صادر – بیروت) ، ج۳ ، ص۴۸۶ و البداية و النهاية ، ابن کثیر ، (دارالفکر- بیروت) ، ج۸ ، ص۵۲
[۵] . أنساب الأشراف ، البلاذري ، (دارالفکر – بیروت) ، ج۵ ، ص۲۶۲ و تاريخ الطبري ، الطبري ، (دار التراث – بيروت) ، ج۵ ، ۲۷۷ و الأغاني ، ابو الفرج الاصفهانى ، (دار إحياء التراث العربي‏ – بیروت) ، ج‏۱۷ ، ص: ۱۰۲ و تيسير المطالب في أمالي أبي طالب ، یحیی بن الحسین ، (مؤسسة زيد بن علي الثقافية – صنعاء) ، ص: ۶۵۲
[۶] . نام وی گاهی به صورت « کِدام » با کسر کاف و تخفیف دال و گاهی به صورت « کَدّام » با فتح کاف و تشدید دال قرائت شده است.
[۷] . أنساب الأشراف ، البلاذري ، (دارالفکر – بیروت)، ج۵، ص۲۶۲ و تاريخ الطبري ، الطبري ، (دار التراث – بيروت) ، ج۵ ، ۲۷۷ و الأغاني ، ابو الفرج الاصفهانى ، (دار إحياء التراث العربي‏ – بیروت) ، ج‏۱۷ ، ص: ۱۰۲ و تيسير المطالب في أمالي أبي طالب ، یحیی بن الحسین ، (مؤسسة زيد بن علي الثقافية – صنعاء) ، ص: ۶۵۲
[۸] . نام این شخص در منابع اصلی « محرز بن شهاب » ثبت شده است. أنساب الأشراف ، البلاذري ، (دارالفکر – بیروت) ، ج۵ ، ص۲۶۲ و تاريخ الطبري ، الطبري ، (دار التراث – بيروت) ، ج۵ ، ۲۷۷ و الأغاني ، ابو الفرج الاصفهانى ، (دار إحياء التراث العربي‏ – بیروت) ، ج‏۱۷ ، ص: ۱۰۲ و تيسير المطالب في أمالي أبي طالب ، یحیی بن الحسین ، (مؤسسة زيد بن علي الثقافية – صنعاء) ، ص: ۶۵۲ و البداية و النهاية ، ابن کثیر ، (دارالفکر- بیروت) ، ج۸ ، ص۵۲

تکمیلی: متن کامل این مقاله را که توسط اسلام ملکی معاف ترجمه شده است در اینجا ببینید.

انتهای پیام/

28 ديدگاه

  1. اسلام ملکی معاف گفت:

    لینک دیگری حاوی اطلاعات کتابشناختی درباره این کتاب: http://vista.ir/book/122770

  2. سعید گفت:

    اين مطلب بسيار عالي است

  3. اسلام ملکی معاف گفت:

    محمد بن عمر بن عقیل شافعی از علمای بزرگ اهل سنت کتابی درباره معاویه نوشته و در آن با استناد با انبوهی از روایات اهل سنت اثبات کرده است که معاویه مورد لعن پیامبر ص بوده و دعای خیر برای او جایز نیست. نام کتاب این عالم بزرگ شافعی اینست: ” النصائح الکافیة لمن یتولی معاویة” که توسط عزیز الله عطاردی به فارسی هم ترجمه شده است. عنوان ترجمه فارسی این کتاب اینست: النصائح الکافیه یا اندرز به هواداران معاویه” محل نشر: تهران – ناشر: مرکز فرهنگی خراسان

  4. اسلام ملکی معاف گفت:

    لینک یک مطلب درباره کتاب فوق: http://otaredekhorasan.ir/DetailWorks.aspx?id=54

  5. ملکی گفت:

    یکی از مهمترین جنایاتی که در زمان معاویه انجام شد قتل جناب محمد بن ابی بکر ( فرزند ابوبکر و برادر عایشه) بود. مزدوران معاویه محمد بن ابی بکر را به جرم حمایت از امیرالمومنین علی علیه السلام به قتل رساندند و آنگاه پیر مطهر ایشان را درون لاشه یک الاغ مرده گذاشتند و آتش زدند. وقتی ماجرای شهادت و سوزانده شدن جناب محمد بن ابی بکر به گوش خواهرش عایشه رسید ، عایشه فریاد کشید و در برخی از روایات آمده که پس از هر نماز معاویه را لعن می کرد.

  6. سعید گفت:

    سلام
    از مطالب جالب تون در گروه ها بیشتر استفاده کنید.
    برای استناد پست ها مفید خواهد بود

  7. میم گفت:

    آیا می دانستید معاویه در جنگ بدر در سپاه کفار حضور داشت و با پیامبر ص جنگید و دستش به خون صحابه آلوده است؟!

  8. میم گفت:

    می دانید که پیامبر ص درباره معاویه فرمودند: هو فرعون هذه الامة یعنی او فرعون این امت است

  9. اسلام گفت:

    علامه محمد بن عمر بن عقیل حضرمی شافعی کتابی دارد با عنوان ” النصائح الکافیه لمن یتولی معاویه” و در آنجا اثبات می کند که لعن معاویه جایز است و جرایم و جنایات معاویه را ذکر می کند

  10. اسلام گفت:

    علامه حسن فرحان المالکی اندیشمند بزرگ سعودی کتابی درباره معاویه نوشته و در آن اثبات کرده که دلایلی که ابن تیمیه برای دفاع از معاویه آورده بی اعتبار است

  11. احمد شافعی گفت:

    امام ابوعبدالرحمن نسائی که از علمای طراز اول حدیث و رجال اهل سنت است و کتاب “المجتبی من السنن” را نوشته که یکی از ۶ کتاب مهم اهل سنت است وقتی به سوریه رفته بود مردم به او گفتند: یکی از فضایل حضرت معاویه را بگو. امام نسائی فرمود: معاویه هیچ فضیلتی ندارد جز اینکه پیامبر ص او را نفرین فرمودند و گفتند: لا اشبع الله بطنه یعنی خدا شکمش را سیر نکند

  12. سعید فاروق زاده گفت:

    جناب حاکم نیشابوری که صاحب کتاب شریف “المستدرک علی الصحیحین” و از بزرگترین علمای اهل سنت هستند از معاویه متنفر بودند لذا شماری از کرامیه که علاقه به معاویه داشتند او را در مسجدش محاصره کردند و منبرش را شکستند و ایشان را کتک زدند. اما جناب حاکم نیشابوری حاضر نشد هیچ حدیثی در فضیلت معاویه جعل کند

  13. فانی گفت:

    معاویه کسی است که دستور داد جناب محمد بن ابی بکر (پسر ابوبکر و برادر ام المومنین عایشه) را به قتل رساندند و جنازه ایشان را درون لاشه یک الاغ مرده قرار دادند و آن الاغ را آتش زدند. وقتی خبر به عایشه رسید که برادرش را به اینصورت به شهادت رسانده اند و پیکر مطهرش را آتش زده اند فریاد کشید و از آن به بعد پس از هر نماز بر معاویه لعن می فرستاد.

  14. صدیقی گفت:

    معاویه صحابه را مجبور می کرد که به امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام توهین کنند و دشنام بگویند و این مطلب در یک روایت با سند صحیح در کتاب “صحیح بخاری” آمده و شیخ ابن باز (مفتی سابق عربستان) نیز آن را قبول کرده.

  15. ملکی گفت:

    علامه حسن فرحان المالکی (اندیشمند سعودی) معتقدند تا زمانی که جهان اهل سنت از غلو و مبالغه درباره معاویه دست برندارد دچار تفرقه و ضعف خواهد ماند و پیروز نخواهد شد

  16. فاروق زاده گفت:

    علامه دکتر عدنان ابراهیم شافعی (از اندیمشندان بزرگ فلسطینی) ۲۷ جلسه سخنرانی دارند و در آنجا ثابت می کنند که معاویه و ابوسفیان هیچگاه از صمیم قلب مسلمان نشده اند و جنایات بسیاری مرتکب شده اند و از نظر شرعی جایز نیست درباره آنها از عبارت “رضی الله عنه” استفاده شود.

  17. اسلام گفت:

    لینک اولین سخنرانی از ۲۷ سخنرانی علامه دکتر عدنان ابراهیم شافعی(اندیشمند فلسطینی) درباره جنایتکار بودن معاویه و ابوسفیان و عادل نبودن آنها و اینکه به کار بردن تعبیر “رضی الله عنه” برای این دو جنایتکار جایز نیست:
    https://www.youtube.com/watch?v=QC8vcdAuARE

    این ۲۷ سخنرانی با عنوان کلی ” سلسلة معاوية في الميزان” در یتویب منتشر شده و به زبان عربی با لهجه مصری-فلسطینی است. دکتر عدانان ابراهیم شافعی در این سخنرانیها با استناد به کتابهای علمای بزرگ اهل سنت همچون امام نسائی و امام حاکم نیشابوری و امام ذهبی و دیگران اثبات می کند که معاویه فردی فاجر و فاسق بوده است

  18. اسلام ملکی گفت:

    این هم لینک دانلود چند کتاب به زبان عربی از علامه حسن المالکی(اندیشمند سعودی) در پاسخ به کسانی که سعی می کنند از معاویه دفاع کنند:
    http://almaliky.org/download.php?action=view&id=53
    http://almaliky.org/download.php?action=view&id=44
    http://almaliky.org/download.php?action=view&id=45
    http://almaliky.org/download.php?action=view&id=52
    http://almaliky.org/download.php?action=view&id=14
    http://almaliky.org/download.php?action=view&id=13
    برای دانلود کتاب کافیست روی کلمه “التحميل” کلیک کنید

  19. ملکی گفت:

    همچنین مرحوم شیخ محمد الغزالی السقا(اندیشمند بزرگ مصری) که از عالمان پرافتخار اهل سنت بودند و حدود ۲۰ سال قبل به رحمت خدا رفتند در کتابهای خود از معاویه بدگویی می کردند و او را یک فرد متخلف از قوانین اسلامی می دانستند. همچنین مرحوم سید قطب (مفسر سنی مصری) در برخی از کتابهای خود چنین نظری دارند.

  20. ملکی گفت:

    پیامبر ص فرمودند: اذا رایتم معاویه علی منبری فاقتلوه یعنی هرگاه معاویه را بالای منبر من دیدید او را بکشید. این حدیث دارای اسناد معتبر است و علامه حسن فرحان المالکی معتبر بودن آن را در کتابی اثبات کرده اند. لینک دانلود متن عربی این کتاب اینست: http://almaliky.org/download.php?action=view&id=14

  21. ملکی گفت:

    ابوسفیان از پیامبر ص متنفر بود و پیامبر ص نیز او را بخاطر جنایات و نفاقش لعن فرمودند. دست ابوسفیان و خاندانش به خون بسیاری از اهل بیت ع و نیز صحابه آلوده است. معاویه فرزند همین ابوسفیان است. وقتی حضرت حمزه(عموی پیامبر ص) در جنگ احد شهید شد ابوسفیان در کنار جنازه خونین آن حضرت حاضر شد و با نوک نیزه به گونه ها و لبهای حمزه می زد و هند (همسر ابوسفیان و مادر معاویه) بینی و گوشها و سایر اعضای حمزه(ره) را برید و سینه ان حضرت را شکافت و جگر حضرت را بیرون آورد و با دندان جوید. این موضوع در کتابهای معتبر اهل سنت آمده است.

  22. سعید گفت:

    در کتابهای معتبر اهل سنت آمده که معاویه با پسر عمر بن خطاب مشاجره کرد و به عمر توهین نمود. این موضوع حتی در کتاب صحیح بخاری نیز ذکر شده است.

  23. صدیق گفت:

    جناب حجر بن عدی (ره) از صحابه پیامبر(ص) بود که در زمان معاویه نسبت به دشنام گفتن به امام علی ع در منبرها اعتراض کرد. معاویه دستور داد او را تیرباران کردند و دفن نمودند. ام المومنین عایشه بعدها وقتی با معاویه دیدار کردند درباره قتل حضرت حجر شدیدا از او انتقاد نمودند

  24. ملکی گفت:

    نمونه دیگر عمرو بن حمق خزاعی است که از صحابه وی اران پیامبر ص بوده ولی مزدوران معاویه او را سر بریدند و سرش را در دامان زنش انداختند. اینقدر بیرحم بودند. معاویه صحابی پیامبر نیست ولی وقتی خلیفه شد دستور داد احادیثی جعل کنند. در احادیثی که توسط طرفداران معاویه جعل شده ادعا کردند که او جزو کاتبان وحی(نویسندگان قرآن) بوده است. کسی که در جنگهای مختلف در مقابل مسلمانان می جنگید و دستش تا آرنج به خون صحابه آلوده است چگونه لیاقت دارد که به او صحابی بگوییم؟!!!

  25. ملکی گفت:

    شما کافیست به کتابهیا معتبر اهل سنت مثل سیر اعلام النبلاء و کتاب تاریخ الاسلام ذهبی و اسدالغابه و الاصابه و الاستیعاب ابن عبدالبر و غیره رجوع کنید خواهید دید که دست معاویه به خون صحابیان پیامبر ص آلوده است مثل حجر بن عدی و عمرو بن حمق و حتی عمار بن یاسر رحمة الله علیه

  26. ملکی گفت:

    نظر پیامبر ص درباره معاویه اینست که “معاویه فرعون این امت است” و “هرگاه معاویه را بر منبرم دیدید او را بکشید”. این دو حدیث کاملا معتبرند و با سندهای مختلف در کتب علمیا اهل سنت به ویژه علمیا شافعی آمده اند.

  27. ملکی گفت:

    معاویه کسی بود که دستش به خون عمار یاسر (ره) که از صحابیان عالیقدر پیامبر ص بود آلوده است. می دانیم که حدود ۷۰ نفر از کسانی که در جنگ بدر در رکاب پیامبر ص جنگیده بودند در جنگ صفین در رکاب امیرالمومنین علی ع بودند و با معاوی می جنگیدند. برخی از آنها از جمله عمار به دست سپاهیان معاویه شهید شدند

  28. پارسا.ع گفت:

    بسم الرب الصدیقین
    سلام و صلوات بر محمد مصطفی و خاندان پاک و طاهر و اصحاب حقیقی اش
    و با عرض احترام و ارادت
    آما بعد ؛

    برادر… بسیار هم عالی و جالب
    ممنون از ویدئو های سودمندتان,
    ولیکن اگر خیلی جوانمرد تشریف دارید ، خب نظر شیخ عدنان را در رابطه با ابوبکر و عمر و عثمان و ابوهریره و طلحه و زبیر و عبدالرحمان بن عوف و عمروعاص و… امثالهم بگذار!
    خیلی. شجاعی؟!
    خب نظر شیخ عدنان را درباره مخالفان افراد فوق الذکر بگذار!
    خیلی ادعا داری؟!
    خب نظر شیخ عدنان را درباره مخالفان خلفای اهل سنت و عایشه و کسانی که به ایشان لعن یا طعن وارد میکنند و یا حتی خرده میگیرند ، بگذار!
    خیلی صادق و راستگویی
    خب نظر شیخ عدنان را درباره سقیفه بگذار!
    خیلی حقیقت طلبی…..
    خب نظر شیخ عدنان را درباره اینکه امامت و نصب الهی ائمه شیعه بگذار….
    خیلی عادل و عدالت محوری…
    نظر شیخ عدنان را درباره امام زمان (با تعبیر شیعی یعنی فرزند امام حسن عسگری) و مسائل وابسته اش همچون غیبت صغری و کبری و نواب چهارگانه بگذار….
    خیلی با وجدان هستید…
    خب نظر شیخ عدنان را درباره عصمت و علم غیب(با تعبیر شیعی) بگذار
    خیلی متعهدید….
    خب نظر شیخ عدنان را درباره لعن خمس و سهم امام و نحوه وضو و حرکات نماز و موافقان عمر و فتوحات عمری و عمربن عبدالعزیز و صیغه(عقد موقت) و جایگاه شخصیتی-ایمانی-عقیدتی ِ رئوس مذاهب چهارگانه اهل سنت (ابوحنیفه و مالک بن انس و احمد بن حنبل و ادریس شافعی) و و و و بگذارید!

    خیلی………..؟!

    🙂

    امیدوارم که حداقل ، تحمل تایید این کامنت ، موجود باشد.

    والسلام علی من اتبع الهدی و اجتنب من الهوی./